2016-10-23, 15:23
  #3745
Medlem
Ok, det här är intressant. Investor's Business Daily har just släppt en ny undersökning. Enligt den LEDER Trump med 43 procent mot 41 för Hillary Clinton. En annan intresant aspekt är att det som så ofta basuneras ut att Clinton "har kvinnornas röst" så är detta en sanning med modifikation, för hon har nämligen inte de vita kvonnornas röst (39% Clinton, 46% Trump). Innan Clinton-kramarna börjar ifrågasätta källan så ska jag passa på att påminna om att Investor's Business Daily anses vara den mest pålitliga av alla mätningsinstitut under de senaste tre presidentvalen. Te.x. 2008 förutspådde tidningen att Barack Obama skulle vinna över John McCain med 7,2 procentenheter, vilket var exakt den marginal som Obama vann med.

http://www.investors.com/politics/ibd-tipp-presidential-election-poll


Kanske man inte ska dra på allt för stora växlar men vinden kanske börjar vända nu.
2016-10-23, 16:11
  #3746
Medlem
E.Merckxs avatar
Ha, ha. Clintons kampanj beskriver Bernie Sanders som en extremist och misslyckad 0:a i WikiLeaks mailen:

Clinton oppo files portrayed Sanders as a failed lawmaker

The documents, discovered in the hacked emails released by WikiLeaks, depict the Vermont senator as an extremist who accomplished little over his long career.

http://www.politico.com/story/2016/10/hillary-clinton-wikileaks-bernie-sanders-oppo-230185
2016-10-23, 16:26
  #3747
Medlem
korvbenkes avatar
https://www.youtube.com/watch?v=5I3C1XE1Ouk

Denna video på Clinton får många amerikanare att gå i taket... människan är ju uppenbarligen sjuk i huvudet.
2016-10-23, 17:09
  #3748
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
https://www.youtube.com/watch?v=5I3C1XE1Ouk

Denna video på Clinton får många amerikanare att gå i taket... människan är ju uppenbarligen sjuk i huvudet.
Tja, Clinton är avskydd av många, men sjuk i huvudet är överdrivet, även om hon nog ångrar det där skrattet. Orsaken till att hon drog på munnen var ju att frågan skulle kunna antyda att hon hade en älskare hemma.
2016-10-23, 17:10
  #3749
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ha, ha. Clintons kampanj beskriver Bernie Sanders som en extremist och misslyckad 0:a i WikiLeaks mailen:

Clinton oppo files portrayed Sanders as a failed lawmaker

The documents, discovered in the hacked emails released by WikiLeaks, depict the Vermont senator as an extremist who accomplished little over his long career.

http://www.politico.com/story/2016/10/hillary-clinton-wikileaks-bernie-sanders-oppo-230185
Från amerikansk synvinkel är det ju riktigt att Sanders är en tämligen extrem ytterkantspolitiker. Hur han var som Lawmaker har jag ingen aning om.
2016-10-23, 17:12
  #3750
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Tja, Clinton är avskydd av många, men sjuk i huvudet är överdrivet, även om hon nog ångrar det där skrattet. Orsaken till att hon drog på munnen var ju att frågan skulle kunna antyda att hon hade en älskare hemma.

Att hon är sjuk i huvudet är klart konstaterat människan är inte frisk någonstans att man sitter och skrattar under en sådan utfrågning visar ju på att det inte är skottat ända fram...

Ingen förutom hon skratta där inne.
2016-10-23, 17:27
  #3751
Medlem
E.Merckxs avatar
Wikileaks har släppt Podesta emails 16 nu:

WikiLeaks ‏@wikileaks

RELEASE: The Podesta Emails Part 16 https://wikileaks.org/podesta-emails/?q=&mfrom=&mto=&title=&notitle=&date_from=&date_to =&nofrom=&noto=&count=50&sort=6#searchresult … #PodestaEmails #PodestaEmails16 #HillaryClinton
2016-10-23, 17:31
  #3752
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Tja, Clinton är avskydd av många, men sjuk i huvudet är överdrivet, även om hon nog ångrar det där skrattet. Orsaken till att hon drog på munnen var ju att frågan skulle kunna antyda att hon hade en älskare hemma.

Jag skrattade själv precis när utfrågaren undrade om Hillary var ensam hemma hela natten.
2016-10-23, 17:44
  #3753
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
https://www.youtube.com/watch?v=5I3C1XE1Ouk

Denna video på Clinton får många amerikanare att gå i taket... människan är ju uppenbarligen sjuk i huvudet.


Vilken häxa, tror sig stå över alla.
2016-10-23, 18:40
  #3754
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Att hon är sjuk i huvudet är klart konstaterat människan är inte frisk någonstans att man sitter och skrattar under en sådan utfrågning visar ju på att det inte är skottat ända fram...

Ingen förutom hon skratta där inne.
Fast det där med hånskratt ligger lite i hennes natur och något hon kritiserats för genomgående under hela kampanjen, i synnerhet av Trump som tog upp fallet då hon som advokat gapskrattade åt ett våldtäktsoffer i rättsalen. Flera tidningar har även visat bilder då hon smaller under seriösa utfrågningar med brasklappen att det är en "ovana som kan ligga henne i fatet".
2016-10-23, 18:59
  #3755
Medlem
Det är helt klart ett svaghetstecken att Clinton inte kan åka slalom runt Trump. Alltså det finns INGENTING hos Trump som folk gillar egentligen. Alla som röstar på Trump proteströstar mot den politiska eliten som Clinton till stor del personifierar genom att hon tidigare varit presidentfru och man har hört att hon ska bli president sedan dess.

Jag tycker alltså inte om någon av presidentkandidaterna och är helt inne på vad väldigt många amerikaner själva säger. De har fått pest och kolera att välja på. En del har sagt att jämförelsen haltar lite. Snarare pest och en rejäl jobbig förkylning (dvs Clinton i det senare fallet).

Jag tror att Clinton vinner, men det blir inga roliga 4 år. OM Trump vinner så blir det oroliga och mycket hatfyllda år där hela det etablerade etablissemanget kommer att spyyyyyyyyyyyyyy tills han avgår.
2016-10-23, 19:13
  #3756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Det är helt klart ett svaghetstecken att Clinton inte kan åka slalom runt Trump. Alltså det finns INGENTING hos Trump som folk gillar egentligen. Alla som röstar på Trump proteströstar mot den politiska eliten som Clinton till stor del personifierar genom att hon tidigare varit presidentfru och man har hört att hon ska bli president sedan dess.

Jag tycker alltså inte om någon av presidentkandidaterna och är helt inne på vad väldigt många amerikaner själva säger. De har fått pest och kolera att välja på. En del har sagt att jämförelsen haltar lite. Snarare pest och en rejäl jobbig förkylning (dvs Clinton i det senare fallet).

Jag tror att Clinton vinner, men det blir inga roliga 4 år. OM Trump vinner så blir det oroliga och mycket hatfyllda år där hela det etablerade etablissemanget kommer att spyyyyyyyyyyyyyy tills han avgår.
Är det där sistnämnda någonting som skulle vara dåligt menar du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in