2016-10-01, 18:36
Medlem
E.Merckxs avatar
Helt otroligt vad många är arga på Häxan nu i USA på grund av hennes kommentarer om Bernie Sanders supportrar och Bernies politiska revolution.
2016-10-01, 19:12
Medlem
E.Merckxs avatar
Twitter Trend USA:

2 hours ago

#BasementDwellers
#SaturdayMorning
#HappyOctober

1 hour ago

#BasementDwellers
#AMJoy
#HappyOctober

41 minutes ago

#BasementDwellers
#HappyOctober
#ldsconf

Börjar likna #basketofdeplorabels
2016-10-01, 19:33
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Clinton är 69. Min mor är 76. Min mor har aldrig kollapsat i hela sitt liv vad jag känner till. Hon kan gå i vilken trappa som helst, men har problem när snöröjningen inte fungerar och när gatan är helt isbelagd så kan hon inte gå till affären. Hon kan hålla konversationer i timmar utan att avbrytas av hostattacker.

I den länkade videon ser Clinton ut att vara tio år äldre än min mor, även om ansiktet är mindre rynkigt. Hon är svårt sjuk och kommer inte att överleva en hel mandatperiod.
Min mor är 78 och har heller aldrig kollapsat. Min far är också 78 och går ut med hunden utan vare sig ledsagare eller rullator. Visst har dom småkrampor men inget som Hillary: Blodpropp mm mm.
Något är uppenbarligen inte som det skall med den damen.
2016-10-01, 19:34
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1321331
https://www.youtube.com/watch?v=XGTo6jQlacM

Sådär ser det ut när Hillary försöker tala inför vanligt folk och inte donatorer och betalda statister. Hon fick avbryta och lämna efter 30 sekunder, och detta i liberala LA
Det är ju bara slutet på ett tal. Och att det fanns några tölpar sommförsökte störa ett politiskt möte säger mer om dem än om Hillary Clinton.
2016-10-01, 19:50
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ny ljudtape, som vad jag förstår, Gary Johnsons kampanj har släppt, man får ju ge Häxan lite ++ där.

Hillary Clinton Leaked Audio Calling Bernie Sanders Supporters Losers & How to Target Them for Votes

https://www.youtube.com/watch?v=t3Ds-CNIsD4

Vill inte slösa 5 minuter av mitt liv på att lyssna på häxan , tid?
2016-10-01, 20:41
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Min mor är 78 och har heller aldrig kollapsat. Min far är också 78 och går ut med hunden utan vare sig ledsagare eller rullator. Visst har dom småkrampor men inget som Hillary: Blodpropp mm mm.
Något är uppenbarligen inte som det skall med den damen.
Hillary kan nog också gå ut med hunden utan rolator skall du se, och det skulle inte förvåna mig om din pappa använder ledstången när han går i trappor. Sedan tror jag många yngre än Clinton skulle må illa om de satt öänge i stekande hetta med en lunginflammation!
Senast redigerad av Clodius 2016-10-01 kl. 21:40.
2016-10-01, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Så länge inte Trump klarar av att ta ner henne 1 mot 1 så kommer han inte att se starkare ut om hon så svimmar på scen.

Vilken chans han hade i första debatten fan ta honom med hans Homer hjärna:

https://www.youtube.com/watch?v=MtObrnaovrI&list=PLkteH1-WcyPVHlc9pmMg--wp0e8cq6HfO

Trump har Homer-hjärna, och det kommer från dig?

Det här är standard-debatt-clowneri. Övertygelsen om att debatterna är viktiga. Talande nog så sammanfaller debattclowner och "poll"-hundar.
2016-10-01, 21:10
Medlem
bludderbladders avatar
Häxan är nog den mest policylösa presidentkandidaten i historien. Blir väl så när man säljer ut sig till högstbjudande. Senaste var ju hennes sköna lögn (som höll i ca 24 h) om debtfree college för BasementDwellers. Hon snor alltså en rad från BernOuts policy och ljuger om att hon skulle implementera detta bara för att hon tror att hon skulle köpa någon röst genom det. Obongo, katastrof som han är, hade ju iaf lögner som folk gick på, mig själv inkluderad, ett tag. Häxan är genomskådad sedan länge.

Därav har hennes kampanj enbart utmynnat i smutskastningskampanj helt utan skrupler. Som tur är kommer flyter ju skit upp till ytan snabbt i detta fall och det enda som skiner igenom är häxans desperation. Miss Piggy var ju inte riktigt genomtänkt och än mindre Playboy kommentaren, när hon är nersmetad med historier om våldtäktsmakens offers spermindränkta klänningar.
2016-10-01, 21:40
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Trump kan i värsta fall ställa till med krig. Han är oberäknelig.

Clinton vet vi kommer att starta nya krig. Hon har ett track record som förskräcker.
Jo, men vi måste inse att krig faktiskt inte alltid är fel. Vi måste också inse att även om USA har begått många svåra misstag - ofta baserat på det felaktiga dogmat att min fiendes fiende är min vän, så skall vi i omvärlden i huvudsak vara glada för att USA har agerat världspolis.

USAs stöd till arabiska våren? Ja, sett i backspegeln var det ett misstag, som såväl Mellanöstern som Europa har fått betala ett högt pris för, men den tämligen cyniska satsen: att Mellanösterns folk mår bäst när de styrs av brutala diktatorer, är verkligen en cynisk satts. Då var det lätt - och mänskligt - att säga att Mellanösterns folk förtjänade sin frihet. Det var inte bara Clinton som tyckte det då. Att vara baksätesförare är lätt, särskilt som man har facit!
2016-10-01, 22:14
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Vad jag försöker säga är att det när arabiska våren utbröt var svårt politiskt att göra annat än att ställa sig på de demokratiska krafternas sida. Inte bara realpolitiskt utan också moraliskt - även jag såg positivt på rörelsen - men den beredde vägen för islamism och våld, och det blev bara elände av det. Visst var det ett misstag i efter hand att inte stödja de brutala diktatorerna istället, men hade det ens varit politiskt möjligt?

Och Clinton var vare sig bättre eller sämre än någon annan amerikansk utrikesminister.

Det går ändå att ifrågasätta Clinton här, även om hon följde Obamas politik förstås också.

Dessutom vet hon att de har stöttat dessa "fruktansvärda" diktaturer, men visst så är ju amerikansk politik historiskt, dessutom vet de att de inte finns några demokratiska krafter.
Eller borde ha vetat.

Clintons omdöme går att ifrågasätta, hon kanske inte visste det, men då skulle hon aldrig varit utrikesminister, för vad hade hon för erfarenhet innan?
Åka runt på statsmiddagar borde inte vara kvalificerande tycker man.

Clinton passar inte så bra som president som kan tyckas vid första blicken.

Tillägg: Ändrat, skriver som en kratta
Senast redigerad av Tarstan 2016-10-01 kl. 22:16.
2016-10-01, 22:27
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Det går ändå att ifrågasätta Clinton här, även om hon följde Obamas politik förstås också.

Dessutom vet hon att de har stöttat dessa "fruktansvärda" diktaturer, men visst så är ju amerikansk politik historiskt, dessutom vet de att de inte finns några demokratiska krafter.
Eller borde ha vetat.

Clintons omdöme går att ifrågasätta, hon kanske inte visste det, men då skulle hon aldrig varit utrikesminister, för vad hade hon för erfarenhet innan?
Åka runt på statsmiddagar borde inte vara kvalificerande tycker man.

Clinton passar inte så bra som president som kan tyckas vid första blicken.

Tillägg: Ändrat, skriver som en kratta
Clinton hade varit senator och first lady (och i hennes fall innebar det betydligt mycket mer än att välja porslin till middagarna - historiskt har det funnits många mycket inflytelserika presidentfruar. Mrs Wilson styrde ju i praktiken USA en tid! och vi har haft first ladies som rutinmässigt deltagit i regeringssamanträdena.) innan hon blev utrikesminister - det är faktiskt inte så illa. När det gäller erfarenheterna så är det nog faktiskt inte så många amerikanska presidentkandidater som slår henne på fingrarna...
2016-10-01, 22:33
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
När det gäller erfarenheterna så är det nog faktiskt inte så många amerikanska presidentkandidater som slår henne på fingrarna...

Spelar ingen roll, hon har inte visat på något resultat och det är vad som är viktigt, 30 år har hon haft på sig och vad har hon åstadkommit? inget.

Hon kan liknas vid Mona Sahlin, också en mycket erfaren politiker men en total katastrof.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in