2007-01-18, 15:56
Medlem
Mike_Nesss avatar
Fick en tablett av en kompis, eller bytte rättare sagt, mot en Dormicum (Midazolam) 7,5mg.
Han påstod att det skulle vara 2mg "Roppar".
Är annars en pålitlig kompis, men han hade fått den genom en annan kompis som jag oxå vet brukar vara pålitlig och kan en del

Just "Flunisar" är just den sorts substans, jag inte läst på och inte kan något vidare om, då jag aldrig varit så intresserad av just den substansen.
Förrän nu, OM jag nu har en sådan liggandes.

Tabletten är av märket "Roche", Helvit, rund (större än Roches "Blå Val 10mg", samt även, "Roches" Vita Iktorivil 2mg, då jag vill minnas att de är likvärdiga i storlek som de blå, Ikton alltså.
På ena sidan på den här finns en krysskåra, som på Ikto 2or, alltså så den går att dela i 4:a. På andra sidan står det "roche" med lite större bokstäver än de andra 2 nämnda och över halva taben, som i en halvmåne uppefter kanten på halva taben, nedanför, nästan längst ner på tabletten, nedanför denna "text" en liten "2":a inringad i en cirkel runt hela 2:an.

Vad jag minns så hade Iktorivil 2mg, 2st prickar bredvid 2:an, en på vardera sida, samt är mindre och lika i storlek som de blå 10mg.
Men denna är snäppet större.
Men denna har en liten 2:a i en cirkel runt och så står "roche" inte "rakt" över taben som annars, utan efter hela kanten på halva taben, som en bananböj .

Kan det vara "Flunitrazepam" jag fått iaf??
Finns väl bara 1mg i Sverige, men som med mkt annat som cirkulerar, antar jag att denna härstammar från utanför våra gränser.

Vad är det annars jag infått för "substans"?

Tacksam för svar.
Citera
2007-01-18, 15:58
Medlem
WaRs avatar
Yes, det är flunitrazepam 2mg. Finns btw en identifikationstråd.
Citera
2007-01-18, 16:00
Medlem
Mike_Nesss avatar
ÅHH man tackar för det snabba svaret iaf..

TACK!

Sorry att jag missade den identifikaionstråden, ska ta tillvara på den nästa gång.
Citera
2007-01-18, 17:02
Medlem
Mike_Nesss avatar
Namn på det?? Ska nämligen till Apoteket nu om 10 min, för att se om de har nåt bra. Vill kunna mysa ner mig med tjejen ikväll till en film och må gött.
Hon får köra på tramen som hon så gillar. Städar alltid hela lägenheten när hon väl äter det=) SÅ det är ju ingen nackdel...

Vore skitsnällt med ett namn på det som förstorade pupillerna...
Citera
2007-01-18, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mike_Ness
Namn på det?? Ska nämligen till Apoteket nu om 10 min, för att se om de har nåt bra. Vill kunna mysa ner mig med tjejen ikväll till en film och må gött.
Hon får köra på tramen som hon så gillar. Städar alltid hela lägenheten när hon väl äter det=) SÅ det är ju ingen nackdel...

Vore skitsnällt med ett namn på det som förstorade pupillerna...

Flunitrazepam Merck NM, Merck NM
Fluscand, Teva

Heter tabletterna med innehållet flunitrazepam i sverige, finns i styrkorna 0,5 och 1mg, men det är jävligt svårt att få det utskrivet däremot..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in