2007-01-18, 10:05
Medlem
nachos avatar
Har editera-egna-inlägg-funktionen tagits bort (inom 24 timmar eller hur det nu var)? Eller är det nåt knas på min dator? Kan inte editera ett inlägg jag skrev alldeles nyss.
Citera
2007-01-18, 10:10
Bannlyst
Tur jag såg den här tråden, jag som borde vara värd någon typ av titel för editerade stavfel och meningsbyggnader..

Bäst att klarna till lite i huvvet innan man skriver nu..

edit:ehh.. nu finns editknappen där..

edit2: fast inte i ett 11h gammalt inlägg..
Citera
2007-01-18, 10:22
Medlem
nachos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
Tur jag såg den här tråden, jag som borde vara värd någon typ av titel för editerade stavfel och meningsbyggnader..

Bäst att klarna till lite i huvvet innan man skriver nu..

edit:ehh.. nu finns editknappen där..

edit2: fast inte i ett 11h gammalt inlägg..
Ja, eller hur! Fy fan va jobbigt om man nu plötsligt ska behöva tänka igenom och språkgranska sina inlägg innan man skickar i väg dom...
Citera
2007-01-18, 10:28
Medlem
nachos avatar
Fast nu kom den funktionen plötsligt tillbaka. Root som experimenterade?
Citera
2007-01-18, 10:31
Medlem
jrosens avatar
Nja det är ändrat så att man kan editera i max 1 timme efter man skrivit inlägget. Lite olyckligt dock att vi inte informerat om det.
/moderator
Citera
2007-01-18, 19:00
Medlem
toMishs avatar
En timme tycker jag funkar. Jag editerar mina inlägg väldig ofta, men då ganska snabbt. Oftast är det något ord jag inte är nöjd med eller liknande.
Men annars tycker jag om principen "lagt kort ligger." (Det där lade jag till nu t.ex)
Citera
2007-01-18, 21:09
Medlem
Nickeps avatar
Dock kommer detta i en del fall att kräva ytterligare inlägg i tillägg. Ibland kan det t.ex. vara så att en referens på den anvisade ref.sidan försvunnit eller växlats mot ny adress. Speciellt om det gäller trådstarten kan flera inlägg komma emellan, så att tillägget försvinner i textmassan.

Har det varit problem med möjligheten att uppdatera inom ett dygn?
Citera
2007-01-18, 21:20
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toMish
En timme tycker jag funkar. Jag editerar mina inlägg väldig ofta, men då ganska snabbt. Oftast är det något ord jag inte är nöjd med eller liknande.
Men annars tycker jag om principen "lagt kort ligger." (Det där lade jag till nu t.ex)

Håller med. Dock vållar det vissa problem i trådar som "bästa film - nomineringar" i filmforumet.
Citera
2007-01-18, 22:07
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Dock kommer detta i en del fall att kräva ytterligare inlägg i tillägg. Ibland kan det t.ex. vara så att en referens på den anvisade ref.sidan försvunnit eller växlats mot ny adress. Speciellt om det gäller trådstarten kan flera inlägg komma emellan, så att tillägget försvinner i textmassan.

Har det varit problem med möjligheten att uppdatera inom ett dygn?
Egentligen flyter debatten bättre om man citerar sitt gamla inlägg och kompletterar i ett nytt. Debatterna går ju framåt vilket ger att om man går tillbaka två sidor i en tråd och ändrar en massa så har det en tendens att missas helt av majoriteten av de som deltar i tråden.

Det är väl bara de stackare som postar skit på fyllan som egentligen missgynnas av stramare tidsram för editering, men det blir ju bara roligare för oss andra.
Citera
2007-01-19, 10:36
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Egentligen flyter debatten bättre om man citerar sitt gamla inlägg och kompletterar i ett nytt. Debatterna går ju framåt vilket ger att om man går tillbaka två sidor i en tråd och ändrar en massa så har det en tendens att missas helt av majoriteten av de som deltar i tråden.

Det är väl bara de stackare som postar skit på fyllan som egentligen missgynnas av stramare tidsram för editering, men det blir ju bara roligare för oss andra.
Tja... väger man positiva och negativa effekter så har du kanske rätt! Det blir främst en fråga om noggrannhet, när inlägget skrivs - det finns ju andra möjligheter till ändring än i det "färdiga" inlägget.
Citera
2007-01-19, 15:24
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Tja... väger man positiva och negativa effekter så har du kanske rätt! Det blir främst en fråga om noggrannhet, när inlägget skrivs - det finns ju andra möjligheter till ändring än i det "färdiga" inlägget.

I Sex och samlevnad har det förekommit att inlägg har tagits bort efter kanske 20 timmar och fem sidors tråd ibland. Det blir lite olyckligt om trådskaparen drar sig ur för att denne inte får medhåll eller vad det kan vara.
Citera
2007-01-20, 10:49
Medlem
Ignatius Is avatar
Det här var det dummaste jag har hört! PROTEST!

Ta genast tillbaka så att man kan ha minst 1 dygn på sig. Utan att verka förmäten så är det faktiskt så att inte alla har tid att sitta framför FB hela dagarna. När jag skriver inlägg går det snabbt, jag bryr mig om debattfrågan istället för språket och när jag återkommer till forumet några futtiga timmar senare för att se ifall någon har svarat så händer det ofta att jag snyggar till inläggen. Varför får jag inte göra det längre? Vad har ni för sakliga skäl att ta bort den här möjligheten? Blir någon ledsen för att jag ändrar rättstavningen i mina inlägg? Går det mot Admins trosuppfattning att man inte sitter framför forumet 24/7! Är det här nåt slags skämt?

Jag kräver besked och en återgång till den tidigare ordningen.

PROTEST!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in