En julmarknad som ligger i ganska trevlig miljö är den vid Steninge slott ute vid Märsta. Marknaden ligger inomhus och det säljs rätt vettiga grejer. Finns även ett cafe man kan fika i och en lagershop på undervåningen. Räcker inte detta kan man nog även kika på Steninge slott som ligger precis bredvid, man kan även kika på badplatsen som är ett stenkast därifrån.
Skulle man bli besviken åker man vidare till Sigtuna och deras årliga julmarknad. Tror den hålls varje söndag hela december fram till julafton. Den är däremot utomhus och bra kläder behövs. Den går längs hela huvudgatan och slutar vid ett torg där det brukar stå en kör och sjunga julsånger. Riktigt mysigt.
Tensta, där garanteras underhållning . Sedan har vi ju Skansen, se fyrverkerier vid slottsbron osv. Annars brukar det ju utannonseras i tidningar var det finns bra drag på nyår.
Tensta, där garanteras underhållning . Sedan har vi ju Skansen, se fyrverkerier vid slottsbron osv. Annars brukar det ju utannonseras i tidningar var det finns bra drag på nyår.
Kan bara hålla med om det. Bodde förut i Rissne och tittade på fyrverkerit som sköts från Rinkeby ioch Tensta. Alditg sett på maken. Dom sköt en evighet. Alla våra skattepengar upp i rök.
Kan bara hålla med om det. Bodde förut i Rissne och tittade på fyrverkerit som sköts från Rinkeby ioch Tensta. Alditg sett på maken. Dom sköt en evighet. Alla våra skattepengar upp i rök.
I Djursholm skjuts det duktigt, år 2006/7 höll det på i över en timma, helt makalöst. Är det också våra skattepengar tro?
Vad ska jag hitta på i Stockholm med mina amerikanska kompisar?
I April får jag besök av tre stycken collegekillar från USA. Jag bor i Stockholm och det är här (med omnejd?) vi har tänkt att vara i några dagar. Även fast jag själv bor här så är det lite svårt att veta vad man ska hitta på med tre jänkarkillar. Öla på kvällarna är givet, men dagarna?