2008-12-01, 23:24
Bannlyst
Finaste julmarknaden i Stockholm nu till helgen?

Hej!
Vilken är den finaste julmarknaden i Stockholm nu på lördag? Motivera gärna
Citera
2008-12-02, 21:34
Medlem
Fanjunkarens avatar
En julmarknad som ligger i ganska trevlig miljö är den vid Steninge slott ute vid Märsta. Marknaden ligger inomhus och det säljs rätt vettiga grejer. Finns även ett cafe man kan fika i och en lagershop på undervåningen. Räcker inte detta kan man nog även kika på Steninge slott som ligger precis bredvid, man kan även kika på badplatsen som är ett stenkast därifrån.

Skulle man bli besviken åker man vidare till Sigtuna och deras årliga julmarknad. Tror den hålls varje söndag hela december fram till julafton. Den är däremot utomhus och bra kläder behövs. Den går längs hela huvudgatan och slutar vid ett torg där det brukar stå en kör och sjunga julsånger. Riktigt mysigt.

Good luck.
Citera
2008-12-23, 16:37
Medlem
hummer1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THUG2
Hej!
Vilken är den finaste julmarknaden i Stockholm nu på lördag? Motivera gärna

Stortorget i Gamla stan och Soliden på Skansen är fina gamla "klassiker". Vill du har lite nyare inslag rekommenderar jag Street på Hornstullstrand.
Citera
2008-12-26, 16:56
Bannlyst
Tjohej!

Var kan man se fyrverkerier i Stockholm i år?
så jag har noll koll på det.

Tacksam för infon!
Citera
2008-12-27, 12:49
Bannlyst
Men va fan är det INGEN som kan hjälpa till här *pekar uppåt* , har sökt på nätet men utan framgång... förr stod såna saker i dagstidningar.
Citera
2008-12-27, 12:57
Medlem
The Masters avatar
Tensta, där garanteras underhållning . Sedan har vi ju Skansen, se fyrverkerier vid slottsbron osv. Annars brukar det ju utannonseras i tidningar var det finns bra drag på nyår.
Citera
2008-12-27, 16:38
Medlem
spoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Tensta, där garanteras underhållning . Sedan har vi ju Skansen, se fyrverkerier vid slottsbron osv. Annars brukar det ju utannonseras i tidningar var det finns bra drag på nyår.

Kan bara hålla med om det. Bodde förut i Rissne och tittade på fyrverkerit som sköts från Rinkeby ioch Tensta. Alditg sett på maken. Dom sköt en evighet. Alla våra skattepengar upp i rök.
Citera
2008-12-28, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spoon
Kan bara hålla med om det. Bodde förut i Rissne och tittade på fyrverkerit som sköts från Rinkeby ioch Tensta. Alditg sett på maken. Dom sköt en evighet. Alla våra skattepengar upp i rök.
I Djursholm skjuts det duktigt, år 2006/7 höll det på i över en timma, helt makalöst. Är det också våra skattepengar tro?
Citera
2008-12-30, 00:31
Medlem
Tror man fortfarande kan boka biljetter för att komma in på ställena på Stureplan. Det ska tydligen vara megafest där på nyår.

Hemsidan har en del info kring det.
Citera
2008-12-30, 17:49
Moderator
Gromguttens avatar
Uteliv tas i avsett forum. Här diskuteras aktiviteter.

/mod
Senast redigerad av Gromgutten 2008-12-30 kl. 17:52.
Citera
2008-12-30, 17:53
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
I Djursholm skjuts det duktigt, år 2006/7 höll det på i över en timma, helt makalöst. Är det också våra skattepengar tro?

Skulle tippa att det var skattebefriade "konsultarvoden" som hämtats hem från Belgien och Cypern.
Citera
2009-01-21, 01:11
Medlem
Vad ska jag hitta på i Stockholm med mina amerikanska kompisar?

I April får jag besök av tre stycken collegekillar från USA. Jag bor i Stockholm och det är här (med omnejd?) vi har tänkt att vara i några dagar. Även fast jag själv bor här så är det lite svårt att veta vad man ska hitta på med tre jänkarkillar. Öla på kvällarna är givet, men dagarna?

Mata mig med tips!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in