2009-08-01, 10:42
Medlem
Jointss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobocrull
Om det är någor ni undrar så fråga på.

/kapten

Okejdå,

Du skrev att För tillfället förbereder Mikael det som beskrivs av media/forskare som världens största expedition. Ska han åka till Mars eller vad är det som händer? Vilken slags media och forskare är det du refererar till?
Citera
2009-08-01, 11:18
Medlem
bobocrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joints
Okejdå,

Du skrev att För tillfället förbereder Mikael det som beskrivs av media/forskare som världens största expedition. Ska han åka till Mars eller vad är det som händer? Vilken slags media och forskare är det du refererar till?

Ha Ha . Jag vet faktiskt inte alls vad han ska ge sig ut på, jag vet bara att han förbereder sig i detta nu. Det va min far som uttalade sig om att det beskrevs som världens största expedition (på jorden) . Men jag antar att det har något att göra med arabvärlden eftersom han är i Yemen nu och lär sig arabiska.

Just i detta nu läste jag vad expedition innebär, såhär står det på hans blogg :

Expedition Arabia – 12 500 km:s by camel, 2 years

Det är med andra ord en tuff och lång expedition, det är kanske det dom menar med största ? Ingen aning, då jag inte har en konkret referent. Jag tror iaf att detta kommer att bli en av de tuffaste expeditioner som har gjorts i mordern tid. Det är iaf min åsikt. Här har ni filmen om expeditionen :

http://www.vimeo.com/5034277

/kapten
Citera
2009-08-01, 11:22
Medlem
JoLLyBoBs avatar
Kanske ingen slump att det blev Yemen , araberna tycker säkert om män som kan hålla pli på sina fruar.
Citera
2009-08-01, 11:24
Medlem
JoLLyBoBs avatar
Citat:
Mikael är en nära släkting till mig, närmare bestämt min farfars bror.

Hur gammal är du?
Citera
2009-08-01, 11:25
Medlem
bobocrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoLLyBoB
Kanske ingen slump att det blev Yemen , araberna tycker säkert om män som kan hålla pli på sina fruar.

Klok kille.
Citera
2009-08-01, 11:26
Medlem
bobocrulls avatar
Citat:
Hur gammal är du?

Snart 21 . varför undrar du det ?
Citera
2009-08-01, 11:30
Medlem
JoLLyBoBs avatar
Citat:
Klok kille.
Ironi

Jag undrar därför att din farfars bror inte är lastgammal.
Han kanske var sladdbarn?
Citera
2009-08-01, 11:34
Medlem
bobocrulls avatar
Citat:
Ironi

Jag undrar därför att din farfars bror inte är lastgammal.
Han kanske var sladdbarn?

Japp , min farfar gick precis bort och han va 73 år. Mikael kom till jorden väldigt sent .. Han berättar lite om det i hans program i P1 när han va sommarpratare, det är en lite komplicerad historia.
Citera
2009-08-01, 12:35
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Japp , min farfar gick precis bort och han va 73 år. Mikael kom till jorden väldigt sent .. Han berättar lite om det i hans program i P1 när han va sommarpratare, det är en lite komplicerad historia.

Har du lika löjlig röst som Mikael?
Citera
2009-08-01, 12:50
Medlem
bobocrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Har du lika löjlig röst som Mikael?

HAHA nejfan , verkligen inte . Han är ju från dala-järna/särna och där pratar man sådär fult som han gör. Jag är från södra dalarna så jag pratar (förhoppningsvis) ganska lite dalmål i jämförelse med honom.
Citera
2013-08-28, 15:50
Medlem
Nu är kvinnomisshandlaren aktuell i ny dokumentär på svt expition jemen 52 grader i skuggan
http://www.svt.se/dokumentarfilm/exp...ader-i-skuggan

sänds i morgon.
Citera
2013-12-16, 12:45
Medlem
Citat:
Mikael är en nära släkting till mig, närmare bestämt min farfars bror. All denna smutskastning av mikael tycker jag är lite oschysst... För er som inte känner mikael eller titti så kan jag berätta för er att hon är en ragata (och det säger jag inte bara för att detta skedde). Redan under en av hennes första expeditioner så bråkar hon väldigt mycket med mikael och kritiserar honom gång på gång. Detta kan ses _väldigt_ tydligt i deras dokumentärfilm om deras expedition till Patagonien.

Mikael har erkänt att deras gräl EN gång har gått över till handgemäng och inte något mer. Enligt Titti så ska Mikael vid flera tillfället slagit henne över munnen, och t.o.m en gång kastat ner henne för trappen och hotat henne med kniv. Jag är ingen domare som kan avgöra vare sig han är oskyldig eller ej , men jag kan med största säkerhet säga att sistnämda händelse aldrig har inträffat. Ja, Mikael är lite säregen som ni sagt tidigare i tråden, men vi som känner honom vet att han absolut inte skulle hota någon person med kniv.

Inför expedition Siberia tränade både Mikael och Titti hårt, men när det var dags kom det fram att Titti hade en medfödd hjärtskada eller hjärtsjukdom(kommer inte ihåg) så hon kunde inte följa med. Kvar var mikael och johan, och Titti på hemmaplan. Under mikael och johans tid i sibirien var Titti expeditions ansikte utåt, precis det hon ville.. Jag minns vid ett tillfälle då hon intervjuades i tv4 att hon hela tiden pratade om "oss", "vi" . Inte om Johan och Mikael, utan om oss, som att hon var med i sibirien. Hon gjorde karriär på mikael och johan. I rättegången sades det att misshandeln ägt rum under en längre tid(före sibirien) och varför hängde isåfall Titti med under hela tiden före och efter Sibirien ? Ett år efter kom detta fram, efter mikael hade talat inför 800 personer på The Royal Geographical Society i London där endast 3 svenskar talat tidigare.

I rättegången krävde Titti stora mängder pengar, men yrkade inte på något längre fängelsestraff, utan pengarna var de viktiga. Men varför hängde hon då med under hela expedition siberia ? Titti var deras enda länk till den riktiga världen under expeditionen..

Numera är de skilda och mikael har sonat för sitt brott. För tillfället förbereder Mikael det som beskrivs av media/forskare som världens största expedition. Han är i Yemen och studerar arabiska på hög nivå. Titti å andra sidan , vet jag faktiskt inte vad hon gör. Min mor träffade henne för ca 5 månader sedan i falun och de fikade tillsammans. Min mor beskrev henne som väldigt paranoid , nästan på gränsen till psykiskt sjuk. Hon berättade och visade för mamma att hon alltid hade med sig peruk då hon va rädd för att Mikael hyrt den ryska maffian för att lönnmörda henne.

Jag hoppas att ni har fått lite förståelse för händelsen nu. Som jag sa tidigare så lägger jag ingen värdering i om han gjorde det eller inte , för det vet jag inte .. Men jag vet att Titti var ute efter pengar, det är en sak som är säker .

"Ju större motgång vi möter, desto mer energi utvecklar vi för att klara av den"

/kapten

Ja denna kvinna Titti Strandberg, eller Titti Lundin som hon verkar heta numera, är riktigt sjuk. På riktigt. Jag har hört många historier från bekanta och bekantas bekanta som blivit trakasserade och förföljda av henne, inte ens hennes egen familj går säkra från henne efter vad jag hört. När hon blir osams med någon så börjar skitsnackandet, hotet och trakasserierna. Hon har tydligen för vana att anmäla folk till polis och socialtjänst när hon inte får som hon vill, och gällande den så kallade misshandeln av hennes exman, så finns det många olika versioner av vad som egentligen hänt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in