2007-01-17, 14:36
Medlem
Castafiores avatar
Jag har dock svårt att förstå meningen med 200 poäng kurser på A-nivå.
Citera
2007-01-17, 14:58
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
Jag har dock svårt att förstå meningen med 200 poäng kurser på A-nivå.
Mening vet jag inte, men anledning är väl att man inte vet vad man vill göra med sitt liv. Väldigt upphetsande egenskap om man frågar arbetsgivare!
Citera
2007-01-17, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Och att läsa 30 p per termin är ju absolut inget speciellt, det kan ju långt ifrån ses som heltidsstudier.

Är inte 30 poäng per termin heltidsstudier? Varför inte? Vad definierar du som heltidsstudier i så fall?
Citera
2007-01-17, 15:35
Medlem
Lakritstrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Är inte 30 poäng per termin heltidsstudier? Varför inte? Vad definierar du som heltidsstudier i så fall?

Heltidsstudier är 20 poäng per termin, men om man inte läser väldigt svåra eller omfattande kurser behöver man sällan lägga ner mer än 10-20 timmar per vecka.

Sen om man ska studera hela sin vakna tid, då kan man nog utan större problem klara 50-60 poäng per termin, men hur roligt har man då?

(Mitt personbästa är f.ö 35 poäng på en termin, men det var mycket lätta poäng som jag läste bara för att göra CSN nöjda)
Citera
2007-01-17, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritstroll
Heltidsstudier är 20 poäng per termin, men om man inte läser väldigt svåra eller omfattande kurser behöver man sällan lägga ner mer än 10-20 timmar per vecka.

Sen om man ska studera hela sin vakna tid, då kan man nog utan större problem klara 50-60 poäng per termin, men hur roligt har man då?

För mig är 30 poäng i alla fall heltidsstudier. Sen varierar det givetvis beroende vilka kurser man läser. Finns säkert många pajaskurser där ute.
Citera
2007-01-17, 15:39
Medlem
Lakritstrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
För mig är 30 poäng i alla fall heltidsstudier. Sen varierar det givetvis beroende vilka kurser man läser. Finns säkert många pajaskurser där ute.

Vad du tycker är ointressant. 20 poäng är satt av högskolorna, CSN och högskoleverket som heltidsstudier. Mer än det är bara en bonus. Arbetsbördan varierar oerhört mellan olika kurser, så jag tycker det är mer intressand VAD man har läst än hur mycket.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in