2007-06-18, 21:34
Medlem
pastorns avatar
Jag såg nu att jag missat en del svar, nåja bättre sent än aldrig.

Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
pastorn, vilken kyrka predikar du i? Kommer gärna förbi en sväng, det är inte många människor som klarar av att föra en proper diskussion på forum nu för tiden

Shurch of the holy spirit of Ayn Rand. Det är i och för sig mer en sekt än en kyrka förstås.

Citat:
Ursprungligen postat av HickA
Neej, det var inte vad jag menade. Jag menade att om man kunde tänka sig att telepati existerar som ett fysiolgiskt fenomen så skulle det inte gå till på sättet som jag nämnde, utan snarare att en person kan få en hint av en annan persons tankar under rätt omständigheter.

Problemet är att denna "hint" oftast är så luddig så att det mesta faller in på den beskrivningen. I det paranormala forumet var det någon tjomme som frågade om det fanns några med fjärrsyn här på forumet. Han hade tappat bort några nycklar eller något dylikt. Jag gav mig in i den tråden och småtramsade lite. Jag vill minnas att jag sa att han skulle leta i närheten av där "vita linjer möts" eller något dylikt. Problemet med det är att min beskrivning var så vag så vad som helst kunde passa in. Något som iofs var poängen med mitt inlägg. Naturligtvis så hittade han senare nycklarna där jag sa att dom skulle vara.
Citera
2007-06-19, 14:14
Medlem
elizzzas avatar
Bäste pastorn, det var så´na som du som jag åsyftade. Nu ligger inte den här tråden under något paranormalt och jag skulle gärna vilja se att folk vågade skriva ner sina upplevelser utan att bli dissade på en gång. Dina "kunskaper" kan du väl använda i andra trådar om de behövs? Låt den här få löpa fritt, tack.
Citera
2007-06-19, 16:52
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizzza
Bäste pastorn, det var så´na som du som jag åsyftade. Nu ligger inte den här tråden under något paranormalt och jag skulle gärna vilja se att folk vågade skriva ner sina upplevelser utan att bli dissade på en gång. Dina "kunskaper" kan du väl använda i andra trådar om de behövs? Låt den här få löpa fritt, tack.

Bästa elizza, be dina paranormala vänner att skicka en psykisk signal till min hjärna för att hindra mig att skriva i denna tråd.
Citera
2007-06-19, 17:15
Medlem
elizzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
Bästa elizza, be dina paranormala vänner att skicka en psykisk signal till min hjärna för att hindra mig att skriva i denna tråd.
Visst, vill du förstöra den vetenskapliga utvecklingen så "ride on"... Varför vill du hindra folk från att skriva om sina upplevelser???
Citera
2007-06-19, 18:21
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Visst, vill du förstöra den vetenskapliga utvecklingen så "ride on"...

Newsflash, de senaste två-tre hundra åren har folk sökt efter den telepatiska förmågan. Jag är villig att satsa några tusen på att sökandet kommer fortsätta tills universum går under.

Citat:
Varför vill du hindra folk från att skriva om sina upplevelser???

Jag vill inte hindra folk från att skriva om sina upplevelser. Tvärtom jag välkommnar dessa vittnesmål. Men att höra två svampflummare i samma rum tala om "kontakt" när dom är som mest borta i skallen är inte ett trovärdigt vittnesmål. Återigen jag är villig att offra en dag för att överaka ett experiment. Jag är liberal så ni behöver inte vara oroliga för att jag ska sätta dit er. För mig får ni ta vilka substanser som helst.
Citera
2007-06-19, 18:45
Medlem
ants avatar
Citat:
Väldigt intressant eftersom jag vet att det fungerar UTAN några droger öht. Lite djupmeditation är för det mesta allt som behövs. Vad kan det vara som frigörs under dessa "rus"? Kanske vi kan hjälpa forskarna en bit på traven ?

N,N-dimethyltryptamine?
Om jag inte minns helt fel nu så produceras det i tallkottskörteln när vi sover och ger upphov till drömmmar, och sägs även frigöra stora mängder DMT när vi dör, därav NDUs.
Citera
2007-06-19, 18:54
Medlem
Whissles avatar
Jag tänker alltid så att då hjärnan inte är på nån drog då uppfattas allt som det ska och allt annat är en illusion. Man förgiftar faktiskt kroppen och hjärnan får fnatt då man tar en hallucinogen och det gäller att komma ihåg det.
Citera
2007-06-19, 19:10
Medlem
elizzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant
N,N-dimethyltryptamine?
Om jag inte minns helt fel nu så produceras det i tallkottskörteln när vi sover och ger upphov till drömmmar, och sägs även frigöra stora mängder DMT när vi dör, därav NDUs.
Har bara hittat att tallkottkörteln producerar melatonin... DMT verkar ju vara något man måste inhalera eller ta oralt för att uppnå vissa tillstånd. Har du några länkar som inte jag hittar ang detta?
Citera
2007-06-19, 19:12
Medlem
elizzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whissle
Jag tänker alltid så att då hjärnan inte är på nån drog då uppfattas allt som det ska och allt annat är en illusion. Man förgiftar faktiskt kroppen och hjärnan får fnatt då man tar en hallucinogen och det gäller att komma ihåg det.
Det håller jag med om. Man hallucinerar ju inte om man bara mediterar t ex. Man ser bara lite mer av det som andra tror är en illusion .
Citera
2007-06-19, 20:34
Medlem
ants avatar
Citat:
Har bara hittat att tallkottkörteln producerar melatonin... DMT verkar ju vara något man måste inhalera eller ta oralt för att uppnå vissa tillstånd. Har du några länkar som inte jag hittar ang detta?
Det finns väldigt lite forskning på det här området.
Men sök på "DMT" och "pineal" så borde du få några träffar om det, men förvänta dig inga supersäkra källor. Det enda man vet är att DMT förekommer naturligt i människokroppen.
Citera
2007-06-19, 20:43
Medlem
elizzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant
Det finns väldigt lite forskning på det här området.
Men sök på "DMT" och "pineal" så borde du få några träffar om det, men förvänta dig inga supersäkra källor. Det enda man vet är att DMT förekommer naturligt i människokroppen.
Ok, jag gör ett nytt försök. Hittade inte något om att DMT redan finns i kroppen... För övrigt så verkar det som att man inte vet speciellt mycket om just tallkottkörteln heller . Kanske något för forskningsstuderande att spinna vidare på?
Citera
2007-06-20, 09:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ominous
Är det möjligt?
Exempel: En gång när vi var ett gäng och käkade syra så fokuserade vi in på ett objekt, vi var alla överens om objektets betydelse och delade exakt samma uppfattning, efter en stund var det som att det klickade till och helt plötsligt befann sig våra hjärnor på samma frekvens och vi förstod det också, det var då det blev läskigt och vi la av med våra mindtricks...vi gapflabbade och blev tysta nån minut, började fundera på om vi var schizofrena sen lugnade vi ner oss.

Vi har diskuterat detta och kommit fram till att det kan ha varit en hallucination men hjärnan är en märklig liten sak, speciellt under inflytandet av LSD.
Skulle vara intressant med lite omfattande LSD experiment för det där var _sjukt_.

har varit me om något liknande. när vi vart nybörjare på syra kunde det gå helt vilt. jag och en polare prata me varandra i huvudet och han svara mig i mitt huvud antingen va jag så trippad att jag inte fatta att vi prata. Så vi försökte få tiden att börja rulla igen eftersom den hade stannat, tillslut efter att skrickigt på porlarn och bad att han ska börja leva igen då jag börja bli nojjig fick jag kontakt me han som satt i stolen brevid som inte infört någon Lsd och han sa att vi hade varit tysta i flera min och bara kollat ner i soffan som två stollar efter trippen kunde iofs ingen riktigt säja vad de va vi snacka om.men de va gammla barndoms minnen kom vi fram till, de va ett tag sedan så har väldigt svagt minne av de tyvärr, kan lätt påstå att de va en av dom finaste stunderna i mitt liv kom ihåg att han bran gul eld från sig och allt annat vart grått. såg ut som han va en gud, sedan så fick jag tyvärr blackouts då och då under resten av trippen och tillslut så slutade de me att jag låg å kurade i sängen me fruktansvärd huvudvärk och de kändes som någon slog mig me en hammare inne i huvudet, detta va en av mina första Lsd Trippar och jag råder gör inte samma misstag som jag börja lungt me 1 lapp och va mer erfaren än va jag va på den tiden att hoppa från brass till Lsd va inte så smart, men nu äter jag lsd gladerligen, första trippen är alltid underligast då man inte har förståt sig på drogen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in