2007-04-14, 12:53
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lössnus
En av TrängR´s tpplutoner körde över p4´s tolo i en sammanstöt i Skara nyligen. Haha

Men sen är ju 5:e kompaniet ungefär lika stridsdugliga som T2.
Citera
2007-04-14, 16:55
Medlem
Lössnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Men sen är ju 5:e kompaniet ungefär lika stridsdugliga som T2.
Underskattar du inte T2 lite? Verkar som alla p4ingar gör det. Vad är det du har emot oss om du nu har det? Säg inte lata.
Citera
2007-04-15, 21:57
Medlem
ceasarmelans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceasarmelan
rycker in jan 2008 som skyttegruppsbefäl...

finns det tillgång till internet, typ trådlöst eller nåt?

ingen som vet?
Citera
2007-04-16, 13:29
Medlem
Friedensengels avatar
Fick svar idag, 55 kronor kostar en måltid i militärrestaurangen, är det värt de pengarna för den maten som erbjuds, det blir ju 1100/vecka om man äter frukost, lunch och midag, alltså ca 4500/månad..? Det är en matkostnad som låter horribel, och jag tror att många känner sig lurade på detta. Sverige måste vara det enda land där soldaterna får betala sin mat.

503, du sade väl att kvaliteten på käket gått ned, är det bättre att köpa en färdigrätt från ICA än att gå till MR?
Citera
2007-04-16, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Okej.
Trodde inte att de skulle plocka in till Wilska så tätt in på iom att de hade inryck där senast nu i Januari detta året.

Ang. begreppet "Rambokurs" så borde det faktiskt finnas något som heter så på Skånings kompani, finns nämligen ett befäl som heter så där.

löjtnant Rambow, han är född med detta namn, togs in i sverige med hans farmot eller hur det var för en herrans massa år sen, och ja han är precis lika stenhård.
Citera
2007-04-16, 13:49
Medlem
Citat:
Underskattar du inte T2 lite? Verkar som alla p4ingar gör det. Vad är det du har emot oss om du nu har det? Säg inte lata.

det kan jag svara på, t2 är inget stridande förband, ni är bra på mycket annat, men lämna strid och kaos åt grenkomp, skånings, lif eller wartofta kompani.

visst kan något av t2's plutoner köra över cirkus tross kompaniet, allra enklast är väl tolo, helt klart.

dock så har trossen en rykande het pingla så kör helst inte över dem för mycket
Citera
2007-04-16, 19:02
Medlem
Hercule Poirots avatar
T2 vs. P4.... suck. Finns det något mer uttjatat än den diskussionen. Tyvärr så är ju inte befälen sena på att spä på åsikterna om "det andra regementet".

Fann det lite skrattretande när jag pratade med en tjej i min bekantskapskrets som precis fått sin basker på P4. Efter en månad hade hon så pass kunskap att hon kunde såga allt vad T2 innebar... Man blir nästan mörkrädd.
Citera
2007-04-17, 02:33
Medlem
StortHelvetes avatar
Många svar, men inget svar på min fråga!
Är det ingen som känner denna blondin, som det ryktas om att hon gör lumpen där?
Citera
2007-04-20, 19:04
Medlem
Lössnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bsam
det kan jag svara på, t2 är inget stridande förband, ni är bra på mycket annat, men lämna strid och kaos åt grenkomp, skånings, lif eller wartofta kompani.

visst kan något av t2's plutoner köra över cirkus tross kompaniet, allra enklast är väl tolo, helt klart.

dock så har trossen en rykande het pingla så kör helst inte över dem för mycket

Nej T2 är har inga stridande förband förutom Eskort och Närskydd.
Fast egentligen kan man säga att vi är förbannat mycket stridande förband då vi har minst lika mycket strid som många andra förband på tex P4 har. Om vi nu inte skulle lära oss någonting och lämmnat över stridandet till andra hade vi ju inte kunnat försvara våra transporter och då skulle ni inte få era beställningar. Då skulle man egentligen kunnat anställa vanliga chaffisar. P4ingar vet för lite om T2 och deras uppgifter. Och synd är det.
Citera
2007-04-20, 22:13
Medlem
503s avatar
Citat:

Har ingenting emot T2 och jag underskattar absolut inte deras förmåga att lösa de uppgifter som de skall utföra.

Strida kan de däremot inte (dvs. i jämförelse med ett förband som har till uppgift att strida, vet ej hur T2 står sig jämfört med andra "icke-stridande" förband).
Det var därför jag jämförde dessa med 5:e kompaniet på P4 som inte heller kan (eller skall) strida.
NSKY och Eskort är väl undantaget, men det jag sett och hört av dessa övertygade inte mig allt för mycket.

Å andra sidan lyckades inte vårat eget pansarskyttekompani heller göra det, så allt är väl relativt antar jag.
Citera
2007-04-23, 17:30
Medlem
eldstals avatar
Jag känner en ellinor som vart där
Citera
2007-04-24, 09:04
Medlem
StortHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldstal
Jag känner en ellinor som vart där

Åfan! Hon ska väl gå kvar än, såvitt jag har klurat ut det.
Är inte säker dock, en nätt liten blondin, med Örebrodialekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in