Confetti's - The Sound of C
Technotronic - Pump up the Jam
Bomb the Bass - Beat Dis
Model 500 - No UFO's
U96 - Das Boot
L.A. Style - James Brown is Dead
Och nej, jag är inte ute efter något som passar in inom samma genre som man blivit hänvisad till 1000-tals gånger redan.
Jag själv är ju den nästan stereotypiska metalheaden som gillar Infected och jag tror ju helt enkelt att detta handlar om IM's bakgrund inom den klassiska musiken. Så vad har ni för exempel på vad som kan passa ens subjektiva öra?
Confetti's - The Sound of C
Technotronic - Pump up the Jam
Bomb the Bass - Beat Dis
Model 500 - No UFO's
U96 - Das Boot
L.A. Style - James Brown is Dead
Sedan hittade jag precis ett nytt band från Danmark som heter "Navnelos". Riktig fet musik och där sången är på danska, vem hade trott att danska kunde låta så bra?
Några andra tips är "Kleerup", "The Knife" och "Kollektiv Turmstrasse".
Hoppas du gillar nåt!
Tack för tipsen! Då är det alltså Alan Braxe som ligger bakom "Stardust" (music sounds better with u), kul att veta. Kleerup och kollektiv turmstrasse var också bra, men kanske inte riktigt vad jag letar efter. Letar efter musik som liknar Röyksopps två första album "Melody AM" och "The Understanding" som jag anser är de skönaste.
Letar efter väldigt svänging eller popaktig swing, svårt att förklara men väldigt uptempo iaf. Hittade precis ett band som heter Cherry Poppin Daddies och deras Skiva Zoot Suit Riot på spotify. Den mesta swing jag hittar är inte lika svingig och letar efter något liknande. Eller som Reefer Man med Big Bad Voodoo Daddy. Mycket trummor, trumpet och bas typ. Eller Hey pachuco med Royal Crown Revue, fast lite mer tempo och swing, om ni fattar. Tack så mycket.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!