Tycker att Hiromi Uehara och speciellt The Trio Project med Anthony Jackson och Simon Phillips är bland det mest spännande och underbara jag har hört inom jazzfusion. Saken är väl den att jag delvis gör det uttalandet för att jag inte lyssnar på allt för många artister och grupper som jobbar i genren och kan helt enkelt vara ignorant. Så har ni några tips på jazz i liknande stil? Den ska kännas fräsch, modern och progressiv.
söker nån tyngre musik än Slipknot, dom är för mainstream och inte tillräckligt hårda
vill inte ha nån skrikmusik som children of bodom eller nån annan "opera"metal
Soilwork
Avenged Sevenfold
Ligeia
Disturbed
36 Crazyfists
Killswitch Engage
Sick Puppies
Five Finger Death Punch
Vissa av dessa band har väl stunder då dom skriker men inte mer än va slipknot gör. Hoppas detta hjälper!
Nja, rent taktmässigt ÄR det faktist rättish... Vill ha något lugnt som har klara toner av gitarr-riff eller piano toner, det får gärna som du förstod byta rytm så som i Stairway to heaven och Ramble on. Förstår du?
Nja, rent taktmässigt ÄR det faktist rättish... Vill ha något lugnt som har klara toner av gitarr-riff eller piano toner, det får gärna som du förstod byta rytm så som i Stairway to heaven och Ramble on. Förstår du?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!