2013-07-17, 17:54
Medlem
Joppizs avatar
Söker lugn melodisk triphop eller ambient-musik.

Exempel:
Quantic - 5th Exotic
Thievery Corporation - Lebanese Blonde
Jakatta - The Other World
The Cinematic Orchestra - The Awakening of a Woman
Citera
2013-07-18, 19:24
Medlem
Jag letar efter lite mer okända/underskattade låtar av klassiska rockband, helst 70 & 80-tal. Ett exempel är Estranged med Guns N' Roses som jag tycker är riktigt bra.

Kan ni några låtar som ni känner stämmer in på beskrivningen så skriv! Inga tips är dåliga
Citera
2013-07-18, 21:41
Medlem
Söker lite uptempo-jazz i stil med denna: http://www.youtube.com/watch?v=17cXw39lSUc

Och gärna med MYCKET saxofon.
Citera
2013-07-18, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjomme94
Band som liknar svenska Månegarm, danska Svartsot, isländska Skálmöld och nederländska Heidevolk, snälla!

Jag älskar folk- och vikingametal. Helst på något skandinaviskt språk, nederländska eller tyska. Engelska kan gå bra också.

Kan varmt rekommendera Týr Sång på både Isländska, Danska, Engelska och Färöiska(vad nu det heter..) Andra band med liknande stil (som inte sjunger på skandinaviska språk) jag kan rekommendera är: Turisas, Finntroll, Eluveitie, Amon Amarth och Korpiklaani. Hoppas något passar \m/
Citera
2013-07-21, 02:57
Medlem
.ANDERSs avatar
Tips på DJs som Cut chemist, DJ shadow, DJ krush och band som Massive attack!
Citera
2013-07-21, 10:00
Medlem
Dark_Ganons avatar
Vad finns det för artister/band som gör tung ångestfylld elektronisk musik? Tänker Kents Röd, Depeche Modes Delta Machine och lite M83 stuk över det hela.
Citera
2013-07-21, 10:46
Medlem
ArnoldStrutss avatar
Letar efter musik lik denna: https://www.youtube.com/watch?v=7idkGRRSG8M

Sen letar jag även efter musik/ambient musik som passar för att spela rymdspel, musik lik soundtracken till Deus Ex och Mass Effect!

Tack!
Citera
2013-07-21, 16:25
Medlem
Behöver lite musik att lyfta tunga saker på gymmet till. Skrillex och liknande hjärndöd dub, gärna en hel spotifylista.
Citera
2013-07-22, 13:14
Medlem
Petterrors avatar
Några liknande låtar eller artister som Thåström, Imperiet och Ebba Grön?
Av Thåström gillar jag mest hans lugnare låtar som:
Brev till 10:e våningen, Fanfanfan, men bara om min älskade väntar, Karenina, The haters, Sönder boulevard osv.
Ebba Grön är det blandat, Alla visa män är favoriten.
Imperiet är också blandat, CC Cowboys, kriget med mig själv, i hennes sovrum, bibel, som eld och Saker som hon gör (som är min absoluta favoritlåt fö) osv.

Är det icke-svenska artister/låtar är det ett plus, men alla förslag är välkomna!
Citera
2013-07-23, 10:49
Medlem
Sangsoms avatar
Miriam Bryant är en onödig artist eftersom hon låter precis som Adele. Däremot är den förstnämnda snyggare

Dessutom finns ett band som heter Live. Dom är att beteckna som fattigmans- R.E.M
Senast redigerad av Sangsom 2013-07-23 kl. 10:51.
Citera
2013-07-24, 19:40
Medlem
BattleBuddhas avatar
Ro-Bo-Tix med Hi Profile, sjukt fet låt, vart FAN hittar jag sån musik??
Jag hade en bra kanal för sån musik men de sänder bara skit numera och jag vet inte riktigt vad det är jag letar efter, är det progressive?

För när jag söker efter sån musik hör jag inget som denna låten med Hi Profile.

Vad heter denna stilen? Någon som kan tipsa om liknande låtar? Har hittat en del som är lyssningsbara men inga riktigt feta mer än denna och någon till med Neelix.

Neelix är lite för mycket för mig men vissa låtar är riktigt bra.
Citera
2013-07-27, 12:26
Medlem
BrainDrills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Behöver lite musik att lyfta tunga saker på gymmet till. Skrillex och liknande hjärndöd dub, gärna en hel spotifylista.

http://open.spotify.com/user/sonymus...BImUuZXJW1TiAj

Denna kanske funkar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in