Citat:
Ursprungligen postat av hetfield
Sworn to the Dark har jag lyssnat på förut lite grann och inte riktigt fastnat för, ska ge den ett par omlyssningar. Samma sak med Dark Funeral egentligen men det lilla jag hunnit lyssna på Attera Totus Sanctus verkar riktigt bra.
1349 var helt nya och verkar också mycket lovande. Tack för tipsen.
Jag bumpar min fråga om Nile lite diskret också, finns ju en del band som manglar på bra men jag har inte hittat nått som kommit upp till samma nivå (enligt mig). Finns en del på den här listan
http://en.wikipedia.org/wiki/Technical_death_metal
Nån som är sugen på att peka ut guldkornen?

Meshuggah, Despised Icon och Arsis har jag koll på.
(Jag skulle kunna lyssna igenom allt som fanns om det inte vore för mitt extremt sega internet, att spela upp en ny låt på spotify tar en stund i och med att jag måste buffra varje låt (i flera steg...))
Jag är inte jätteinne på death metal, men testa Degrade - Lost Torso Found, Insision -
Beneath the Folds of Flesh och Vader -
Impressions in Blood.
Dessutom, vill du ha mangel som inte nödvändigtvis är death metal så kan jag rekommendera Agoraphobic Nosebleed. Deras senaste skiva, Agorapocalypse, är riktigt bra och dessutom lite mer strukturerad än deras tidigare verk.
Tyvärr ingen Spotifylänk på två av dem, men släng iväg ett pm om du har problem med att hitta dem på annat vis så fixar jag det.