2007-01-24, 17:05
Medlem
dom här grabbarna har precis släppt en grym ep:
http://www.myspace.com/sicksensecru

Wiley's "Tunnel Vision" mixtapes är fina. Roll Deep har precis släppt skiva. All In One med. Allt från bolaget A.R.M.Y. är givet också..
Citera
2007-01-24, 17:20
Medlem
joranimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dermike
dom här grabbarna har precis släppt en grym ep:
http://www.myspace.com/sicksensecru

Tyckte det fick för långsamt, skulle dessutom vilja ha en "cleanare" ljudbild... ska kolla upp dem andra tipsen nu! tackar
Citera
2007-01-24, 19:04
Medlem
Foorgs avatar
Någon som vet något som är väldigt likt opeth?
Dom är ju sjukt duktiga. Musiken är väldigt genomtänkt och genial. Första gången jag hör något "tungt" band som tämjer på gränserna och gör något musikaliskt av det. Lyssna på ghost of predition till exempel.

http://www.myspace.com/opeth
Citera
2007-01-24, 20:17
Medlem
lewls avatar
Låt med fiol eller cello

Jag skulle vilja ha lite tips på låtar med fiol och cello i. Det får gärna finnas med lite gitarr också.
Något som liknar Apocalypticas musik. Så inte något klassisk.
Citera
2007-01-26, 10:47
Medlem
Zwerchstands avatar
Tourniquet är ett hårrrt rockband som ofta kryddar med exotiska strängar, stråkar & blåsor. Mycket gitarr, just den sällan akustisk.

Microscopic View of a Telescopic Realm (2000) för cello:
11. The Skeezix Dilemma Part II [9:58] – Slutspåret öppnas med vemodig celloduett över ett tema som man direkt hör skall återkomma mot slutet. En av deras absolut bästa & typiska låtar.

Where Moth & Rust Destroy (2003) för violin:
3. Drawn & Quartered [8:12] – Öppnas typiskt med ”klassiskt” staccatotema, där violinen anas men främst kryddar distklangen. Ett par minuter innan slut: 21 toner violinsolo av stor betydelse smygs förbi över öppningstemat.
9. In Death We Rise [7:02] – Sista låten är i princip en lång(sam), 1-stämmig, elegi med 2 partier highlightande bachsk violin.

Bägge plattor helgjutna.
Kollat Fläskkvartetten?
Citera
2007-01-26, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lewl
Jag skulle vilja ha lite tips på låtar med fiol och cello i. Det får gärna finnas med lite gitarr också.
Något som liknar Apocalypticas musik. Så inte något klassisk.

Har ingen aning om vad du är ute efter exakt, men ett väldigt orginellt band som jag gillar är Trans-Siberian Orchestra. Som väl närmast kan sägas gör nån form av hybrid mellan teknisk hårdrock och musikal.
Vimlar av stråkar, pianon, och sådana prylar.

Kolla in plattorna "Beethovens Last Night" eller "Christmas Eve and other stories"
Citera
2007-01-26, 11:01
Medlem
BePatients avatar
Apocalyptica avger väl lite industrialvibbar, så kolla in Bring Nothing Back med Azure Skies. En av världens häftigaste låtar.
Citera
2007-01-28, 07:56
Medlem
dallassallads avatar
Ursakta sent svar, men...

Citat:
Ursprungligen postat av Aquabot
Jo, Cure är nog lite för lättsamt...
Nu glommer herrskapet helt bort eminenta plattor sa som Disintegration och Faith. Cure ar tungt ibland.

Som moderator kanske isch skulle kunna lagga in lite lankar i huvudinlagget, sa slipper de upprepas i all oandlighet. Da tanker jag pa last.fm, Pandora et al.
Citera
2007-01-28, 18:46
Medlem
Efter den fullständigt abnorma inströmmen av tips efter min förra förfrågan provar jag nu med en ny request. Jag skulle vilja ha tips på riktigt bra Drum'n'Bass, Jungle, Breakbeat och allt där andra som låter typ likadant. Har aldrig lyssnat på sånt men var på Big Bad Bass på Panora i Malmö igår och fick världens största aha-upplevelse. Gemaj!
Citera
2007-01-28, 19:36
Medlem
d-kings avatar
fransk hip hop

tjena jag har börjat torska lite på fransk hip hop. men vet inte om några grupper artister. förutom lunatics. iam. mc solar. ngn som vet namn på några andra franska hip hop grupper/artister.. mvh d.
Citera
2007-01-28, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d-king
tjena jag har börjat torska lite på fransk hip hop. men vet inte om några grupper artister. förutom lunatics. iam. mc solar. ngn som vet namn på några andra franska hip hop grupper/artister.. mvh d.

TTC
Citera
2007-01-29, 01:32
Medlem
Aquabots avatar
Det är aldrig för sent...

Citat:
Ursprungligen postat av dallassallad
Nu glommer herrskapet helt bort eminenta plattor sa som Disintegration och Faith. Cure ar tungt ibland.
...men lyssna på en skiva som t ex Selvmord av Vond och Disintegration framstår snarast som Pet Sounds i jämförelse.

Disintegration är dock en väldigt bra skiva, den första av The Cure som jag köpte, än idag favoriten bland Smith's många bra alster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in