2007-01-15, 22:40
Medlem
Var hos läkaren för ett litet tag sedan och gnällde som ett litet barn på grund av mina sömnproblem. min gode läkare skrev då ut dödsdrogen propavan och sade, dessa somnar du fint på. Jo, jag tackar. somnade inte ett dugg bättre, dock sov jag som en stock när jag väl hade somnat, vilket tar i snitt fyra-fem timmar.

Ringde idag och fick en ny tid, och nu undrar jag följande, vilket sömnpiller kan de tänkas skriva ut nu? Kommer de ge mig något ännu värdelösare nu och hur många led av verklösa sömnpiller måste man aveverka innan man får något riktigt?

Finns det något speciellt sömnpiller som hjälper vid insommning och vad kan det tänkas heta? Borde jag be om ett specifikt märke eller kommer läkaren ta sig friheten att välja ut ett?

// skål
Citera
2007-01-15, 23:18
Medlem
Gromnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyraFjorton
Var hos läkaren för ett litet tag sedan och gnällde som ett litet barn på grund av mina sömnproblem. min gode läkare skrev då ut dödsdrogen propavan och sade, dessa somnar du fint på. Jo, jag tackar. somnade inte ett dugg bättre, dock sov jag som en stock när jag väl hade somnat, vilket tar i snitt fyra-fem timmar.

Ringde idag och fick en ny tid, och nu undrar jag följande, vilket sömnpiller kan de tänkas skriva ut nu? Kommer de ge mig något ännu värdelösare nu och hur många led av verklösa sömnpiller måste man aveverka innan man får något riktigt?

Finns det något speciellt sömnpiller som hjälper vid insommning och vad kan det tänkas heta? Borde jag be om ett specifikt märke eller kommer läkaren ta sig friheten att välja ut ett?

// skål

Nitrazepam kan vara möjligt, kanske Mogadon. Flunitrazepam tror jag är för starkt för att du ska få utskrivet, så hoppas inte på det. Kan även vara möjligt att dinläkare bara ger dig ett annat svagt preparat för att se resultat, typ Theralen.
Citera
2007-01-15, 23:31
Medlem
trooploopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromna
Nitrazepam kan vara möjligt, kanske Mogadon. Flunitrazepam tror jag är för starkt för att du ska få utskrivet, så hoppas inte på det. Kan även vara möjligt att dinläkare bara ger dig ett annat svagt preparat för att se resultat, typ Theralen.

Flunitrazepam, tjena
Theralen svagt

Man börjar med att absolut inte sova på dagen, lugnt o svalt i rummet o i sista fall sömnmediciner underen kortare period, sömntabletter är inget du vill bli beroende av...
Citera
2007-01-16, 15:38
Medlem
TBKs avatar
En kombo av imovane och propavan eller stilnox och propavan är nog inte omöjligt

EDIT:Låt läkaren välja preparat om du frågar efter ett specifikt preparat som är klassat så kan det höja varningsflagg hos läkaren, om du inte haft det förut vill säga
Citera
2007-01-16, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TBK
EDIT:Låt läkaren välja preparat om du frågar efter ett specifikt preparat som är klassat så kan det höja varningsflagg hos läkaren, om du inte haft det förut vill säga

Det var väl lite i dem banorna jag tänkte. Är egentligen ganska sugen på stilnoct då de verkar ha det bästa ryktet när det gäller insommningsbevär. Det slutade hur som helst med att jag knatade därifrån med nått som hette Zopiklon. Får väl se hur dessa fungerar. Om det är någon som har efarenheter av Zopiklon så mottages dessa tacksamt.

Tackar ödmjukt för er expertis på området såhär långt.
Citera
2007-01-16, 18:24
Medlem
Gromnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyraFjorton
Det var väl lite i dem banorna jag tänkte. Är egentligen ganska sugen på stilnoct då de verkar ha det bästa ryktet när det gäller insommningsbevär. Det slutade hur som helst med att jag knatade därifrån med nått som hette Zopiklon. Får väl se hur dessa fungerar. Om det är någon som har efarenheter av Zopiklon så mottages dessa tacksamt.

Tackar ödmjukt för er expertis på området såhär långt.

Zopiklon 7,5mg antar jag, elelr fick du 5mg? Är i stil med Stilnoct, bara det att du somnar snabbare på Stilnoct. Vad jag har hört ska Stilnoct vara ett bättre val än Zopiklon, men det kanske kan fungera bra för dig, får hoppas det.
Citera
2007-01-16, 19:08
Medlem
TBKs avatar
Citat:
Zopiklon 7,5mg antar jag, elelr fick du 5mg? Är i stil med Stilnoct, bara det att du somnar snabbare på Stilnoct. Vad jag har hört ska Stilnoct vara ett bättre val än Zopiklon, men det kanske kan fungera bra för dig, får hoppas det.

Jag kan säga att för mig är stilnoct inte ett bättre alternativ, jag blir galet pigg och får hallisar. Zoplikon är nog mer känt som imovane och är en insomnings tablett med något längre verkan än stilnoct.
Citera
2007-01-16, 22:38
Medlem
warlocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TBK
Jag kan säga att för mig är stilnoct inte ett bättre alternativ, jag blir galet pigg och får hallisar. Zoplikon är nog mer känt som imovane och är en insomnings tablett med något längre verkan än stilnoct.

Zopiklon är en insomningstablett. Jag blev immun mot den efter 1 vecka. Mao, kunde inte sova/somna på den ens med 5ggr dosen. (har dock aldrig fått den sk. metallsmaken som bieffekt dagen efter)
Citera
2007-01-17, 10:22
Medlem
Citat:

Fick 5mg vilket gjorde att jag blev lite halvgroggy och sommnade som en klubbad säl. Nu hade jag dock inte sovit på ett dygn så det kan ju ha spelat in. Ska testa ikväll när man är reltaivt utvilad och se om den funkar som den ska.

Pillret smakade fanskap kan tilläggas, en vidrig smak som inte ens en rejäl tandborstning rådde bot på. Och en halv liter apelsinjuice kan jag starkt avråda från då det frambringade någon bizarr blanding av ond bråd död i käften.

Ska som sagt se hur de funkar ikväll under "mer normala" förhållanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in