2018-05-30, 10:45
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
Får de anklaga en för fusk framför andra på opponeringen? min syrra skrev ett kapitel av min uppsats då jag helt enkelt inte hade tid pga barn,men jag skrev allt annat

så om de märker annorlunda språk,får de påpeka? är rädd att göra bort mig :/

Används Urkund så kommer det att upptäckas redan före opponeringen och bli ett disciplinärende. Om opponenterna upptäcker det så går de nog till läraren i förväg med sina misstankar - det har jag själv varit med om som lärare. Som studentopponent är det väl inte så kul att ta på sig rollen att avslöja fusk på ett seminarium och det hade blivit en ganska knepig situation. Om opponenterna inte hittar det lär den examinerande läraren göra det - har man fått rutin på att rätta blir man vaksam på sådana förändringar i språket. Vad som sedan går att bevisa är något annat. Men som sagt, används urkund så kommer den fånga upp det direkt om det är ren kopia av din text och din syster inte ens skrivit om med egna ord.
Citera
2021-05-31, 21:20
Medlem
Mrcool911s avatar
Opponering incoming... Snälla låt detta gå bra. Mitt arbete suger balle men kanske man kan trycka sig igenom ännu en förbaskad opponering
Citera
2022-05-30, 16:00
Medlem
GeleZachas avatar
I och med att man förbereder sig inför en opponering på ett annat sätt än man kan göra inför en tenta borde det väl gå att festa dagen innan opponeringen, så länge man inte blir råbakis? Har råkat boka in mig på fest dagen innan nämligen
Citera
2022-05-31, 21:04
Medlem
Ska opponera i morgon. Har ingen jävla aning hur opponeringen ska bli 20 minuter lång dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in