2017-08-23, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Det finns alltid saker att hitta. Även om du inte hittar något faktamässigt fel så kan du hitta saker som är oklara, och som du kan begära förtydligande om. Till exempel något påstående där det inte tydligt framgår källa, eller någon hänvisning till en gammal eventuellt icke-aktuell källa. Eller helt enkelt fråga "hur menar du med det här? Hur har du tänkt för att komma fram till detta?" om något krångligt stycke osv.

Ska du göra en riktig djupdykning kan du ju hitta andra uppsatser eller vetenskapliga artiklar som berör samma sak, och som kanske påstår något annat, och sedan ställa uppsatsförfattaren mot väggen med de saker du hittat.
Nej hjälper inte
Citera
2017-08-23, 07:40
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Nej hjälper inte
Jag tycker du fick ett utmärkt svar. Det saknar egentligen betydelse om du tycker ämnet är svårt eller att uppsatsen är perfekt, syftet med utbildningen och detta moment är att du ska använda de metoder du lärt dig och som du ska ta med dig i arbetslivet. Sätt igång och gör ditt bästa, strunta i ämnet i sig utan se till resonemangen, källorna, slutsatserna och följ tipsen i svaret du fick.

Lycka till!
Citera
2017-08-23, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Ska opponera på en uppsats som jag inte finner några fel på ,tycker mest att ämnet för mig är okänt därför det är svårt .så vad kan man sägA?

Ring studenten som skrev uppsatsen och gå igenom oppositionen med honom/henne. H*n kan säkert ge dig tips om vad du ska säga.

Så det blir såhär:
1. Du får smarta tips om vad du kan säga.
2. H*n kan besvara frågorna perfekt.

Win-win, för vem bryr sig - allting är ett skådespel för läraren ändå.
Citera
2017-08-23, 10:44
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod.
Citera
2018-05-29, 17:15
Medlem
Anklaga för fusk framför andra?

Får de anklaga en för fusk framför andra på opponeringen? min syrra skrev ett kapitel av min uppsats då jag helt enkelt inte hade tid pga barn,men jag skrev allt annat

så om de märker annorlunda språk,får de påpeka? är rädd att göra bort mig :/
Citera
2018-05-29, 17:52
Medlem
Öh ja? Opponering går väl ut på att de ska opponera sig mot allt möjligt i din uppsats. Om ett kapitel verkar vara skrivet av nån annan är det väl en tydlig brist i uppsatsen.
Citera
2018-05-29, 18:01
Medlem
Det är klart att de får påpeka. Tror inte du blir anklagad, de måste ju ha bevis för att det inte är du som skrivit de.
Citera
2018-05-29, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJedvardsson
Öh ja? Opponering går väl ut på att de ska opponera sig mot allt möjligt i din uppsats. Om ett kapitel verkar vara skrivet av nån annan är det väl en tydlig brist i uppsatsen.

men att säga att man fuskat framför alla är väl att kränka någon? man får väl göra det tidigare eller efter opponeringen?
Citera
2018-05-29, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
men att säga att man fuskat framför alla är väl att kränka någon? man får väl göra det tidigare eller efter opponeringen?

har det någon betydelse om du blir anklagad får fusk inför andra eller inte?
Citera
2018-05-29, 18:34
Medlem
Hannsipannsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
Nej. Du blir inte kränkt. Du blir påkommen. Det är en stor skillnad.
Citera
2018-05-29, 18:52
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Tråd infogad.

/Mod.
Citera
2018-05-29, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
har det någon betydelse om du blir anklagad får fusk inför andra eller inte?

ja,jag hade ju inte frågat annars
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in