2007-01-14, 20:52
Medlem
brevmannens avatar
EoDM kommer spelar i Stockholm (Debaser) 9/2 och Göteborg (Sticky Fingers) 10/2. Funderar på att åka till Gbg.. Är det nån här som ska gå, nån som har sett dem live förut, hur är dem? F.ö. följer Josh/Carlo med på delar av turnén.
http://www.eaglesofdeathmetal.net/index.php?p=tour
Citera
2007-01-15, 18:51
Medlem
Corvs avatar
Oh, shit, tur att jag märkte den här tråden!
Detta låter ju väldigt lovande, skulle dock vara kul med lite mer info om eventuella förband, biljettpris, m.m.
Citera
2007-01-15, 19:55
Medlem
mogs avatar
Jag bor i GBG så det blir naturligt att man då går på GBG konserten.

Konserten är på Sticky Fingers som är en rätt schysst lokal, tar inte in så våldsamt mycket folk, men tillräckligt för att det ska bli sådär mysigt.

Biljetterna ligger på 160 laxar i en laxask.

Och kommer inte Josh med så faller det lite granna enligt mig.

Såg nu när jag kollade priset att Cult of Luna ska lira dagen före på Pustervik!! För faaan, Cult of Luna!! Släppte en av förra årets bästa plattor! Måste dit!!

Citera
2007-01-15, 20:50
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Jag bor i GBG så det blir naturligt att man då går på GBG konserten.

Konserten är på Sticky Fingers som är en rätt schysst lokal, tar inte in så våldsamt mycket folk, men tillräckligt för att det ska bli sådär mysigt.

Biljetterna ligger på 160 laxar i en laxask.

Och kommer inte Josh med så faller det lite granna enligt mig.

Såg nu när jag kollade priset att Cult of Luna ska lira dagen före på Pustervik!! För faaan, Cult of Luna!! Släppte en av förra årets bästa plattor! Måste dit!!

Som du kanske ser av min avatar så intresserar Cult of Luna mej ännu mer än EoDM.
Vart ligger pustervik och hur mkt är det i inträde?!
Citera
2007-01-15, 22:23
Medlem
Fan orka 20årsgräns på Sticky, annars skulle jag lätt vart där.
Citera
2007-01-15, 23:02
Medlem
Enhörnings avatar
Jepp jag drar till Götet för att se EoDM. Ska bli riktigt kul
Citera
2007-01-15, 23:42
Medlem
hejdamans avatar
Alla som ska till sticky kan la mötas på en bärs i baren innan?
Citera
2007-01-16, 12:00
Medlem
mogs avatar
Ni som inte varit på Sticky förut så kan jag säga att konserten är på övervåningen, så gå inte in på undervåningen för man kommer inte upp eller ner via den.

Måste nog köpa en biljett till EoDM också...

Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Som du kanske ser av min avatar så intresserar Cult of Luna mej ännu mer än EoDM.
Vart ligger pustervik och hur mkt är det i inträde?!
Japp, har sett det, det gör mig glad att du gillar grabbarna från Norrland då jag själv är från trakterna som dom kommer ifrån.

Pusterviksbaren ligger på järntorget, går spårvagnar dit hela tiden, är inte spec. långt från centrum om man vet hur man ska gå.

Men dom ska som sagt spela fredag 9:e februari (22.00) och biljetterna ligger på 110:- (endast!)

Karta till Pustervik på Hitta.se

Citera
2007-01-16, 14:37
Medlem
Jag ska se dom. Har inte direkt lyssnat mycket på dom.
Men de verkar vara riktigt sköna iaf
Citera
2007-01-16, 17:46
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Ni som inte varit på Sticky förut så kan jag säga att konserten är på övervåningen, så gå inte in på undervåningen för man kommer inte upp eller ner via den.

Måste nog köpa en biljett till EoDM också...

Japp, har sett det, det gör mig glad att du gillar grabbarna från Norrland då jag själv är från trakterna som dom kommer ifrån.

Pusterviksbaren ligger på järntorget, går spårvagnar dit hela tiden, är inte spec. långt från centrum om man vet hur man ska gå.

Men dom ska som sagt spela fredag 9:e februari (22.00) och biljetterna ligger på 110:- (endast!)

Karta till Pustervik på Hitta.se

Sweet, men Col står ju inte med i deras schema...
Du råkar inte veta om det är 20års åldergräns där, isåfall kommer inte jag in.

Edit: Om det är nån åldersgräns alls skulle vara intressant, jag tror att jag kanske har en yngre polare som skulle kunna tänkas följa med..
Citera
2007-01-16, 20:21
Medlem
mogs avatar
Citat:
Sweet, men Col står ju inte med i deras schema...
Ser det också, vad skumt! Jag såg det nämligen via Pusterviks biljettkassa.

Citat:
Du råkar inte veta om det är 20års åldergräns där, isåfall kommer inte jag in.

Edit: Om det är nån åldersgräns alls skulle vara intressant, jag tror att jag kanske har en yngre polare som skulle kunna tänkas följa med..
Åldersgränsen hittar jag inget om heller, men gissar att den är 18 iaf. Men ska nog dit i morgon och införskaffa biljetter så jag kan ju fråga om jag kommer ihåg, annars finns ju telefonen.

Citera
2007-01-17, 01:38
Medlem
Cult of Luna lirar då på en fredag om du har rätt datum.
Det borde betyda att det är Slippery People klubben. Då är det 18 år som gäller om det är ej något special undantag för just det bandet.
Kan även nämna att pustervik har kanske Göteborgs skönaste scen för hyfsat små band. Den scenen gör så alla band presterar över sin förmåga.

På tal om EoDM så är det 20 som gäller. Men om ni är typ 19 så brukar dom ej bry sig så mycket om man är i ett större sällskap.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in