• 6
  • 7
2007-05-24, 16:40
Medlem
Det har varit ganska många experimentiella killar som stött på mig genom åren, då jag är öppet bög. Men jag skulle aldrig se dem som homosexuella, det är en enorm skillnad. Det närmaste du kan komma en av dessa killarna är en form av KK-förhållande eller ganska intimt vänskapsförhållande. (Det var inte med alla som jag hade "sex" enligt vad andra anser att sex ska inkludera, ibland stannade det vid hångel, runk och att vi sov ihop.)
Jag ville länge tro att de var egentligen bögar, men de kunde bara inte acceptera det själva och om jag bara tryckte på dem lite så skulle det falla på plats, men de var bara starkt påverkade av den rådande heteronormativiteten. Men så slutade det inte en enda gång, det dök alltid upp någon blond, korkad bimbo som tog honom från mig, varje gång…
De var intresserade av att ha mig som ett testplank, och jag var dum och destruktiv nog att ställa upp.
Citera
2008-10-24, 06:53
Medlem
redbean87s avatar
*Its not gay until balls are touching eachother* XD
Citera
2008-10-24, 14:52
Medlem
guspejas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
Det är alltid alldeles för stort fokus på det snävt sexuella i sådana här diskussioner, inte omöjligt p.g.a. att just termen "sexuell" är inblandad.

Bisexuell är man när man blir förälskad i människor av båda könen. Att bara åtrå dem för sexets skull innebär att man är bi-curious, men inte bisexuell. Personligen skulle jag gärna lansera två nya svenska begrepp för fenomenet: bikåt och bikär. Så att folk begriper DEN skillnaden.

Har hört begreppen homosexuell/homoemotionell och heterosexuell/heteroemotionell. alltså att man kan vara homosexuell (tända på samma kön) men heteroemotionell (bli kär i det motsatta könet). Fast det gör det ju väldigt svårt att ha ett förhållande...
Citera
2008-10-26, 14:31
Medlem
Definitionen är väl ganska enkel?!?!? Knullar man med killar så är man bög!
Citera
2008-10-26, 14:46
Medlem
BigIvars avatar
När ska detta sammhälle inse att kärlek och sex är två olika saker. De båda företeelserna överlappar förvisso varandra, men är likaväl två olika saker. Man kan vara kär utan att ha sex och man kan ha sex utan att vara kär, man kan vara kär i en och ha sex med en annan, man kan ha sex med den man är kär i...och så vidare.

Den som håller sitt sexande med dem av samma kön helt och hållet i "sexbubblan" kan ju knappast kallas bög eller flata. Man är ju, åerigen, inte kär för att man är kåt. Den som däremot blir kär i individer av samma kön, men trots detta inte tar steget har sex med dem är likaväl bög eller flata. Att många heteromänniskor gillar att då och knulla med någon av samma kön är allmännt känt. Jag ger min fan på att det finns etablerade flator som gillar lite kuk ibland och att en eller annan bög kan tycka om att leka med en tjej. Bara för den sexuella kickens skull.

Gay (jag anväder detta anglosaxiska uttryck för att inte snurra till mitt resonemang) är man rimligen när man känner stark emotionell dragning till personer av samma kön. Vem man ligger med känns mindre vesäntligt.

Min lilla reflektion...
Citera
2008-10-29, 22:31
Medlem
Största frågan är varför finns detta behov av att sätta stämplar på människor? Måste man definiera någon som bög/hetro?
jag vet förövrigt många bögar som har haft sex med tjejer, är de heterosexuella då?
Citera
2008-10-30, 21:13
Bannlyst
Sexualiteten har egentligen inget med känslor att göra.. om han gillar att vara med en av samma kön som sig själv och även tjejer så är han bisexuell inget snack om saken.

om det hade varit så att han faktiskt kände känslor för killen.. så skulle det i så fall benämnts Homoerotik och därför skulle han vara Homoerotiker, eller Bierotiker men det låter inte så jävla bra.. xD

Men i den egentliga benämningen så skulle han vara bisexuell.. men jag gillar inte att döma folk..
Citera
2009-01-11, 07:51
Medlem
IKAROZs avatar
Det här är en sån politiskt laddad grej fortfarande uppenbarligen att tråden kommer bli lite av en evighetstråd.
lika många åsikter det finns om vad ens favoritfärg är finns det tankar och fördomar och stämplar...åsikter man antagligen fått med nappflaskan.

nåväl, jag vill inte heller etiketteras, och vill inte göra det mot andra heller.
så jag ska försöka iaf bryta denna trend.
sexuell räcker fint.
Citera
2009-01-11, 14:01
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kongo
Definitionen är väl ganska enkel?!?!? Knullar man med killar så är man bög!

Nej en kille som knullar killar och knullar tjejer är inte bög..
Citera
2009-01-11, 14:48
Medlem
wzbzs avatar
Onödigt att definiera det på pricken. Alla bögar är inte 100% gay, vissa kanske bara 60- eller 70%. Det är väl mer en stämpel man själv kan sätta för att visa att man föredrar ett visst kön framför ett annat. Kalla varandra vad ni vill, det man tycker om kommer inte ändras. Flytta till språkforumet!
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in