2010-05-28, 20:16
Medlem
sven.hedins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Märkligt nog tycker man att de som borde vara bäst lämpade att uttrycka sig på svenska är de renrasiga försvararna av vår kultur, men om det är som du säger så är jag helt klart förvånad.

Du har en poäng där, helt klart. Men det är nog mer humorn man är ute efter. Visst det är enkelt att skriva "det här spyr jag på". Men smileysen ger en sorts charm åt det hela.
Citera
2012-09-11, 11:30
Medlem
karnstans avatar
Jag hijackar den här tråden för att försöka få till stånd en liten förändring. Om spysmileyn kunde tas bort med motiveringen att den inte tillförde något tycker jag att den här whoco5, som överanvänds i tid och otid, måste bort. Det är den första smileyn alla 16-åringar (förlåt, 18, såklart) lär sig att trycka på, och den är så irriterande att man vill dö. Istället för att argumentera braskar man en whoco och tycker att man är häftigast i världen. Den fyller ingen funktion. Ta bort den. Snälla.
Citera
2012-09-11, 11:51
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan
Jag hijackar den här tråden för att försöka få till stånd en liten förändring. Om spysmileyn kunde tas bort med motiveringen att den inte tillförde något tycker jag att den här whoco5, som överanvänds i tid och otid, måste bort. Det är den första smileyn alla 16-åringar (förlåt, 18, såklart) lär sig att trycka på, och den är så irriterande att man vill dö. Istället för att argumentera braskar man en whoco och tycker att man är häftigast i världen. Den fyller ingen funktion. Ta bort den. Snälla.
Du får fullt medhåll av mig. tillför mer och tyngre bojsänke till flashbacks "debatt" än kräkis någonsin gjort.
Citera
2012-09-11, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan

Du menar denna ---->

Nja, jag tycker inte den är lika överanvänd som den gröna spyan var i sina smutsdagar.
Jag röstar för att den ska vara kvar.
Citera
2012-09-12, 16:17
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlevFelaktigt
Du menar denna ---->

Nja, jag tycker inte den är lika överanvänd som den gröna spyan var i sina smutsdagar.
Jag röstar för att den ska vara kvar.

Jag antar att du var med under kräkis glansdagar trots ditt reg-datum och har underlag för din jämförelse.
Likväl håller jag inte med utan tycker att pannsmiskaren är minst lika överutnyttjad om inte mer.

Poängen med smileyn är väl att en initierad användare skulle använda den när han stöter på en osedvanligt enfaldig kommentar.
Tyvärr är det mestadels tvärtom då korkade användare slänger dit smileyn i stället för att bemöta en någorlunda välformulerad kommentar när man har en avvikande uppfattning men saknar talang att angripa verbalt.
Citera
2012-09-14, 20:41
Medlem
Golonkas avatar
Lustigt att kräkis fortfarande är på tapeten... Han är verkligen saknad! Jag skulle vilja säga att kräkis i flera avseende var Flashbacks själ, dess innersta väsen! Kräkis var för smajlisarna vad "tvåan?" är för Media/Kultur/Skvaller och kändis-trådarna!

Jag saknar kräkis varje dag! Det är få inlägg jag skriver, som jag inte grämer mig att kräkis är borta!

Kan han inte få amnesti? Komma tillbaka lite? Kanske köra lite med kräkis fram till jul och sedan utvärdera?

Jag menar, kräkis är väl egentligen inte värre än många andra smajlisar....? Eller? Whoco5 är man ju så trött på... Ingen stil alls, ingen finess!

Och påsenpåhuvudet-smajlisen kan ju i och för sig vara lite kul att trycka dit någon gång då och då, men han har långt ifrån samma genomslagskraft som en prakt-kräkis!
Citera
2012-09-14, 21:24
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Lustigt att kräkis fortfarande är på tapeten... Han är verkligen saknad! Jag skulle vilja säga att kräkis i flera avseende var Flashbacks själ, dess innersta väsen! Kräkis var för smajlisarna vad "tvåan?" är för Media/Kultur/Skvaller och kändis-trådarna!

Jag saknar kräkis varje dag! Det är få inlägg jag skriver, som jag inte grämer mig att kräkis är borta!

Kan han inte få amnesti? Komma tillbaka lite? Kanske köra lite med kräkis fram till jul och sedan utvärdera?

Jag menar, kräkis är väl egentligen inte värre än många andra smajlisar....? Eller? Whoco5 är man ju så trött på... Ingen stil alls, ingen finess!

Och påsenpåhuvudet-smajlisen kan ju i och för sig vara lite kul att trycka dit någon gång då och då, men han har långt ifrån samma genomslagskraft som en prakt-kräkis!

Det vill säga något sjukt överanvänt och tråkigt försök till internskämt som mest uppskattas av folk som kämpar för mycket för att bli en del av nån ihopdrömd forumgemenskap?
Tja.. jag kan nog hålla med.

Jag skulle gärna se att alla animerade smileys togs bort men framför allt
Citera
2016-06-11, 06:53
Medlem
Iloveludas avatar
Jag svarar på detta ämne istället för en ny tråd. Varför är denna smiley sick19 borta? Mitt enkla sett och ett enkelt sätt att visa sitt missnöje. Vakna upp admins. vi lever fan inte på 90talet.
Senast redigerad av Iloveluda 2016-06-11 kl. 06:56.
Citera
2016-06-11, 09:06
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Jag svarar på detta ämne istället för en ny tråd. Varför är denna smiley sick19 borta? Mitt enkla sett och ett enkelt sätt att visa sitt missnöje. Vakna upp admins. vi lever fan inte på 90talet.
Trådarnas läsare antas strunta fullständigt i ditt missnöje. Det är ny info och dina argument i trådämnet som eventuellt är läsvärda.
Citera
2016-06-11, 09:20
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Trådarnas läsare antas strunta fullständigt i ditt missnöje. Det är ny info och dina argument i trådämnet som eventuellt är läsvärda.
Fast detta besvarar knappast min fråga. Frågan var varför sick19 blev borttagen och inte vad du tyckte om den.
Citera
2016-06-11, 10:52
Medlem
nerdnerds avatar
Vad jag förstår funkar annars även emoticons från andra källor, t ex mobilen.
😈😠😬😡😢😴😣😤😨😱😲😵😖😪😫🙈🙉🙊
Hittar dock inte spyan.
Citera
2016-06-17, 18:27
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Vad jag förstår funkar annars även emoticons från andra källor, t ex mobilen.
😈😠😬😡😢😴😣😤😨😱😲😵😖😪😫🙈🙉🙊
Hittar dock inte spyan.
Jo, de fungerar. Gäller det både Android och Iphone?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in