2007-01-12, 10:49
Bannlyst
Varför har ni beslutat er för att just Carpe Diem och Katarsis ska moderera i religionsforat? Dessa två mods låser var och varannan tråd, och raderar det mesta som skrivs i trådarna. Carpe Diem kan uppenbarligen inte sköta sitt jobb som moderator i politik utrikes då han raderar det som han anser är OT, fast det ändå inte är det. Katarsis bara låser och raderar helt vilt.

Det här funkar inte. Ibland går diskussionerna in på lite andra ämnen men som ändå har en relevans för tråden. Det går inte längre att starta trådar i religionsforat.
Citera
2007-01-12, 11:07
Moderator
vfs avatar
Har du tagit det i pm med berörda mods först?
Citera
2007-01-12, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Har du tagit det i pm med berörda mods först?
Har skickat ett PM till Katarsis, men jag vill ta det här med Flashbacks ledning också. Jag anser att det inte funkar så som det är just nu. Modsen som finns i religionsforat är alldeles för hårda.

Det är fler än jag som stör mig på t.ex. Carpe Diems slakter i vissa trådar.

Det är väldigt irriterande att lägga ner flera timmar på att skriva i en tråd, och sedan komma tillbaka och se allt raderat.

Visst, man ska försöka hålla sig on topic, men det får faktiskt finnas lite diskussionsunderlag i trådarna som inte är 100% on topic. Det ger variation i trådarna.

Skriver man ett bra inlägg som inte är 100% on topic, då bör det inlägget inte raderas om det står vettiga saker. Dessutom raderade Katarsis en massa ON TOPIC inlägg.

Jag anser att dessa två moderatorer inte kan sköta sina jobb här på FB och bör bytas ut.
Citera
2007-01-12, 11:43
Medlem
pastorns avatar
Det kan nog behövas lite hårdare nypor, religion är översvämmad av skittrådar sen en längre tid tillbaka.

http://flashback.info/showthread.php?t=427004
http://flashback.info/showthread.php?t=427631
http://flashback.info/showthread.php?t=427936

Det är nästan värre än sista attacken på UE-forumet.
Citera
2007-01-12, 11:44
Medlem
Katarsiss avatar
Trådstart och topic:

Viskafors kyrka kan bli moskè.

För få besökande har fått de på tankar att sälja kyrkan. Man kan tänka sig att en frikyrka flyttar in, en konstnär i behov av en ateljè eller...att kyrkan blir en moskè.

Kyrkan är mycket vacker och svenne-rasisten i mig själv blir lite förbaskad. Några tankar kring detta? Tror ni det blir fler besökande om det blir en moskè?

Inlägg av dig, GayMan, som raderats som ot:

"Hehe. Nu vill ju inte SD repatriera alla invandrare. Tvärtom, vill SD assimilera invandrare. Det är invandrare som förstör i Sverige som SD vill utvisa, och det tjänar även dina blattekompisar på

Dessutom ser jag inget annat politiskt parti stå upp för kristendomen i Sverige och kritiserar islamiseringen av Sverige:

http://www.sdkuriren.se/nyheter.php?action=fullnews&id=2123

Bland annat därför röstade jag på SD. Sveriges invandringspolitik är misslyckad, kolla bara på Malmö."

"Senast var Piratpartiet, Kristdemokraterna och Sverigedemokraterna. Nu i efterhand ångrar jag KD då jag fick reda på att de uppmuntrar islamiseringen av Sverige.

Piratpartiet för att motverka sossarnas stasi-fasoner (Bodström), fast Piratpartiet visade sig vara en flopp.

Nästa val blir det annorlunda."

"Nej jag hatar inte dig. Jag tycker bara synd om dig som har blivit muslim. Dessutom är politik en del av ämnet som vi diskuterar i den här tråden eftersom det är politiker som tillåter att kyrkor konverteras till moskéer.

Och det är alltid du som går off topic med dina smileys och "älskade syster" trams."

"Detta är en viktig del av Sveriges vänsterindoktrinering. Det handlar om att framställa kristendomen som en ond religion och islam som den oskyldiga religionen där alla muslimer har blivit förtryckta av kristna. I själva verket är det tvärtom. Tro mig, det finns en politisk agenda från vänsterns sida att de lär ut om religion just så här.
Jag hoppas innerligt på att när islam tar över Sverige, är du den första att tvingas konvertera till islam under dödshot "

"Om du anser att kristendomen är lika hemsk som islam, då vet du ingenting om religion och bör sluta yttra dig så att du inte gör bort dig lika mycket.

Ditt "vita Sverige" är förresten över sedan långt tillbaka, så du kan ge upp drömmarna. Att du hatar kristendomen lika mycket som islam, gör inte din dröm mer sann..."

osv.
Citera
2007-01-12, 11:52
Bannlyst
Nu syftade jag inte på den tråden, utan den andra tråden om skolavslutning i moské. Du tog bort en hel del on topic inlägg (vi hade faktiskt en intressant diskussion ).

Sen kan jag hålla med om att det startas en del värdelösa trådar i religionsforat.
Citera
2007-01-12, 11:56
Medlem
Katarsiss avatar
Kan dessutom tillägga att jag tar det v ä l d i g t lugnt med raderingar och låsningar ännu i religionsforat.

Håller man sig till topic så är det inga problem. Inte ens om man gör vissa utsvävningar - det är bara att titta på de trådar som är kvar så ser man att ot florerar relativt frekvent där.

Om man sedan skickar ett pm där man någorlunda vuxet kan klargöra sina åsikter och argumentera för sina raderade inlägg, så är jag fullt kapabel att återställa inlägg. Pm av sorten personangrepp och hån tenderar jag dock inte att bry mig alltför mycket om.
Citera
2007-01-12, 11:59
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Nu syftade jag inte på den tråden, utan den andra tråden om skolavslutning i moské. Du tog bort en hel del on topic inlägg (vi hade faktiskt en intressant diskussion ).

Sen kan jag hålla med om att det startas en del värdelösa trådar i religionsforat.

Jag vet att ni hade en intressant diskussion - och det är en av anledningarna som gör mig så sur
Starta för bövelen en ny tråd istället då ni avviker från ämnet, eftersom det är just intressant. Du skriver inte skit, GayMan, bara offtopic.
Citera
2007-01-12, 12:01
Medlem
Måste faktiskt hålla med. Carpe Diem kan sannerligen inte sköta sitt jobb ordentligt. En fordran för att vara moderator bör väl ändå vara att kunna hålla sig objektiv? Gång på gång har emellertid Carpe Diem visat att han/hon inte kan hålla sig till den egenskapen.
Citera
2007-01-12, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Jag vet att ni hade en intressant diskussion - och det är en av anledningarna som gör mig så sur
Starta för bövelen en ny tråd istället då ni avviker från ämnet, eftersom det är just intressant. Du skriver inte skit, GayMan, bara offtopic.
Tack för den komplimangen

Jag gillar bara inte när moderatorer får fnatt och raderar det jag skriver. Det är ett visst arv man lämnar bakom sig när man skriver på Flashback, och det är inte kul att se det raderas.

Förvisso var vår diskussion intressant i moské - skolavslutning. Kan du inte bara återställa alla inlägg du raderade och låsa tråden istället?

Hellre det än att radera inläggen. Dessutom höll vi oss någorlunda on topic.

Jag har inget emot dig annars Katarsis, tycker att du är en trevlig prick. Men när du raderar mina inlägg, då blir jag sur

Citera
2007-01-12, 12:11
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Tack för den komplimangen

Jag gillar bara inte när moderatorer får fnatt och raderar det jag skriver. Det är ett visst arv man lämnar bakom sig när man skriver på Flashback, och det är inte kul att se det raderas.

Förvisso var vår diskussion intressant i moské - skolavslutning. Kan du inte bara återställa alla inlägg du raderade och låsa tråden istället?

Hellre det än att radera inläggen. Dessutom höll vi oss någorlunda on topic.

Jag har inget emot dig annars Katarsis, tycker att du är en trevlig prick. Men när du raderar mina inlägg, då blir jag sur

Jag tycker inte heller att det är roligt att få mina inlägg raderade, vilket ibland händer i andras forum
Men placerar man ett inlägg fel, så får man ta konsekvenserna av det.

Tänk dig lite för i fortsättningen bara, innan du postar (och det gäller fler i religion också) så blir alla nöjda.
Inläggen blir kvar och jag slipper jobbet
Citera
2007-01-12, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Jag tycker inte heller att det är roligt att få mina inlägg raderade, vilket ibland händer i andras forum
Men placerar man ett inlägg fel, så får man ta konsekvenserna av det.

Tänk dig lite för i fortsättningen bara, innan du postar (och det gäller fler i religion också) så blir alla nöjda.
Inläggen blir kvar och jag slipper jobbet
Men alltså, man måste väl ändå kunna få diskussionen att bli något bredare ibland? Till exempel det vi skrev om invandringspolitiken, det är, anser jag, delvis on topic i och med att om en kyrka blir konverterad till en moské, då är det på grund av Sveriges misslyckade invandringspolitik. Det hörde ju till diskussionen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in