• 2
  • 3
2007-01-12, 17:19
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whissle
Har för mig att jag har sett en film med brittan där hon sitter och verkar jävligt borta, ids inte leta upp den men den kanske finns på youtube eller nå.

sök på Britney on something på youtube där är hon och fed-ex riktigt härliga.
Citera
2007-01-12, 21:47
Medlem
SthlmBrud_21s avatar
mm aftonbladet har skrivit mkt som varit sant, bland annat att clenbuterol är en steroid som kändisar bantar på.

va fasen, hon ligger i vårdnast tvist med ex:et sitt, så jag tror jag vet vem som är den insatta källan....

men även om det skulle vara sant, vem bryr sig? hade väl varit större sensation om hon inte brukade droger???

vet inte vad jag vill säga med inlägget egentligen, blir bara irriterad på folk som tror på det som står i aftonblaskan. o speciellt kändis delen....
Citera
2007-01-12, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rule.Dem
I liten mängd ja.

Men i större mängd så blir dopamin receptorerna förgiftade av serotoninet eller vice versa så jävla förvirrande det där.

när man tar mdma så "säger det åt" hjärnan att frigöra stora mängder serotonin på en och samma gång (serotoninet är en naturlig sugnalsubstans i våra hjärnor som bland annat reglerar vårt humör och välbefinnande) resultatet bli att vi känner oss lyckliga/euroforiska. om hjärnan utsöndrar stora mängder serotonin på en och samma gång kan det finnas en risk att de naturliga reserverna tar slut (eller blir väldigt låga), med andra ord så finns det inte längre tillräckligt med serotonin kvar för hjärnans serotoninreceptorer att ta upp och det är under den här tiden man kan känna sig deprimerad, hjärnan har helt enkelt slut på sitt naturliga "lyckoämne". det tar sedan ett tag (några dagar/veckor) för hjärnan att återställa sin naturliga nivå. under den här tiden kan dessa receptorer i brist på serotonin börja uppta dopamin istället (en annan naturlig signalsubstans som bland annat frigörs i stora mängder av bland annat amfetamin/kokain) och detta kan förbruka/skada serotoninreceptorerna, en skada som är permanent. hur vida detta är fullkommligt sant är dock osäkert, senast jag läst något om detta fanns inga konkreta bevis, men man får väl anta att det är en relativt rimlig tes.

vill man blanda finns det dock sätt att skydda hjärnan. när man börjar komma ner från sin e-tripp kan man ta ett ssri-preparat (antidepressiva) som fungerar som så att det helt blockerar serotoninreceptorerna från att ta upp någon substans överhuvudtaget, (inom psykiatrin används det för att bygga upp nivåerna av signalämnet hos människor som är depressiva till följd av en låg nivå) det bör med andra ord, i teorin, vara säkrare att efter detta ta ett ämne som frigör dopamin eller liknande.

förlåt för off-topic, men tycker folk ska veta hur drogerna de tar fungerar (detta är dock en väldigt förenklad förklaring men finns hur mycket skrivet som helst om detta för den som vill veta mer)..
Citera
2007-01-12, 22:19
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmBrud_21
mm aftonbladet har skrivit mkt som varit sant, bland annat att clenbuterol är en steroid som kändisar bantar på.

va fasen, hon ligger i vårdnast tvist med ex:et sitt, så jag tror jag vet vem som är den insatta källan....

men även om det skulle vara sant, vem bryr sig? hade väl varit större sensation om hon inte brukade droger???

vet inte vad jag vill säga med inlägget egentligen, blir bara irriterad på folk som tror på det som står i aftonblaskan. o speciellt kändis delen....

ja för informatören har ju skrivit till Aftonbladet personligen och ingen annan tidning. Aftonbladet har ju verkligen inte fått hela sin artikel från The times eller liknande tidning. MUPP...
Citera
2007-01-13, 01:59
Medlem
jrgbgs avatar
Jag gillade när de skrev att hon gick till baren & blandade dyr champagne med coca cola..haha.. den var inte dålig
då måste hon sniffat lim innan eller nåt!
Citera
2007-02-14, 17:44
Medlem
Även liten flicka blir stor
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem