• 2
  • 3
2007-01-11, 19:33
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Fadäso
Ärligt talat tror jag att du ska köra på ett klassiskt rockljud. Med en Gibson Les Paul och en lämplig Marshall kan du komma långt. Ska du spela punkig rock är nog en Les Paul Special det bästa alternativet. En sån spelas bland annat av killen i Green Day. Annars funkar även Les Paul Standard. Undvik dock Les Paul Custom eftersom de låter lite för mycket metal.

Kolla blocket min vän - eller www.allaannonser.se

Peace!

Har bland min samling en Les Paul Special Worn & Faded med 490 +498 mickar som jag bara gav runt 8000, den är prisvärd och skön att lira på.
Citera
2007-01-11, 20:24
Medlem
TikiGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erik_ande_85
Och det betyder att en P90 inte är en humbucker? lika stor som en väl? kanske itne är två rader i en sådan?

P90 är enkelspolig... däremot är spolen lite fetare än hos vanliga singlecoils
Citera
2007-01-11, 21:21
Medlem
mthrfckr.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Ok,
tackar för alla klargöranden och respons!

Verkar luta åt Gibson SG. Sen är ju frågan om det blir en standard eller special?

I Sverige får man ju en Gibson SG Faded/Gibson SG Special för 7900 kr:
http://www.halmenmusik.se/?pid=99696 och på samma ställe kostar standard 14500 kr (och ca 11000 i Tyskland) Vad motiverar prisskillnaden?

Har spanat lite på Orange! Jam.se har en 140w rörtopp för 10000 kr (rea).
Hittade en del beg på blocket, bla 30w topp + kabinett 4x12 för 11000 kr, ett år gammalt!

Jag får nog höja min budget ser det ut som. Dyrt är billigt, som det heter...

Kolla in www.vendolin.se, det ses nästan som en bonus att köpa begagnat, speciellt de dyrare exemplaren.
Det säljs ganska många SG's, vissa till riktigt bra priser (standardmodeller under 10.000).
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in