2007-03-17, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feitan
Förresten att Ronaldinho skulle vara med i den filmen hade jag ingen aning om!

Haha. Förövrigt var filmen ingen besvikelse eftersom jag hade inga direkt höga förväntningar men filmen kändes ändå lite tunn. Apocalypto fick 5 av 10 av mig.
Citera
2007-03-17, 14:45
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_Skin
7,6/10

Kul.
Citera
2007-03-18, 00:27
Medlem
Evil_Santas avatar
Det var en ganska bra film men efter jag sett filmen fick jag reda på hur enormt många faktafel det fanns i filmen, även om det inte gör att filmen mister sin poäng så är det lite tråkigt imo.
Citera
2007-03-18, 18:59
Medlem
Hahaha, tyckte också att han va skitlik ronaldhino!

Tyckte för övrigt att filmen va riktigt tråkig, inte alls som jag hade fått för mig att den skulle va.

Jag såg trailern på bio för några månadersen och där fick jag för mig att det va nån amerikan med som flydde från dom här nissarna, och att hela världen skulle gå under, och detta folket hade då förutspott det. DET hade varit en bra film!
Citera
2007-03-18, 22:15
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Citera
2007-03-18, 22:50
Medlem
boba fetts avatar
Grym film. 7/10.

Citera
2007-03-18, 23:19
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo Viking

Citera
2007-03-19, 13:41
Medlem
BlackBeavers avatar
Mel Gibson skulle nog inte flyttat till Hollywood. Han har ju blivit miljöskadad i USA tyvärr. Det mest löjliga är nog när han ska spela amerikansk patriot i en del filmer Apocalypto en tråkig film förövrigt...
Citera
2007-03-19, 13:54
Medlem
Gladiators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvasti
*trumvirvel*

...och det nobla priset för årets sämsta, mest rasistiska, kulturfientltliga och historieförenklande film går till Mel "KKK" Gibson för sin dynga "Apocalyptica"...

pinsamt är bara förnamnet...

ni som vill få en lite mer rättvis bild av mayaindianerna - läs den här länken, skriven av Liza Grandia, kulturantropolog som levt med Mayafolket sedan... bla bla bla bla bla
Du, det är bara en film. Underhållning. Förströelse. Så ta några djupa andetag tills du lugnat ner dig lite och kliv sedan ut ur lägenheten och in i verkligheten. Där finns mycket värre saker att bli upprörd över.
Citera
2007-03-19, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majorna hammerskins
Jaha, så du har svårigheter med att tolka minspel och kroppsspråk (samt uppenbarligen bristande historiska kunskaper). Varför sade du inte det med en gång?

jag ber så hemskt mycket om ursäkt, jag visste inte att man var tvungen att ha en magisterexamen i historia för att få se på film, jag lovar att tänka på detta i fortsättningen.

i övrigt så anser jag att kroppsspråket och minen hos mayahövdingen tydde på att han blev minst lika överraskad av solförmörkelsen som alla andra. jag tror att solförmörkelsen fanns där som ett tecken för att visa att det inte var vargtass' (eller vad han nu hette) tid att dö, filmens tema är ju på sätt och vis ödet och hur det styr våra liv. (hela filmen innehåller ju otaliga ödesbestämda/tursamma händelser då vargtass' liv räddas, det är helt enkelt inte meningen att han ska dö, dessutom är ju filmens tagline: "ingen kan undkomma sitt öde") detta verkar ju också troligast om man ser det utifrån det perspektiv filmen är gjord, det rör sig ju trotts allt om en hollywoodfilm riktad till en bred publik. så vad tror du är troligast, att man ska se solförmörkelsen och tänka "ah, det är inte vargtass tid att dö än" eller "hm, de där mayaindianerna var allt bra på det här med astronomi, tänk att de kunde förutspå solförmörkelser hela 30 år framåt i tiden"?
Citera
2007-03-19, 21:12
Medlem
Ultraviolences avatar
Mel Gibson har gjort en toppenfilm. Väldigt underhållande. 8,5/10
Citera
2007-03-20, 20:03
Medlem
En helt ok film 3/5, blev lite besviken hade förväntat mig lite mer storslagna scener med byggnader och tempel från Mayariket. Och det var lite för mycket springa i skogen för min smak, men annars helt ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in