2007-01-08, 20:40
Bannlyst
Om jag skulle göra 20-50+ situps och armhävningar om dagen, äter frukost, lunch och middag (kanske något mellan/på kvällen om jag blir hungrig) äter inge godis och dricker inte (kanske då och då på helger), skulle jag få mag muskler och snyggare armar då? Hur lång tid tar det ta, ca?
Citera
2007-01-08, 20:58
Medlem
Alladins avatar
Kör varannan dag och variera med lite mer övningar också, vill du ha snygg mage bör du nog bli av med lite fett också. Lättast genom promenader eller cykling.
Citera
2007-01-08, 21:01
Medlem
Zander_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m&m´s
Om jag skulle göra 20-50+ situps och armhävningar om dagen, äter frukost, lunch och middag (kanske något mellan/på kvällen om jag blir hungrig) äter inge godis och dricker inte (kanske då och då på helger), skulle jag få mag muskler och snyggare armar då? Hur lång tid tar det ta, ca?

20-50 situps och armhävningar om dagen är absolut inte mycket. Vill du få mer muskler så har jag ett bra tips: börja gymma. Sen är det omöjligt att säga hur lång tid det tar tills du får "snyggare armar".

Edit:Men det är ju helt klart bättre än ingenting.
Citera
2007-01-08, 21:06
Medlem
Tung styrketräning är överlägset om du vill bygga muskler. Men all träning är så klart bra.
Citera
2007-01-09, 01:17
Medlem
Anteeees avatar
Som Larsson, all träning är bättre än ingen.
Citera
2007-01-09, 08:20
Medlem
Om du redan har noll fett på kroppen o kör detta kväll innan sovdags så kommer du så småningom få en lite mer väldefinerad kropp. Kommer inte bli särskilt stor men damerna kommer säkert tycka om det. Jag körde så här mycket när jag inte tränade ett tag (när ja va 14)

Gymkort e de bästa men alla har inte samma mål här i livet. Lycka till

(läskigt ödmjuk idag)
Citera
2007-01-09, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anteeee
Som Larsson, all träning är bättre än ingen.

Överträning suger dock

Mitt tips; börja med ett splitprogram på gymmet! Ha så kul.
Citera
2007-01-09, 08:43
Medlem
Dreass avatar
Kör varannan dag som redan sagts! Sen så kommer du ingen väg med att bara köra lite situps och armhävningar! Skaffa ett par hantlar ifall du inte har lust att skaffa gymkort! Kan göra ganska mycket med ett par hantlar!Variera och kör olika muskelgrupper så att musklerna du tränat får vila i cirka 48 timmar!

Andreas
Citera
2007-01-09, 09:45
Medlem
Läskigs avatar
själv kör jag så, gör även lite små varianter och växla mellan att hålla olika brett isär på armhävningar t.ex. och gör lite olika varianter på sit-ups, och växla kanske med lite andra mindre övningar man kan göra utan redskap, skulle rekomendera någon ryggövning också.
Brukar även ut och springa ibland, inte allt för ofta dock, speciellt inte på vintern...

Man blir väll ingen biff direkt, men nog räcker den lilla träningen till att ge dig en rätt så fin kropp alltid...
Citera
2007-01-09, 11:23
Medlem
Axons avatar
Citat:
Du skulle bli en grymt snygg discobyggare Skaffa ett gymkort istället grabben och träna hela kropppen, det är mitt tips.
Citera
2007-01-09, 13:26
Bannlyst
ja några armar lär du ju inte få av att köra situps och armhävningar iaf
Citera
2007-01-09, 13:49
Medlem
Biffens avatar
Citat:

ja, om du inte gör någonting o börjar göra någonting så blir resultaten bättre...

Även om du får massa råd här att göra ditt o datt, så JA! klart du kommer få bitigare armar o magmuskelatur...men som sagt, Liiiite mer kan du nog/vill du nog anstränga dig efter ett tag
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in