2007-01-07, 11:20
Moderator
^Eazs avatar
Hej,

Jag vet inte om det finns en liknande tråd, försökte hitta med lyckades inte.

Jag har spelat "vanlig" poker i 8-9 månader nu, sista 2 månaderna har det börjat gå bra.
Mestadels har det inte varit "pro" games om man säger så, utan 6-7 polare som spelar, iof 2 eller 3 av de polarna är bra spelare.

Även så brukar jag spela på en pub, där det finns ett par erfarna spelare, vunnit där ett par gånger, blandad tur och skicklighet skulle jag själv vilja säga.

Nu till min fråga, vad är den största skillnaden mellan online och vanlig poker.
Jag har spelat poker på www.minviz.com, men det är låtsas pengar, så folks spelar ju helt galet och går inte att jämföra med andra spel?

Jag kommer nog alltid föredra "riktig" poker då jag gillar själva grejen med att se folks uttryck, även att ta en whiskey med polarna när man spelar med dem, men sista veckorna har jag blivit sugen på lite online poker för att lära mig det (och vem vet, kanske tjäna lite småslantar)

Så, största skillnaden i spelet som sådant?

Edit: Med vanlig poker, så menar jag no limit texas hold'em, och det är det som jag vill spela online också Kanske bäst att klargöra detta.
Citera
2007-01-07, 12:36
Medlem
Flinta82s avatar
Tycker det finns ganska många skillnader men den största som jag själv upplever det är att internetpokern generellt är lösare, med fler lösa spelare som inte "skäms" på samma sätt när dom spelar dåligt utan bara tar en timme framför datorn med inställningen allt eller inget! Live måste man ju mer kunna stå för sitt spel, även om det såklart finns tomtar även live. Det tycker jag är en av många skillnader.
Citera
2007-01-07, 12:41
Medlem
Abbbbys avatar
Det är ju svårare att läsa en spelare online, framför bordet ser du på kropps språk hur han reagerar mot höjningar osv. Online kan du bara se på hur just spelaren spelar händerna, men det är ju också ganska lätt att byta under spelets gång och där med ser jag det som svårare online. Fast jag själv har jävligt dåligt pokerface så jag gör mig nog bättre framför datorn när det gäller poker
Citera
2007-01-07, 13:01
Medlem
Enda skillnaden som man kan vara säker på är ju att i live-poker ser man motståndaren och kan därmed avge och avläsa fysiska tells. Allt annat som hur löst/tight, passivt/aggressivt spelet är varierar ju helt och hållet från spel till spel och är ganska omöjligt att svara på om man inte säger VILKET onlinespel (framförallt vilken nivå vi pratar om) som skall jämföra med vilket livespel.
Citera
2007-01-07, 13:03
Moderator
^Eazs avatar
Jag gjorde en edit för ett tag sedan,

No limit texas hold'em är det jag spelar live / tänkt att spela online.

Tänkte köra lite freerolls tills det jag känner att jag kan spela för mina egna pengar
Citera
2007-01-07, 13:41
Medlem
mirhos avatar
nästan lättare o identifiera vilken spelstil motståndarna har när man spelar på nätet än när man spelar live, bara klicka igång pokeroffice
Citera
2007-01-07, 14:19
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirho
nästan lättare o identifiera vilken spelstil motståndarna har när man spelar på nätet än när man spelar live, bara klicka igång pokeroffice

pokeroffice?
Citera
2007-01-07, 14:39
Medlem
Eftersom jag spelar på hyfsat låga nivåer när jag spelar cash game på nätet får jag väl säga att en väsentlig skillnad är att det är en så pass stor del av händerna som går ända till visning. Det har väl förvisso mer att göra med motståndet men tycker ändå jag upplever att fler sätter sin tilltro på att få sin hand till och med river.
Citera
2007-01-07, 18:10
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Eftersom jag spelar på hyfsat låga nivåer när jag spelar cash game på nätet får jag väl säga att en väsentlig skillnad är att det är en så pass stor del av händerna som går ända till visning. Det har väl förvisso mer att göra med motståndet men tycker ändå jag upplever att fler sätter sin tilltro på att få sin hand till och med river.

Nu är jag inte insatt i termer osv.

Cashgame? Vad menar du med det?

När jag spelar så betalar jag säg, 20 euro, får 1500 chips, 10 rebuy så får du 1000 chips.

Med cashgame, menar du att du bet'ar riktiga pengar IE: 1 euro ingame är samma som 1 euro?
Citera
2007-01-07, 19:05
Medlem
ppppistvakts avatar
Japp, i ett cashgame spelar du för exakt så mycket pengar du stoppat in. Istället för att betala en avgift för att få spela så tar hemsidan ut rake, dvs en viss procent av varje pott.
Citera
2007-01-08, 16:33
Medlem
Hayezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
pokeroffice?

Det är ett program som hjälper dig att analysera ditt eget och dina motståndares spel. Man får t.ex. upp statistik på hur ofta motståndarna höjer, synar, mm direkt på bordet.
Citera
2007-01-08, 20:11
Medlem
mirhos avatar
åh gud, vad skulle man vara utan pokeroffice..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in