2012-01-26, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psyDuck
Jag barrikerade mig mig inne i en lägenhet en gång förut i 3 dagar. Jag bokstavligen talat drog loss golvplankor från golvet i vardagsrummet som jag spikade för dörren. Jag spikade upp ett flertal madrasser och täcken för dörren också, i ljuddämpningssyfte. Istället för att använda toaletten, som låg för nära ytterdörren, använde jag ett par kastruller, som jag regelbundet tömde ut för fönstret (centralt boende på fjärde våningen). Jag spenderade dessa tre dagar med att gå runt med diverse kläder och kuddar som jag med hjälp av elsladdar lyckats vira fast på fötterna, i syfte att vara tyst som en mus och inte störa grannarna (och alla andra djävulska demoner som försökte komma åt mig).

För att göra en ytterst lång och knarkig historia kort. Efter tre dagar när allt knark till slut hade börjat gå ur kroppen på mig och jag började klarna till lite i skallen så började jag minnas... Vart fan är min polare? Han som gick i väg för att köpa cigg för tre dagar sen... han som bor i lägenheten jag precis har gett en redig stamrenovering?

Knarka med måtta kära barn.
Var var din polare?
Citera
2012-01-30, 22:44
Medlem
Pissar i handfatet. Det är en ovana jag fått av mycket GHB. Av någon anledning kom jag på att det var mycket smidigare än att behöva lyfta locket till toaletten.

Alldeles nyss, bara 10 minuter sedan gjorde jag något... Jag stod inne på badrummet och skulle lägga mina alpra under tungan, 4 stycken 1mgare som jag står och pillar med för att lägga dem på ett bra sätt. Jag tappade en i handfatet men hann få tag på den innan den åker ned, bestämmer mig för att spola av den eftersom jag som sagt pissar i handfatet, tappar den såklart medan jag spolar.

Springer och hämtar en ficklampa och lyser ned, ser att tabletten sitter fast precis ovanför vattenlåset varpå jag kopplar bort hela skiten och spolar vatten tills tabletten åker ned på golvet. Nu ligger den under min tunga och smakar tvål. Samtidigt som jag är ganska nöjd med mig själv (förmodligen då täcket börjar lägga sig över hjärnan) är jag jävligt äcklad. Det är sådana här tillfällen man inser att man nog skulle behöva hjälp. Tablettjäveln går liksom inte på mer än 4-5 kronor.
Citera
2012-01-31, 15:58
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Att bli skitglad när man får blodtrycksfall och sen skitsur när det går över.
Citera
2012-01-31, 19:44
Medlem
gå in på chattsidor och berätta om sina konspirationsteorier, man tittar bara ner på tangentbordet så man inser inte att man blev bannad för en halv timme sedan eftersom man skrev alldelles för många inlägg efter varandra i en ultrasuperoidistisk takt, så det ansågs som spam av cybersnuten.
Citera
2012-01-31, 20:13
Medlem
Det är väl smått och gott. Sånt majoriteten gör i desperata situationer när man börjar komma ner och knarket sinat.
För paranoid för att gå ut.
Leta gamla äckliga halvblöta fimpar i sopen för att kunna rulla en riktigt spliff med alla kristaller från zippopåsar man redan rensat med tanborste vid tidigare tillfälle.
Tömma bongen på skrap trots att man vet att lungorna kommer vara fuckade i veckor efter.
Snyta sig och sedan bomba pappret, speciellt när det kommer till kola. Ingen logik i det hela, men just då, för stunden.
Kolla på sin egna kuk medans man pissar och skratta friskt, den där blir svårt att ligga med

Inte kul att bo på bottenvåningen med tunna väggar och högljudda grannar som kommer och går lagom till att man antingen ska börja kliva på ordentligt under morgonkvisten (kommer på att man lika gärna kan skita i att fixa käk, skola, hygien och disk eftersom man ändå inte kan/vill gå ut) eller lagom tills att man kommer ner runt 6-7 tiden.

Som någon nämde blir det mycket springande med tjackbrickan till kylen/gömställe.
Komma på att det inte är säkert. Öppnar kylen igen, reagerar på hur tyst det precis blev ute i trapphallen.
Vafan lyssnar dom där ute?!?!
10 sek av spänning svårare än när man visste oskulden skulle ryka, inte ett andetag tar man.

Något nyckert (noja) påpekar hur fjantigt allt det här är, stänger kylen, börjar gå bort, vänder tillbaka efter 1 1/2 steg.
Öppnar kylen och stoppar in brickan i frysen. Nöjd o glad kan man gå på toa.

Ah the logic...

Sen är det ju det här med självbehärskning som jag fortfarande intalar mig om att jag äntligen har utvecklat efter alla dessa år.
-Denna gång ska det inte bli något sitta vaken under hela natten en vardag.

- Fan känner ju knappt något alls (handen går om och om genom håret för rysningarna är så sjukt sköna)
- Bäst man tar en ordentlig, eftersom det är sista för ikväll. Kanske ska ta en för varje näsborre, göra en stor och sedan dela den?

"Råkar" lägga upp lite för mycket. Drar allt på en gång. Speedar som en tok, sätter sig framför datorn med allt tjack, hur fan kom det hit?
Tackar mig själv i en inre dialog som redan glömt allt som sades under promenaden hem om att spara godiset till helgen.
- Har fan inte tid för sånt nu, måste "markera --> högerklicka --> paste and search" varje ord jag inte känner till på webben och följa -alla- följdlänkar på wikki. Lyssna på random music och vara på den djupa delen av youtube utan flytväst.

Och sen är det tuta och köra tills vad det än är tagit slut.

Inget kan komma imellan just då...

Utom riktiga livet förstås som är rätt nice ändå nu för tiden, skönt att vara nykter och fortfarande ha många tokiga minnen. En eller två gånger under året om ens det nu för tiden, för mycket arbete med att ta sig upp ur skiten igen

[tid att skriva: 23 min] [tid att skriva om och bestämma sig för att orka posta: 35min]

Skönt att läsa att man aldrig var/är ensam i röran
Citera
2012-02-01, 10:02
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meat4u
Massa kärleksfull text

Jag saknar tjack
Citera
2012-02-26, 11:05
Medlem
psyDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groegg
Var var din polare?

Han hade bara gått ut en sväng för att möta upp en polare, köpa cigg o sånt. Max en halvtimme skulle han vara borta men det drog ut lite på tiden. Under den korta tiden han va borta lyckades jag glömma bort honom och resten av den riktiga världen.

Behöver nog inte sägas att han var ganska irriterad på mig när han till slut lyckades få kontakt med mig så att han kunde komma in i sin lägenhet igen.
Citera
2012-02-28, 05:11
Medlem
Arkomanns avatar
Den här tråden har egentligen alltid väntat på en poll: vilket är egentligen det pundigaste beteendet? Själv skulle jag vilja föreslå följande algoritm för beräkning av pundighetskvotient:

Låt α representera pundighet (bl. a. på grund av symbolens aerodynamiska användning för beteckning av anfallsvinkel, vilket ger associationer till både flygfart [which equals awsome speed, för att tala med engelsmännen] och inte minst det i sammanhanget centrala, nämligen ur vilken [syn-/]vinkel den påtände väljer att angripa sin uppgift, när han använder ett föremål för ett annat ändamål än det avsedda).

Låt η som brukligt representera effektivitet.

Låt Ω såsom inom sannolikhetsteori beteckna uppsättningen av möjliga tillstånd.

Låt Z i analogi med kemisk termodynamik beteckna fugacitet, vilket i det här sammanhanget skall tolkas som ett mått på tendensen för ett föremål att fly från det system, i vilket det för tillfället befinner sig.

Låt Σ som bekant representera summan. (Men ursäkta den kontroversiella användningen av sigma som "funktion"; jag kunde bara inte skriva några tecken vare sig ovanför eller under.)

Σ(α) = Z ⇔ η(Ω)

...vilket utläses:

Summan av pundighet är lika med fugacitetens ekvivalens med alla möjliga tillstånds effektivitet.

Exempel: att använda grå kanyler av märket BD Microlance 3 ā 27G (0,4 x 19 mm) i brist på knappnålar, när man syr en struthätta mitt i natten.

Quod Erat Demonstrandum
Citera
2012-02-28, 05:15
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Den här tråden har egentligen alltid väntat på en poll: vilket är egentligen det pundigaste beteendet? Själv skulle jag vilja föreslå följande algoritm för beräkning av pundighetskvotient:

Låt α representera pundighet (bl. a. på grund av symbolens aerodynamiska användning för beteckning av anfallsvinkel, vilket ger associationer till både flygfart [which equals awsome speed, för att tala med engelsmännen] och inte minst det i sammanhanget centrala, nämligen ur vilken [syn-/]vinkel den påtände väljer att angripa sin uppgift, när han använder ett föremål för ett annat ändamål än det avsedda).

Låt η som brukligt representera effektivitet.

Låt Ω såsom inom sannolikhetsteori beteckna uppsättningen av möjliga tillstånd.

Låt Z i analogi med kemisk termodynamik beteckna fugacitet, vilket i det här sammanhanget skall tolkas som ett mått på tendensen för ett föremål att fly från det system, i vilket det för tillfället befinner sig.

Låt Σ som bekant representera summan. (Men ursäkta den kontroversiella användningen av sigma som "funktion"; jag kunde bara inte skriva några tecken vare sig ovanför eller under.)

Σ(α) = Z ⇔ η(Ω)

...vilket utläses:

Summan av pundighet är lika med fugacitetens ekvivalens med alla möjliga tillstånds effektivitet.

Exempel: att använda grå kanyler av märket BD Microlance 3 ā 27G (0,4 x 19 mm) i brist på knappnålar, när man syr en struthätta mitt i natten.

Quod Erat Demonstrandum

Du, min käre vän, är bara för mycket.

Men självklart måste ett sådant här system följas upp, allt annat vore tokigheter!

Ditt inlägg är ju dock en klockren "lvl up".

/Fordie
Citera
2012-02-28, 05:32
Medlem
Arkomanns avatar
Apropå alfa (α) och omega (Ω) kom jag just att tänka på Uppenbarelseboken 1:8, som i min bibelutgåva tryckt anno 1794 lyder:
"Jag är A och O, begynnelsen och änden, säger Herren*, som är, som war, och som komma skal, then Alsmägtige."

*Uppenbarelse 21:6

"Och han sade til mig: Thet är gjordt. Jag är A och O, begynnelsen och änden: jag skal gifwa honom som törstar af lefwande watnens källo förgäfwes."

Edit: Det roliga är alltså Guds ord tolkade genom min pundighetsalgoritm, enligt vilken Gud är "pundigheten och alla möjliga tillstånd"!
Senast redigerad av Arkomann 2012-02-28 kl. 05:35.
Citera
2012-02-28, 06:01
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
[...]Exempel: att använda grå kanyler av märket BD Microlance 3 ā 27G (0,4 x 19 mm) i brist på knappnålar, när man syr en struthätta mitt i natten.[...]
Kul, även jag gillade att sy på nätterna när jag pundade förr i tiden, särskilt andra och tredje vakna natten då min motorik blivit för bullrig för att skruva sönder radioapparater och liknande, då resten av familjen som regel låg och sov. Gärna något med huva, så jag vågade gå och köpa cigg på morgonkvisten.

Mysiga minnen.
Citera
2012-03-21, 21:11
Medlem
Blackra1ns avatar
Citat:
Apropå alfa (α) och omega (Ω) kom jag just att tänka på Uppenbarelseboken 1:8, som i min bibelutgåva tryckt anno 1794 lyder:
"Jag är A och O, begynnelsen och änden, säger Herren*, som är, som war, och som komma skal, then Alsmägtige."

*Uppenbarelse 21:6

"Och han sade til mig: Thet är gjordt. Jag är A och O, begynnelsen och änden: jag skal gifwa honom som törstar af lefwande watnens källo förgäfwes."

Edit: Det roliga är alltså Guds ord tolkade genom min pundighetsalgoritm, enligt vilken Gud är "pundigheten och alla möjliga tillstånd"!

Hur är det? Slutat helt med drogerna?!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in