Det här är en ganska lallig grejj som hände typ förra året när jag och en polare satt o söp och käkade benz fån kl 6 på kvällen till kl typ 4-5 morgonen. Plötsligt så kom vi på att vi skulle fixa sub. För jusst då så fanns det ingen på holmen. Vi kom på den otroligt dunder klyftiga idén att vi skulle ta en tripp till sthlm, ja, bara sådar på random. Ja! vem vet, kanske det kunne finnas nån på

plattan

som skulle sälga.
Vi hoppade på båten fulla och förvirrade, den gick ca 5 tiden härifrån till sthlm och tar ca 5-6 timmar. As packad, flöddrad och trött så somnar jag på båten typ 2 ggr. Varge gång så kom en vakt. Ena gången var det nån agressiv mensvakt som hotade med att kasta mej i buren om jag inte skärpte till mej, och andra gången så kom nån annan vakt och tog pulsen och blodtryck och grejjer. Efter det lyckades jag holla mej vaken.. Ett tag....
Efter vakt insedenten går jag en trappa upp och börjar snacka med 3 negerfinnar. Tydligen så hadde jag dillat ihop en fet disskussion om rassism!. Men det roliga i det hela är att jag egentligen inte fattar ett jävla ord finska, tydligen gjode jag det då.
Efter ca 2 timmars het rasismdebatt med 3 fulla neger-finnar så skulle jag gå och slå en drill eller nått i den stilen. Så jag hade ställt mej upp, försökt kliva över bänken jag satt på men jag glömde att lyffta på benet. Jag kommer ihåg ett golv som närmar sej och sedan en blixt + att näsan brakade till som fan. Vaknade typ 2 minuter senare i en stor blodpöl. Då hade jag tydligen inte ens orkat ta emot mej med armana, utan jag gjorde det med näsan ist!
Väl när vi hade kommigt in till centralstationen, så tänkte jag att vi sätter oss o tar det lugnt ett tag. Såklart så slocknar jag som ett ljus. Även här störs mon skönhetssömn 2ggr, men dessa gånger av en väktare. Första gången jag somnade så kom han o sparkade på mej och hotade med snuten. Men jag sa nått i stilen med att jag var en villsen turist som har tappat bort min guide. Andra gången han kom så tog han i mej och ruskade och skrek att han skulle ringa snuten om vi inte stack. Man får tydligen inte kvarta på centralen. hehe. Men jag förstår han nog, ni kan ju tänka er hur satans färdig man såg ut efter en natts supande och benzätande.
Men det jobbigaste med hela impulsresan var att vi inte fick tag på någon sub. Han som hadde det skulle komma först kl 5 och bussen bussen till Båten hem gick kl 4. Här kommer man till sthlm med typ 2 lax. Det mästa brännde man på 7/11. Men jag hade inte hjärta till att fara ända hem tomhänt. Så jag köpte 3g Bit på plattan av nån snedtändig arab..

, fittigt lyckat va?
Vet inte riktigt om det räknas till pundigt beteénde, men ganska pundig resa var det nog. Jag och min polare brukar disskutera det ibland, alltid lika roligt när det kommer på tal. hehe
Peace out m8s