2007-02-26, 15:31
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinkape
Får ta o testa när munsåret har försvunnit och jag haft råd o inhandla nytt godispulver

Instinktivt vill man spotta ut skummet, som när man i vanliga fall har borstat tänderna, men det är fasligt slöseri på tjack! Skummet skall sväljas, om man får för sig att borsta tänderna med amfetamin.
Citera
2007-02-26, 22:33
Bannlyst
satt i helgen och funderade i typ 3timmar på den viktiga frågan hur mycket kan man ha i skulder? efter som de är helt omöjligt att bli skyldigt hela världens gemensamma resurser neb man kan ju alltid typ slå sönder en ruta till eller låna en hundring till så vart går gränsen...hmm mycke viktiga tankar som ploppar upp...nån som vet förresten
Citera
2007-02-27, 03:24
Medlem
bamsefans avatar
Insnöat eller?
I lördags morse efter 2-3 dar med snöstorm till och från hade jag parkerat bilen snyggt i en ficka i snövallen. Fickan hade uppstått för att det stod bilar kvar längs vägen när snösvängen for förbi. Tycker jag hittat en jävla bra parkering utan för mycket snö och så. Ingen risk att bilen skulle fastna tänkte jag förutseende på sena kvällen. Kommer ut när det ljusnar för att köra hem och får inte väck bilen. Provar alla trick inklusive full gas a´la "det ska gå" med gummirök som följd. Man liksom känner hur varenda boende hänger i fönstret och glor ropande på övriga familjemedlemmar och ekvivalenter. Efter en stund kommer en kompis ut och knuffar på. Dock lika framgångslöst ändå. Sitter och förbannar snön för att undvika att inse att man parkerat dumt själv då kompisen pekar på handbromsen och förklarar att den är dragen.
Sväljer undan lite förtret och släpper bromsen och åker iväg, precis som tänkt.... Tänkte faktiskt på den här tråden om pundiga beteenden på vägen hem.
Citera
2007-02-27, 08:17
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamsefan
Insnöat eller?
I lördags morse efter 2-3 dar med snöstorm till och från hade jag parkerat bilen snyggt i en ficka i snövallen. Fickan hade uppstått för att det stod bilar kvar längs vägen när snösvängen for förbi. Tycker jag hittat en jävla bra parkering utan för mycket snö och så. Ingen risk att bilen skulle fastna tänkte jag förutseende på sena kvällen. Kommer ut när det ljusnar för att köra hem och får inte väck bilen. Provar alla trick inklusive full gas a´la "det ska gå" med gummirök som följd. Man liksom känner hur varenda boende hänger i fönstret och glor ropande på övriga familjemedlemmar och ekvivalenter. Efter en stund kommer en kompis ut och knuffar på. Dock lika framgångslöst ändå. Sitter och förbannar snön för att undvika att inse att man parkerat dumt själv då kompisen pekar på handbromsen och förklarar att den är dragen.
Sväljer undan lite förtret och släpper bromsen och åker iväg, precis som tänkt.... Tänkte faktiskt på den här tråden om pundiga beteenden på vägen hem.

Hehe... Jag gjorde många liknande grejer på den tiden, då jag fortfarande hade bil och körkort.
Citera
2007-02-27, 13:11
Medlem
Jag satt inne från lördag morgon (3 tiden) fram tills söndag morgon och löste korsord , Kom för övrigt på en briljant idee : att använda tipex(stavas?) på rutorna när man löst korsordet så man kan lösa det igen ! ... eftersom osyliga pennvarianten bara gjorde mig konfunderad . Har även skrivit en berättelse om CP-Åke , minst sagt komiskt . Blir väll en storsäljare skulle jag tro ...
Hade ett sug efter tuggummi konstant eftersom käkarna inte villa hålla sig stilla . Så redan på fredagen bestämde jag mig för att jag köpa tuggummi men det var inte förs på söndagen som jag kom iväg till kiosken. Jag lider utav "jagskabara"syndromet , så ska genmanipulera mina barn så dom slipper denna ärftliga börda ...

Nu ska jag fortsätta punda och det är ju pundigt .

hej då alla tjackisar
Citera
2007-02-28, 00:41
Bannlyst
andra dygnet, trött i kroppen å flummig, men glad ändå i huvet...sätter mig på tbane perrongen t-centralen där röda linjen går, sitter där å stirrar
går fem sex avgångar, sitter där och myser dricker fantagrogg ur fantaflaskan
Fattar plötsligt att jag trivs så jävla bra där! Skitskönt intill väggen, man ser folk som går förbi alla är trevliga, sen ringer en kompis då säger jag att jag sitter vid odenplan (jag skulle till södertälje..) han frågar "varför?" jag sitter och funderar på ett svar sen säger jag att det är så skönt, och folk är så coola. Skumt beteende, skulle aldrig gjort annars...
Citera
2007-03-01, 14:44
Bannlyst
Det här är en ganska lallig grejj som hände typ förra året när jag och en polare satt o söp och käkade benz fån kl 6 på kvällen till kl typ 4-5 morgonen. Plötsligt så kom vi på att vi skulle fixa sub. För jusst då så fanns det ingen på holmen. Vi kom på den otroligt dunder klyftiga idén att vi skulle ta en tripp till sthlm, ja, bara sådar på random. Ja! vem vet, kanske det kunne finnas nån på plattan som skulle sälga.

Vi hoppade på båten fulla och förvirrade, den gick ca 5 tiden härifrån till sthlm och tar ca 5-6 timmar. As packad, flöddrad och trött så somnar jag på båten typ 2 ggr. Varge gång så kom en vakt. Ena gången var det nån agressiv mensvakt som hotade med att kasta mej i buren om jag inte skärpte till mej, och andra gången så kom nån annan vakt och tog pulsen och blodtryck och grejjer. Efter det lyckades jag holla mej vaken.. Ett tag....

Efter vakt insedenten går jag en trappa upp och börjar snacka med 3 negerfinnar. Tydligen så hadde jag dillat ihop en fet disskussion om rassism!. Men det roliga i det hela är att jag egentligen inte fattar ett jävla ord finska, tydligen gjode jag det då.

Efter ca 2 timmars het rasismdebatt med 3 fulla neger-finnar så skulle jag gå och slå en drill eller nått i den stilen. Så jag hade ställt mej upp, försökt kliva över bänken jag satt på men jag glömde att lyffta på benet. Jag kommer ihåg ett golv som närmar sej och sedan en blixt + att näsan brakade till som fan. Vaknade typ 2 minuter senare i en stor blodpöl. Då hade jag tydligen inte ens orkat ta emot mej med armana, utan jag gjorde det med näsan ist!

Väl när vi hade kommigt in till centralstationen, så tänkte jag att vi sätter oss o tar det lugnt ett tag. Såklart så slocknar jag som ett ljus. Även här störs mon skönhetssömn 2ggr, men dessa gånger av en väktare. Första gången jag somnade så kom han o sparkade på mej och hotade med snuten. Men jag sa nått i stilen med att jag var en villsen turist som har tappat bort min guide. Andra gången han kom så tog han i mej och ruskade och skrek att han skulle ringa snuten om vi inte stack. Man får tydligen inte kvarta på centralen. hehe. Men jag förstår han nog, ni kan ju tänka er hur satans färdig man såg ut efter en natts supande och benzätande.

Men det jobbigaste med hela impulsresan var att vi inte fick tag på någon sub. Han som hadde det skulle komma först kl 5 och bussen bussen till Båten hem gick kl 4. Här kommer man till sthlm med typ 2 lax. Det mästa brännde man på 7/11. Men jag hade inte hjärta till att fara ända hem tomhänt. Så jag köpte 3g Bit på plattan av nån snedtändig arab.. , fittigt lyckat va?

Vet inte riktigt om det räknas till pundigt beteénde, men ganska pundig resa var det nog. Jag och min polare brukar disskutera det ibland, alltid lika roligt när det kommer på tal. hehe

Peace out m8s
Citera
2007-03-02, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimpish
Det här är en ganska lallig grejj som hände typ förra året när jag och en polare satt o söp och käkade benz fån kl 6 på kvällen till kl typ 4-5 morgonen. Plötsligt så kom vi på att vi skulle fixa sub. För jusst då så fanns det ingen på holmen. Vi kom på den otroligt dunder klyftiga idén att vi skulle ta en tripp till sthlm, ja, bara sådar på random. Ja! vem vet, kanske det kunne finnas nån på plattan som skulle sälga.

Vi hoppade på båten fulla och förvirrade, den gick ca 5 tiden härifrån till sthlm och tar ca 5-6 timmar. As packad, flöddrad och trött så somnar jag på båten typ 2 ggr. Varge gång så kom en vakt. Ena gången var det nån agressiv mensvakt som hotade med att kasta mej i buren om jag inte skärpte till mej, och andra gången så kom nån annan vakt och tog pulsen och blodtryck och grejjer. Efter det lyckades jag holla mej vaken.. Ett tag....

Efter vakt insedenten går jag en trappa upp och börjar snacka med 3 negerfinnar. Tydligen så hadde jag dillat ihop en fet disskussion om rassism!. Men det roliga i det hela är att jag egentligen inte fattar ett jävla ord finska, tydligen gjode jag det då.

Efter ca 2 timmars het rasismdebatt med 3 fulla neger-finnar så skulle jag gå och slå en drill eller nått i den stilen. Så jag hade ställt mej upp, försökt kliva över bänken jag satt på men jag glömde att lyffta på benet. Jag kommer ihåg ett golv som närmar sej och sedan en blixt + att näsan brakade till som fan. Vaknade typ 2 minuter senare i en stor blodpöl. Då hade jag tydligen inte ens orkat ta emot mej med armana, utan jag gjorde det med näsan ist!

Väl när vi hade kommigt in till centralstationen, så tänkte jag att vi sätter oss o tar det lugnt ett tag. Såklart så slocknar jag som ett ljus. Även här störs mon skönhetssömn 2ggr, men dessa gånger av en väktare. Första gången jag somnade så kom han o sparkade på mej och hotade med snuten. Men jag sa nått i stilen med att jag var en villsen turist som har tappat bort min guide. Andra gången han kom så tog han i mej och ruskade och skrek att han skulle ringa snuten om vi inte stack. Man får tydligen inte kvarta på centralen. hehe. Men jag förstår han nog, ni kan ju tänka er hur satans färdig man såg ut efter en natts supande och benzätande.

Men det jobbigaste med hela impulsresan var att vi inte fick tag på någon sub. Han som hadde det skulle komma först kl 5 och bussen bussen till Båten hem gick kl 4. Här kommer man till sthlm med typ 2 lax. Det mästa brännde man på 7/11. Men jag hade inte hjärta till att fara ända hem tomhänt. Så jag köpte 3g Bit på plattan av nån snedtändig arab.. , fittigt lyckat va?

Vet inte riktigt om det räknas till pundigt beteénde, men ganska pundig resa var det nog. Jag och min polare brukar disskutera det ibland, alltid lika roligt när det kommer på tal. hehe

Peace out m8s

Fan killen,
snacka om sjukt dygn!

Själv känner man sig bra borta just . Kör vaket som fan
Citera
2007-03-06, 21:49
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Alltså... jag tog ju tjack i princip varenda dag i över två år, men jag tog ju andra droger före, medan och efter också. Därefter körde jag bara på nedåttjack i några månader, och sedan hamnade jag på behandlingshem... Där fick jag naturligtvis den klassiska NA-frågan "Hur har ditt missbruk påverkat din fysiska hälsa?"

Tja, jag hade till följd av negligerad munhygien fått ett hål i en tand för första gången på många år, fick jag veta, när jag gick trippad och speedad till tandläkaren. Jag förlorade också mellan 10 och 15 kg. i vikt under de dryga två åren på tjack, och därtill har jag fått ganska besvärande problem i magtarmkanalen och överhuvudtaget i matsmältningsorganen, men det kan bero lika mycket på morfinabstinens som på tjackskador. Dessutom blir man ju överkänslig av benzo-abstinens, så det är väl helt enkelt en jävla blandning. Egentligen har min hälsa inte försämrats så särskilt mycket, men jag känner mig ju rätt risig, även om det inte direkt är livshotande.

Käkspänningar lider jag av fortfarande och motoriken är litet fuckad. Jag har inga särskilda ticks, men mitt kroppsspråk ser litet knasigt ut.

om du slutade med allt vad knark heter skulle du nog aldrig bli helt återställd, antar att din biologiska ålder är strax över 50. Skulle du inte kunna göra en liten dokumentär om dig själv och posta på youtube? är intresserad av att se dina käkspänningar.
Citera
2007-03-06, 21:52
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
Haha... Ja, häromdagen skulle morsan ge mig en kaffekopp för att lättare få mig på fötter. "Men jag har ingen kopp", mumlar jag, när hon kommer med kaffet. "Här är ju koppen", säger hon. "Ja, det där är din kopp, ja", säger jag. "Men jag har ingen kopp."
Trodde på något sätt faktiskt, hur konstigt det än låter, att hon skulle hälla över innehållet från "hennes" kopp till min, och att jag inte kunde få något kaffe, eftersom jag inte hade någon kopp.

var du påtänd när din morsa kom med kaffe? Vad säger hon om dina knarkvanor?
Citera
2007-03-06, 21:55
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
Hahahaha...

Man får de bästa idéerna av droger.

En gång, när jag hade varit uppe en vecka eller så, och rökt en på tok för fet holk, fick jag för mig att framkalla ett av världens mest underbara ljud. Det mest underbara är för övrigt ljudet av en stålkolv, som dras ut med ett champagnekorksplopp ur ett pumphus av glas (åstadkommes med en fin gammal spruta), men det här ljudet, som jag nu ville åstadkomma var ljudet av ett knäckt ägg mot ett stengolv.

För att åstadkomma detta underbara ljud hämtade jag äggkartongen och tog av mig mina sockar, som för övrigt var fulla med hål och hade suttit på fötterna hela veckan. Jag gick in i badrummet och släppte ned ett ägg på golvet i duschen. Helt fel ljud uppstod, inte alls det jag haft i åtanke. Måste vara fel på ägget, konstaterar jag bäng som en bong. Så jag släpper ett till. Fortfarande samma ljud. Ett till kostar jag på mig, och blir därmed utan mat, eftersom det enda ätbara i mitt fattiga kök var ingredienser till pannkaka.

Knäckljudet uteblir, men jag vinglar runt i duschen med slemmiga äggtrådar hängande från fötterna och dansar en geggdans, som jag kallar för jag-slängde-bort-min-mat-under-ett-rus-dansen, innan jag med viss svårighet spolar äggkletet av fötterna och plockar ut bitar av äggskal, som fastnat i fotsulorna.

kan du inte fotografera din knarkarkvart lite? vore kul att se hur du bor eller hur du bodde med den där knarklangaren som gav dig knark varje dag, skulle vilja se hans verkstad. Mer bilder på knarkarkvartar tack!!!
Citera
2007-03-06, 22:01
Medlem
kultingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basse Lerghagen
om du slutade med allt vad knark heter skulle du nog aldrig bli helt återställd, antar att din biologiska ålder är strax över 50. Skulle du inte kunna göra en liten dokumentär om dig själv och posta på youtube? är intresserad av att se dina käkspänningar.

Vi är ett gäng som ska upp på kollektiv bussresa och studera fenomenet när det fyller år, tyvärr sker nog mötet på avstånd för att inte förstöra dess naturliga beteende
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in