2007-01-05, 16:05
Medlem
Abbbbys avatar
Tjenare!
Vann en större summa pengar för några dagar sedan. Men då jag haft ett "spelmissbruk" som ballad ur och upptäcktes av min familj för ca 2 månader sedan har jag inte spelat med pengar. Dock har jag spelat freerolls osv. Men då jag så en 40 000$ turnering på NB satte jag in 800 kr i tisdags och spelade turnering och vann 12 275$.

Men då jag lovat min familj att sluta spela var ju inte segern lika kul då jag inte har visa kort längre och inte kunde ta ut dem. Och då jag bor hemma och är 18år så är det ganska svårt att dölja att man vann, så jag var ?smart? nog att säja till min familj vad jag gjort. Dom blev ju såklart besvikna osv.

Vet ej om jag ska sluta med pokern helt, eller om jag ska fortsätta "smyg" spela? Då jag älskar spelet och har byggt upp en viss skicklighet i det vill jag inte behöva smyga med det.

Då till min fråga. Vad tycker eran nära och kära om att ni spelar poker? Ser dom er som missbrukare? Eller accepterar dom det för att dom vet att ni inte skulle få för er att spela om pengar ni ej har råd att förlora?

// Abbbby
Citera
2007-01-05, 16:10
Medlem
Grattis!

Kör på i smyg vettja.
Spelar du på andra siter än nb?
Citera
2007-01-05, 16:19
Medlem
Abbbbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Puff
Grattis!

Kör på i smyg vettja.
Spelar du på andra siter än nb?

Då jag spelat nästintill alla freerolls jag kunnat under de 2 senaste månaderna så har jag nästan alla klienter. Men det är dock bara på Nordicbet jag satt in pengar.
Citera
2007-01-05, 16:24
Medlem
flushdraws avatar
Du kan göra dina föräldrar besvikna, men du är fortfarande 18 bast och bör således bestämma själv om du vill fortsätta eller inte.

Gör som du känner för
Citera
2007-01-05, 16:26
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushdraw
Du kan göra dina föräldrar besvikna, men du är fortfarande 18 bast och bör således bestämma själv om du vill fortsätta eller inte.

Gör som du känner för
Men om man bor hemma då? Har inte föräldrarna nånting att säga till om då, även om man är myndig?

Edit: OnT: Jag spelar för så små summor och inte så mycket längre. Min kille har överseende. Så länge jag inte spelar bort för mycket
Citera
2007-01-05, 16:27
Medlem
Abbbbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushdraw

Gör som du känner för

Mjo men sen finns det massa andra faktorer.

Men nu är jag intresserad av hur era föräldrar, flickvän, vänner osv tycker om erat spelande!
Citera
2007-01-05, 16:29
Medlem
Abbbbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Men om man bor hemma då? Har inte föräldrarna nånting att säga till om då, även om man är myndig?

Där är en av faktorerna. Jag är 18 och det betyder att min mor inte har någon skyldighet att fe mig hus rum och mat.
Citera
2007-01-05, 16:30
Medlem
flushdraws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax

Jovisst har de det. Men de ska inte börja rota i någons privatekonomi. Därför tycker jag att ens spelande angår bara en själv..

Citat:
Ursprungligen postat av Abbbby
Mjo men sen finns det massa andra faktorer.

Men nu är jag intresserad av hur era föräldrar, flickvän, vänner osv tycker om erat spelande!

Inget speciellt faktist. Inte vad jag vet iaf
Citera
2007-01-05, 16:45
Medlem
Ja familjen har väl ej så mycket emot det dom spelar själva,men ett par förhållande har gått i stupet pga poker...
men sen ibland så tar pokern för mycket tid,det vet jag.

Sen med missbruket så kan jag förstå att familjen e besviken mm.
Men tala me dina föräldrra låt dom ta hand om dina pengar(om du inte ska handla livviktiga saker),så
dom inte tror du kommer spela upp de du vann,o ha en viss summa du kan sätta in i månaden och spela för,kom överens me dina föräldrar,löser sig nog lättast så.
men sen misstycker dom där med och du själv vill spela,,då ska du bestämma själv..
Citera
2007-01-05, 16:51
Medlem
Maliks avatar
Min mormor var lite småsur ett tag, morsan tveksam och farsan accepterade det hela rätt bra. Nu när jag börjar göra ganska bra pengar på min lilla hobby har de börjat gilla den bättre.
Citera
2007-01-05, 17:14
Medlem
Morsan var rätt mjäkig första tiden innan man blev myndig. Men jag brukar inte direkt berätta om insättningar eller hur mycket jag kör med live, roligare att snacka om vinster. Är väl mer att man säger att man sätter in nån femhundring ibland för att spela lite och att det är kul att spela turneringar.
Citera
2007-01-05, 19:34
Medlem
Vrövhåls avatar
Spela på bara, så länge du själv inte mår dåligat av det eller lider någon ekonomisk skada så är det inga problem.
De 12 275 dollars du vann borde väl räcka att spela för ett tag
Det är nog till viss del gammal kristen moral som hänger kvar i vissa av den äldre generationen, att spel,dobbel och analsex är något fult och syndigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in