2000-07-22, 18:46
Medlem
Tips?

sug gammal snopp ollon
Citera
2000-07-23, 17:52
Medlem
Tips?

hmmm.. :) Det finns en del inom mig som håller med lite. hehe

Jag tycker ungefär att du verkar se det du vill se.

och du har fortfarande inte svarat på frågan, ollon.

Piiz and smoke forever wit JAh

CK

Citera
2000-07-25, 01:37
Medlem
Tips?

det vore skönt om det vore mer ok att njuta av sin joint lite mer öppet här i sverige, om alla bara kunde ta folk för vilka de är och inte vad de är...

Om man kunde acceptera alla människor och i gengäld bli accepterad av dem, om sverige inte skulla kategorisera alla som då å då avnjuter denne välkända joint (eller chillum, cho-bang eller bong eller vad man nu använder)

(kanske lite väl mycket eller där eller?)

en värld där man inte fruktade de som inte är som en själv utan intresserade sig för deras syn på livet...

kanske är detta min diffusa utopi om vad som skulle vara det ultimata sverige, kanske inte...

jag har sagt mitt
Citera
2000-07-25, 10:43
Medlem
Tips?

knark kent:

Frågan du vill ha svar på - är det frågan om "du är en cannabisberoende asocial människa"?
Nej, det tycker jag inte. Inte pga det du skriver i alla fall. Sitta ensam med en holk har väl t om jag gjort då och då.

Det enda jag reagerade mot var att drogen cannabis skulle ta över ens liv, så att man fick planera hela sitt liv efter cannabis, och inte tvärtom. Jag vet folk som flyttat utomlands, till HOlland, pga att det ätr lagligt att röka brass där. I sådana fall undrar jag om man inte skulle försöka få lite distans till sitt rökande, och ställa sig frågan om denna drog kanske tagit över lite väl mycket av ens tankar.
Det var till detta jag asocierade då jag läste om det haschrökande paret som saknade någonting i sitt liv - och kände att de "bar på en mörk hemlighet" och därför kände sig lite ensamma. Jag tror att det här paret ska slita sig från tanken att försöka hitta "själsfränder" enbart bland andra haschrökare - och försöka umgås även med ickerökare.

PS. Att jag skulle "suga snopp" - var det detta du höll med om??
Citera
2000-07-25, 11:34
Medlem
Tips?

ok det var inget illa menat där ollon.. :) ville bara få ett pyttigt litet utlopp för mina känslor om det du skrivit om "flummande" och så som jag trots allt har tagit åt mig lite av.. för jag är nog mer hippie än "Pripps-blå-människa"....för du har rätt i sak. Att knyta för mycket tid till haschet och stirra sig blind på detta, söka alla sanningar där, flumma bort, som du skulle säga, även att hitta Gud i pipan o.dyl. är nog väldigt skadligt/förändrande för psyket.
För det är mycket svårare att hitta "ut" än att hitta "in"...

jag har bara tyckt rent allmänt att du gått lite hårt längs den linjen bara..
Citera
2000-07-25, 13:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Tips?

Nu var det ju då inte en "mörk"hemlighet jag pratade om, utan mer detta med "smygandet" och "vaktandet av tungan" med folk man inte känner.
Och om igen; med "likasinnade" menar jag inte alls endast andra rökare (äv. om det skulle underlätta kanske) utan människor som accepterar MITT beslut i att JAG mår bra av det (eftersom att jag är en klok och vuxen person och bla bla...).

Tack förresten för alla gulliga svar jag fått under denna (och andra) "signaturer". (Om igen bevis på vilken "go´" stämning det (oftast) är bland rökare!).

Kram på er!!!

BOOOM!/"smyg hippien"
Citera
2000-07-25, 17:33
Medlem
Tips?

>ville bara få ett pyttigt litet utlopp
>för mina känslor om det du skrivit om "flummande" och så som jag >trots allt har tagit åt mig lite av.. för jag är nog mer hippie än "Pripps->blå-människa"....för du har rätt i sak.

Fortsätt du med att INTE vara en pripps-blå-man. Inte heller jag är en pripps-blå-man - och jag hoppas fler ska inse att pripps-blå-männen är agressiva trista bondlurkar. Pripps blå männen är männen som innan de går ut på lokal säger "ikväll ska jag smälla nån på käften", pripps blå männen (PBM) sitter och "förfestar" innan de går ut vilket innebär att de dricker så mycket som möjligt eftersom "det är ju dyrt på krogen". PBM tycker att de som använder någon form av narkotika ska "skickas ut i skogen och skjutas" och att "bögjävlarna ska skickas till nordpolen". PBM har dessutom ofta sådana här bildekaler med små "roliga" meddelanden av typen "Ha! Nu körde jag om dig, din turk!!"

Citera
2000-07-25, 17:57
Medlem
Tips?

ja.. du har rätt.. folk som fastnat i MAN-träsket.. det ska nog hända mycket innan man blir sån.

Piiz

CK

Citera
2000-07-29, 00:32
äldre konto (old)
Ej medlem
Tips?

Tja då kanske ni inte längre röker så ofta ty för mig var det flera veckor sedan, hmmm vänta nu var ju i amsterdam förra veckan......
Skojar bara lite. Skulle bara kolla hur sidan såg ut ha det bra och rök inte för mycket ty måtlighet i all ära.... stämmer nog för det mesta i vårt nuvarade samhälle
/syskonet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in