2007-01-05, 09:37
Medlem
Frangsters avatar
Har hittat en hemsida med massa högupplösta customposters som man kan ladda ner. Nu skulle jag väldigt gärna vilja ha några på väggarna och då känns de lite torrt att skriva ut dom på a4. Så nu till min fråga, finns det affärer i sthlm där man kan skriva ut bilder i "posterformat" (ex. 2100 x 3108), gärna på nått bra fotopapper?
Citera
2007-01-06, 02:53
Medlem
tyrolerhattens avatar
2100 x 3108 är "bara" 6,5 megapixlar, vet inte hur bra det funkar med posterstorlekar. Här har du ett bra ställe att kolla upp i alla fall, http://www.crimson.se/
Citera
2007-01-06, 04:19
Medlem
Skumbanan911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frangster
Har hittat en hemsida med massa högupplösta customposters som man kan ladda ner. Nu skulle jag väldigt gärna vilja ha några på väggarna och då känns de lite torrt att skriva ut dom på a4. Så nu till min fråga, finns det affärer i sthlm där man kan skriva ut bilder i "posterformat" (ex. 2100 x 3108), gärna på nått bra fotopapper?
numera kan du skriva ut nästan varsomhelst, har nån fototidning skräpandes nånstans som hade ett test på dom största fotolabben, kan kolla om jag hittar den imorn.

du ska alltså printa ut bilder som du hittat på nätet? står det på sidan om man du får använda dom hursomhelst?

Citat:
Ursprungligen postat av tyrolerhatten
2100 x 3108 är "bara" 6,5 megapixlar, vet inte hur bra det funkar med posterstorlekar. Här har du ett bra ställe att kolla upp i alla fall, http://www.crimson.se/
tror det syftar åt mm hållet här alltså 210 cm x 310 cm
Citera
2007-01-06, 05:34
Medlem
tyrolerhattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumbanan911
tror det syftar åt mm hållet här alltså 210 cm x 310 cm
Ja, jag funderade på det alternativet också.. men 6,5 kvm, det är ju stort som en ladugårdsvägg!

Här kan du göra fototapet av valfri bild - http://www.photowall.se/upload.aspx
Testade att mata in ovanstående mått, summan blev ~3kkr
Citera
2007-01-06, 05:58
Medlem
Skiftnyckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumbanan911
du ska alltså printa ut bilder som du hittat på nätet? står det på sidan om man du får använda dom hursomhelst?
Frågan är väl ändå var han ska skriva ut bilderna och inte om han får...............

Länken som postades här till Crimson verkade ju ok, 220 kr för en utskrift 70*100 (cm) känns ju ganska överkomligt
Citera
2007-01-07, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frangster

Får man fråga vilken hemsida det handlar om?
Citera
2015-09-07, 22:48
Medlem
Fûrims avatar
Bumpar en smula här!

Det är så att jag har fått en högupplöst digital bild på ett skivomslag av konstnären som jag nu vill skriva ut och rama in på väggen. Efter lite googlande hittade jag bestcanvas.se är det någon som har erfarenhet av dem, samt vilket format man bör beställa i?

För en som inte kan ett skvatt om bilder osv är detta rena arabiskan.
Förstår att det lättaste är att ringa och rådfråga med dem men man vet aldrig om de försöker blåsa en på pengar!

Jag vill att tavlan ska vara så stor som möjligt, har en väggyta på ca 3 meter bred, 2 meter hög som är helt tom.

Edit: lite stats på bilden, filformatet är .psd och den är 52mb stor!
När jag öppnar bilden i programet IrfanView så står det längst nere: 5811x2976x24 BPP, vet inte vad det betyder men det är nog mått eller något?

Konstnären skrev precis:
You may have to adjust the size of the picture, because I saved it in CD cover size. But at 600 dpi, it shouldn’t be a problem to adjust it without loss of detail.
Senast redigerad av Fûrim 2015-09-07 kl. 23:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in