hur många dar tar det för thc´n?
ok du ville ha svar.. även om du borde fått det vid det här laget.. fast det är klart du fick inte ett direkt svar..
>halaalalalå
hej
>jag undrar hur ofta man kan röka utan att ständigt vara under thc->påverkning, alltså hur många dagar tar det för skiten att försvinna ur >kroppen?
att hash lagras i fettet betyder inte automatiskt att du går omkring och är hög hela tiden. Svaret jag kan ge dig beror lite på det svar du verkligen vill ha.. är du rädd för att det ska synas i en undersökning?
då får du vänta ca tre veckor för att vara säker.. detta är givetvis beroende på person men då bör du vara säker.. märk väl att det inte är försvunnet ur din kropp, det tar betydligt längre tid, men denna tid tar det för THC´et att bli så låg i koncentrationen att mätningen av det kommer under ett visst tröskelvärde där du inte med säkerhet kan säga det ena eller det andra.. d.v.s. tog han en fet spliff för tre veckor sedan eller vistades han igår i en rökig lokal?.. rent biokemiskt vill jag lägga in en brasklapp här. det funkar säkert inte PRECIS så, men du förstår vad jag menar.
är frågan istället om du vill vara säker på att din koncentration är så pass låg hela tiden så att du, som du säger, inte går omkring och är under ständig THC-påverkan? sorry, men det funkar inte så.
du får en stor dos THC när du röker.. faktiskt oavsett mängd får du en rejäl dos (klart att dosen blir större ju mer du tar) som kroppen sen måste bearbeta, för det är ju trots allt en främmande kemikalie som introduceras i kroppen. sättet kroppen löser detta på är genom att lagra det i fettvävnad, eftersom THC är en fettlöslig substans. Sedan är det i kroppens sätt att se det - borta. Fast inte riktigt. Åtminstone neutraliserat. Sedan skickar kroppen ut "giftet", som den tror, i lagom små doser för att bli av med det men inte skada kroppen. Kroppen vet inte VAD det är bara att den vill bli AV med det. Detta som ryktena säger angående "fetthallisar", d.v.s. att du plötsligt får ett rus för att kroppen bränner så mycket fett på en gång att THC´t påverkar dig.. skitsnack.. om du inte springer 8 mil om dan, bara dricker vatten äter en knäckemacka, får en massage, tar en bastu och sen cyklar Vänern runt.. and THEN....... MAYBE!
vill du veta mer om kemin bakom cannabis kolla in:
http://www.erowid.org
får du inte svar där?.. Gud hjälpe dig..:)
och.. please.. hänvisa inte till det som "skiten".. fröken Maja är en nyckfull, men vacker dam.. :)
>Är det sant att man blir dum i huvet av hasch-rökning.....
de flesta i detta forum verkar vara ense om att man får ett tillfälligt nedsatt närminne och koncentrationsförmåga. jag är inte lika säker på det vad det gäller mig personligen eftersom jag alltid har haft taskigt minne så jag kommer inte ihåg om det blivit sämre.. :)
nä skämt åsido.. det stämmer till viss del. du blir lite trögtänkt.. detta tycker jag dock mest inträffar MEDAN man röker. du hajar kanske inte lika snabbt alla snabba vändningar i en konversation men du är jääävligt haj på vad det betyder på det psykologiska planet :).. kanske är det därför som all konst blir så mycket bättre? en film kanske upplevs som djupare för att du får anstränga dig för att suga in allt som händer samtidigt som alla bilder är så ljuvligt vackra?? :)
>jag vet ju att thc´n sätter sig i fett-vävnad och då borde den sätta >sig i hjärnan, särskilt på mig som är smal.....är det Guds straff till alla >smala - ingen rökning?????
jesjesjes - det är guds straff din syndare! :)
THC sätter sig i fett > hjärnan består mest av fett > du har THC i hjärnan hela tiden.. jojo jag förstår din oro. Och jag som är fet går lindrigare ur knipan eftersom det THC´t sitter och guppar i midjehöjd.. komaaan!!
Ok.. en fråga. Om du bantar (jag antar att du inte gör det så ofta men ponera att du gör det) brukar din skalle krympa då?? :))
Det är klart att viss del av THC´t sätter sig i fettet i skallen men jag tror nog att denna del av kroppen inte berörs så mycket av viktändringar. Detta fett är av överlevnadsskäl den sista depån kroppen tar ifrån i en överlevnadssituation. Har du någon gång undrat (för att komma till en helt annan sak) varför svältande människor i exempelvis Eritrea bara sitter helt passiva med flugor som krälar i ansiktet och inte ens tar emot mat som sträcks till dem? Det beror inte så mycket på att de inte orkar. Hade de inte orkat att sträcka ut handen hade de förmodligen svimmat långt innan. Nä, det beror på att kroppen har tagit ALLT fett i kroppen även det som finns i hjärnan, myelinet, som kapslar in nerverna. De VILL sträcka sig efter maten men de KAN inte eftersom nervsignalerna inte når fram. Det blir kortslutning på vägen. Som en oisolerad elledning.
SÅ långt ska det gå innan kroppen börjar mecka med fettet i hjärnan så du behöver inte vara orolig. Du hade förmodligen ändå tiopotenser mer THC i hjärnan NÄR du rökte..
okej... det var ett lååångt djävla brev.. hoppas du fick svar..
Piiz
CK