Nu är det såhär att jag har vart helt inaktiv vad gäller fysisk träning i snart 4 år. Innan dess har jag tränat fotboll och löpning.
Märker nu att jag har tappat otroligt mycket kraft, och mag-kulan bara väger och växer
så jag tänkte börja med gym. Då har jag ju en hel del funderingar som nybörjare, dels så att jag inte kör slut mig direkt, och dels så att jag vet så jag inte tränar fel.
Okej vi kan börja med själva träningen. I början, hur många gånger i veckan är rimligt att gymma? Vad ska jag börja med för viktklasser ungefär? Har hört att man ska andas också på ett speciellt sätt, kommer dock inte ihåg det nu.
Nu till maten då:
Har läst för flera år sedan att all träning man utför är totalt värdelös och bortkastad tid om man inte äter efteråt, stämmer det verkligen? Och isåfall, hur länge kan man vänta innan man bör äta, och vad?
Har märkt själv att jag jobbar mycket bättre, är piggare och har bättre humör ifall jag äter frukost. Borde det inte vara samma sak med träninen isåfall att man bör äta innan träningen? Men ifall ovanstående påstående är sant så ska man alltså äta både före och efter träningen?
Allmänna idiotfrågor
:
*Ska man satsa mest på styrka eller kondition?
*Ska man dricka före eller under träning, eller är det efter som gäller?
*Hur lång paus mellan varje "set" bör man ha som max?
*Kan ingenting om begreppen "deffa" etc. Är det något jag som nybörjare ska satsa på?
*Ungefär hur lång tid tar det innan jag märker något resultat? (Jag menar inte att bli Hulken på en månad, men bara så att man märker lite skillnad iallafall)
*Ska man köra samma övningar (vilka?) varje gång, eller ska man dela upp "passet" under alla dagar i veckan? (kom inte på hur jag skulle formulera mig där
)
Det var väl det viktigaste, hoppas på seriösa och utförliga svar
Märker nu att jag har tappat otroligt mycket kraft, och mag-kulan bara väger och växer
så jag tänkte börja med gym. Då har jag ju en hel del funderingar som nybörjare, dels så att jag inte kör slut mig direkt, och dels så att jag vet så jag inte tränar fel.Okej vi kan börja med själva träningen. I början, hur många gånger i veckan är rimligt att gymma? Vad ska jag börja med för viktklasser ungefär? Har hört att man ska andas också på ett speciellt sätt, kommer dock inte ihåg det nu.
Nu till maten då:
Har läst för flera år sedan att all träning man utför är totalt värdelös och bortkastad tid om man inte äter efteråt, stämmer det verkligen? Och isåfall, hur länge kan man vänta innan man bör äta, och vad?
Har märkt själv att jag jobbar mycket bättre, är piggare och har bättre humör ifall jag äter frukost. Borde det inte vara samma sak med träninen isåfall att man bör äta innan träningen? Men ifall ovanstående påstående är sant så ska man alltså äta både före och efter träningen?
Allmänna idiotfrågor
:*Ska man satsa mest på styrka eller kondition?
*Ska man dricka före eller under träning, eller är det efter som gäller?
*Hur lång paus mellan varje "set" bör man ha som max?
*Kan ingenting om begreppen "deffa" etc. Är det något jag som nybörjare ska satsa på?
*Ungefär hur lång tid tar det innan jag märker något resultat? (Jag menar inte att bli Hulken på en månad, men bara så att man märker lite skillnad iallafall)
*Ska man köra samma övningar (vilka?) varje gång, eller ska man dela upp "passet" under alla dagar i veckan? (kom inte på hur jag skulle formulera mig där
)Det var väl det viktigaste, hoppas på seriösa och utförliga svar