2000-07-14, 07:49
Medlem
Hej!..

Är det någon som har några filmtips, tänker mest på drogrelaterade filmer men även filmer andra filmer är av intresse?

Är Cheech & Chong filmerna något att se ?
Har hört något om en film som heter Reefer Madness eller något, är den bra?..

Som sagt.. ge mig lite sköna tips..

/tlee
Citera
2000-07-14, 11:43
Medlem
filmtips..

Cheech & Chong e grymma, deras bästa filmer är ups in smoke, the next movie, the Cheech & Chong.. sen några andra jag inte kommer ihåg vad de heter.
sen tycker jag att tecknat brukar bli ganska kul när man rökt, typ beavis and butt-head, robin..
robin har ju ett jävla bra avsnitt om droger. de har en demostration mot folk som tar droger och de riktar sig mot polisen som beslagTAR deras gräs..,..
dub saCC
Citera
2000-07-14, 12:42
Medlem
filmtips..

Reefer madnes är en anti-marijuana film från typ 30-talet, har sett en trailer för den och ett kort avsnitt. Rätt skojig på sätt och vis.
"Halfbaked" och "Homegrown" ska vara rätt roliga har jag hört.
Citera
2000-07-14, 12:45
Medlem
filmtips..

se half-baked, gärna stenad.
Citera
2000-07-14, 15:07
Medlem
filmtips..

"South Park" är en helkul.

Tecknad serie. Jag tror det gick på TV4 för ett tag sen.
Det går även att se korta avsnitt på nätet ... med 28.8-modem och uppåt.

Korta avsnitt:
http://www.shockwave.com/bin/shockwave/entry.jsp

Ljudfiler:
http://www.geocities.com/SiliconValley/Campus/7607/down.html#top

/jens
Citera
2000-07-14, 17:11
Medlem
filmtips..

Fear & Loathing In Las Vegas - Flumrullarnas flumrulle.
Fantasia - Valda delar. Missa gärna slutet som bara e föööör gulligt.
Killer Clowns From Outer Space - Kalkonklassiker. Endast för oss fåntrattar.
Beavis & Butthead Do America - Höhöhöhöhöhöhöhöhööööhööhö...
Tron - En fest för ögonen.

Med denna femma å en femma brunt blir det en riktigt fiiiin kväll. Kolla gärna in lite Cronenbergrullar också om du verkligen vill ha hjärnan vriden i massa konstiga riktningar. Särskilt rekommenderas "Naked Lunch", "Scanners", "Existenz" och "Videodrome". OBS: Inget för känsliga personer. Kan kanske bli för mycket när man e pårökt...

/Dr. Nick
Citera
2000-07-14, 18:14
Medlem
filmtips..

Två av världens bästa rökfilmer:
Rockers (jamaicansk reggae/rasta film)
Whitnail and I (typ en komedi, jävligt rolig och skruvad)
Citera
2000-07-14, 20:02
Medlem
filmtips..

Jag älskar "The Simpson's" och höll på att dö när Lisa tände på på LSD,de sa inte att det var det men det framgick utan tvekan att det var vad som menades, avsnittet när de åker till Duff bryggerit och ungarna åker typ "kärlekståget så råkar Lisa smaka på vattnet och ascoola psykedeliska bilder uppmålas och hon säger:I can SEE, the music!

Eller när de sitter i en fålkabuss och lyssnar på Led Zeppelin och röker gräs, de kör ofta med drog skämt i Simpsons och inte minst gräs!

hmm.. finns HomeGrown som hyrfilm?
Citera
2000-07-15, 04:25
Medlem
filmtips..

half-baked är stentuff, och simpsons avsnittet där homer blandar i peyote i någon läsk så hela staden trippar :)
Citera
2000-07-15, 16:01
Medlem
filmtips..

Half-Baked är en höjdare, Fear and Loathing lika så, Matrix är också ganska ball när man är stenad etc.
Citera
2000-07-15, 18:21
Medlem
filmtips..

angående Lisa's LSD tripp,.... öh vem fan skulle hälla LSD i vattnet på den åkturen, har själv sätt avsnittet och betvivlar starkt att nånn skulle hälla LSD i "flum riden".
grymmast är kanske när beavis svampar i öknen... hahah

va är halfbaked för någon film????
mvh dub sacc
Citera
2000-07-16, 19:33
Medlem
filmtips..

LSD eller inte, det är den typen av tripp de driver med. "I'm the Lizard Queen!" utropar Lisa när de tar in henne till sjukstugan.
Sen har vi ju avsnittet när Bart och Milhouse köper en "Super Squishie" gjord helt och hållet på socker. Där är det uppenbarligen ganja de syftar på. (De som sett avsnittet fattar).

Annars tycker jag 2001 av Kubrick är utmärkt att se under the influence. Hisnande vacker...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in