2000-07-04, 14:29
Medlem
Apropå detta med olika drogers rykte... Har ibland på olika drogforum stött på påståendet att "ja alkohol och amfetamin det är ju så typiskt svenskt" "affe är svenssondrogen asså"

Men egentligen är förutom alkohol (och de andra lagliga drogerna nikotin och koffein) - den vanligaste drogen (av de illegala) i Sverige: Cannabis!!!!

Man kanske skulle kunna tala om svensson-drogen cannabis? "för fan, typiskt aggressiva svenskar asså,,,super och röker cannabis.. så jevla typiskt svenskt"....

Citera
2000-07-04, 18:41
Medlem
cannabis=svenssondrogen?

Med "svenssondrog" menar man nog snarare att de som tar den är svenssontyper, och inte att det är den som används mest.

Det kanske skiljer sig från stad till stad, men visst är det mycket vanliga prippsblå-snubbar som tar tjack (och på senare tid E också), medan de flesta som röker cannabis brukar vara lite mer flummsnubbar. Observera att det rör sig om mina personliga observationer så jag kan mycket väl ha fel.

För övrigt så är det kul att se vilken revolution det har blivit för hallucinogener sen smartdrugstore fick gratis kvällstiningsutrymme. Man stöter på en hel del otippat folk hela tiden som käkar svamp :-)
Citera
2000-07-04, 21:40
Medlem
cannabis=svenssondrogen?

Det där med att amfetamin är en svenssondrog tror jag har att göra med att på 70-talet så var amfetamin mkt populärt i Sverige, iaf om man jämför med andra länder. Hur det är idag vet jag inte...
Citera
2000-07-05, 09:15
Medlem
cannabis=svenssondrogen?

Så du menar att flumsnubbar, lite flummiga och tänkande människor, är i majoritet mot den lilla klick pripps-blå-snubbar (ölhävande primater) - eftersom cannabis är den mest använda narkotikan i sverige? Knappast, eller hur?

Är det inte tvärtom så att de flesta av prips-blå-snubbarna (=typisk svesk ölkille) mest använder sig av cannabis och inte av amfetamin - om vi antar att "medelsvensson" är i majoritet- och eftersom den mest använda drogen i sverige är cannabis???

PS. Tror du förresten inte att den här prips-blå-killen tycker att allt annat än prips blå och snus är "jevvla äcklitt bögknark bara massa bögar och aidsknarkare knarkar knark", tycker så om allt som inte stavas nikotikn och alkohol?? Jag har då inte stött på någon svensson som gjort någon distinktion mellan olika typer av narkotika. ALT är knark, oavsett om det heter lsd eller heroin. "äckligt bögknark", typ
Citera
2000-07-05, 10:20
Medlem
cannabis=svenssondrogen?

Suck. Jag ska försöka vara tydligare i mitt resonemang:

Med "svenssondrog" menar man INTE vilken drog flest Svenskar nyttjar.

Med "svenssondrog" menar man att det inte är "de där flummiga knarkarna" som använder den, utan helt "vanliga människor(tm)".

..

Jag kan nog inte vara tydligare än såhär, så om du inte greppar så lägg ner.

Peace!
Citera
2000-07-05, 14:03
Medlem
cannabis=svenssondrogen?

Ok, men det där att "pripps-blå-killar" skulle gilla amfetamin vet jag inte var du fått ifrån? Jag har bara mött oförstående från den typen av människor, oavsett vilken drog man påstått sig gilla.

Rätt konstigt faktiskt, att det finns folk som är så låsta vid sin alkohol och sitt nikotin att de inte ens kan överväga att pröva något annat! SKulle man ens nämna att man rökt brass, eller dragit en lina speed till vissa (pripps-blå)människor skulle man ju antagligen få stryk eller föras in till tvångsvård.

Vad kan detta`bero på? Skolan? Gamla fördomar? Den svenska modellen???
Citera
2000-07-05, 15:11
Medlem
cannabis=svenssondrogen?

Åk till en godtycklig mellanstor svensk stad, knalla in på stadshotellet eller vad det nu är för hak som gäller och kika på alla tjackbönder som stuffar omkring till glada toner från technomusikens komersiella utposter. Det är definitivt samma killar som kollar på hockey och lyssnar på Tomas Ledin.
Citera
2000-07-05, 19:42
Medlem
cannabis=svenssondrogen?

pripps-blå-snubbar (ölhävande primater)
-Bullen
hahahahahhaaaaaaaaa, bästa jag har hört på länge!,,,hahha
har det inte göra med att affe kanske påminner mer om svensk mentalitet??, jag har i och för sig inte provat affe, men typ svenskar e ju i allmänhet imot flum och då också Cannabis, i och försig e väll de flesta mot affe också.
personligen tycker jag "svensson drogen" är alkohol...

hahahaahahahah
Citera
2000-07-05, 19:43
Medlem
cannabis=svenssondrogen?

-Bullen
hahahahahhaaaaaaaaa, bästa jag har hört på länge!,,,hahha
har det inte göra med att affe kanske påminner mer om svensk mentalitet??, jag har i och för sig inte provat affe, men typ svenskar e ju i allmänhet imot flum och då också Cannabis, i och försig e väll de flesta mot affe också.
personligen tycker jag "svensson drogen" är alkohol...

hahahaahahahah

@ Bullen, e du för legalisering?, nånn sa nått sånt men ibland verkar du vara lite emot.
mvh Dub SaCC
Citera
2000-07-06, 18:27
Medlem
cannabis=svenssondrogen?

Dub Sac: Nja...Jag är inte för en legalisering av heroin.

Bonk: Att du tror att "Tomas-ledin-killar" sniffar affe vet jag inte vad du grundar på. Nån sorts fördom verkar det ju vara från din sida. Jag har då aldrig stött på en ölhävande tomas-ledin-kille som haft någon som HELLST distinktion mellan olika narkotikasorter och som kommit med samma påstående oavsett om man talat om syra eller speed "jävla knarkare - skicka ut dom i skogen och skjut dom för fan!"

Däremot vet jag efter många år på diverse rejvfester att i princip de flesta som rejvar loss på syra och E också nån gång använt eller använder affe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in