2024-09-30, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withoutease
Laul är fullständigt besatt av supporterkulturen och för ett personligt korståg mot pyrotekniken, och har gjort det till sitt livskall att skriva om det. Han kan inte bestämma sig för om han ska vara "krönikör" eller journalist utan dammsuger domstolar på supporterrelaterade händelser och springer på rättegångar. Hans besatthet av detta tycks vara omåttlig.

Fylleklippen som Firman lade ut gnager nog än, och han söker upprättelse.
Alla kan inte vara Olof Lundh. Det behövs alla typer av bevakning sen behöver man inte läsa allt.
Citera
2024-10-01, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Alla kan inte vara Olof Lundh. Det behövs alla typer av bevakning sen behöver man inte läsa allt.
Problemet är väl att han är överengagerad och får fritt spelrum för en manisk agenda. Att han är sjuk är redan konstaterar i denna tråd och detta beteende verkar vara relaterat.

I hans referat av gårdagen menar han att folk lämnade arenan och att ingen väl orkar bry sig om det sportsliga efter det som hände. Jag var själv där och av 18 000 på plats såg jag ingen som lämnade och 17 999 som brydde sig om resultatet. Så mer rätt är att trots supporterskandal så bibehölls intresset för fotbollen. 180 grader fel alltså. På sittplats var förtjusning stor och kamerorna många under den enorma bränningen i starten av matchen.

Det blir pinsamt när han är så ensam.
Citera
2024-10-01, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollebandit
Problemet är väl att han är överengagerad och får fritt spelrum för en manisk agenda. Att han är sjuk är redan konstaterar i denna tråd och detta beteende verkar vara relaterat.

I hans referat av gårdagen menar han att folk lämnade arenan och att ingen väl orkar bry sig om det sportsliga efter det som hände. Jag var själv där och av 18 000 på plats såg jag ingen som lämnade och 17 999 som brydde sig om resultatet. Så mer rätt är att trots supporterskandal så bibehölls intresset för fotbollen. 180 grader fel alltså. På sittplats var förtjusning stor och kamerorna många under den enorma bränningen i starten av matchen.

Det blir pinsamt när han är så ensam.
Jag har inte läst honom på ett antal år så jag betvivlar inte din observation. Däremot så behöver supportrar / supportergrupper granskas. Det finns så många dårar inom det här grupperna som tror sig stå över klubbarna och samhällets lagar.
Citera
2024-10-01, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Jag har inte läst honom på ett antal år så jag betvivlar inte din observation. Däremot så behöver supportrar / supportergrupper granskas. Det finns så många dårar inom det här grupperna som tror sig stå över klubbarna och samhällets lagar.
Håller med och hade Laul valt en mer sansad approach hade han kanske kunnat spela den rollen. Men ingen lyssnar på en dåre som hävdar att supportrarna förstörde festen när alla som var på festen hade världens fest.
Citera
2024-10-01, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollebandit
Håller med och hade Laul valt en mer sansad approach hade han kanske kunnat spela den rollen. Men ingen lyssnar på en dåre som hävdar att supportrarna förstörde festen när alla som var på festen hade världens fest.
Det har du rätt i
Citera
2026-05-21, 06:01
Medlem
Vad är status med min gamla favorit Robert Laul?
Citera
2026-05-21, 09:56
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Vad är status med min gamla favorit Robert Laul?
Han jobbar på Göteborgs-Posten. Jobbar på sporten där med mycket grävande reportage runt om kring främst fotboll samt landslaget
Citera
2026-07-10, 19:10
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Han jobbar på Göteborgs-Posten. Jobbar på sporten där med mycket grävande reportage runt om kring främst fotboll samt landslaget

Dessutom har han blivit mycket tråkigare sedan han blev nykter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in