2010-01-28, 13:28
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Två av Sportbladets största profiler – Robert Laul och Tomas Ros har hamnat i ett praktgräl med varandra.
Bråket görs dessutom offentligt via deras populära bloggar.

http://www.resume.se//nyheter/2010/01/28/ga-hem-och-grat-hos-mamma-/
Citera
2010-01-28, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
http://www.resume.se//nyheter/2010/01/28/ga-hem-och-grat-hos-mamma-/

Eller så håller båda bara på och larvar sig.
Citera
2010-02-18, 13:38
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulSmith
Nej, Det är Erik Edman som tidigar glappat...

Erik Edman ställer jag mig frågande till av flera anledningar att han är läckan kan stämma då han gillar att prata av sig. Men det han läcker till sina polare och sånt är mycket mer intima detaljer och privata grejer än det som Laul skriver om. Bland annat mobbningar, utfrysningar, tvister osv. Om Edman verkligen var läckan så tror jag inte Laul är den som har tillräkligt med inigritet för att hålla på sådant skvaller.

Vet även att Edman typ filma hela 2002 lägret under VM (han verkar vara lite journalist wannabee). Vet folk som har sett den högst privata kollektion och det kommer fram helt nya sidor av bland annat Allbäck, Ljungberg och Zlatan i den. Hela historien om vrf man vänta med att byta in Zlatan i en massa matcher får sig en helt ny vinkel
Citera
2010-02-18, 19:17
Medlem
Igloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Erik Edman ställer jag mig frågande till av flera anledningar att han är läckan kan stämma då han gillar att prata av sig. Men det han läcker till sina polare och sånt är mycket mer intima detaljer och privata grejer än det som Laul skriver om. Bland annat mobbningar, utfrysningar, tvister osv. Om Edman verkligen var läckan så tror jag inte Laul är den som har tillräkligt med inigritet för att hålla på sådant skvaller.

Vet även att Edman typ filma hela 2002 lägret under VM (han verkar vara lite journalist wannabee). Vet folk som har sett den högst privata kollektion och det kommer fram helt nya sidor av bland annat Allbäck, Ljungberg och Zlatan i den. Hela historien om vrf man vänta med att byta in Zlatan i en massa matcher får sig en helt ny vinkel

Tell us more...
Citera
2010-02-22, 13:14
Medlem
L-illuminatos avatar
@Igloon
Risk för ganska mycket OT nu, ang videon. Har inte sett den själv då jag inte känner Edman. Men har hört han hade filmat över 12timmar från 2002 lägret. Fanns ju mycket spänningar och intriger (inte bara Ljungberg och Mellberg). Det mest påtagliga var väl en 20-21årig Zlatan Ibrahimovic i toppform och kaxig som få. Zlatan hade tydligen systematiskt trakkaserat/mobbat Allbäck/Jonsson angående deras tekniska tillkortakommanden som forwards systematiskt under lägret. Vilket gjorde att det var extra känsligt att byta ut Jonsson/Allbäck mot Zlatan med risk för att "knäcka" dom som Söderberg sedan insinuera.

Zlatan ska enligt många "off camera" var samma gammla kaxiga Zlatan som han var under MFF tiden. Den stora förändring kom när Henrik Larsson tog han "under sin vinge" och börja "mediaträna" honom. Efter det så har han precis som Henke svarat på varje fråga med en dementi Neeeeeeejaaaaaa ..........
Citera
2010-03-03, 21:23
Medlem
dullbos avatar
usch för den där lallaren Laul. Allt han tycker betyder och är värt något är fotboll. fyfan
Citera
2010-03-03, 21:32
Bannlyst
TjockRobban är en ganska ointressant pajas enligt mig. Men Robban verkar ha lite svenssonskomplex eller vad säger ni?
Citat:
Ursprungligen postat av Robert Laul
"Mitt problem är Jonas Karlsson.

Be mig beskriva honom med tre påståenden och jag skulle svara: frireligiös, helnykterist, sen sexuell debut. Inget fel i det och jag har ingen aning om det stämmer men…Jonas Karlsson känns som den där killen i lågstadiet som – när Kalle hade kastat ett suddgummi i nacken på Lisa – reste sig upp och sa: "Fröken, Kalle slängde sudd på Lisa".

På rasterna i mellanstadiet hoppade han hopprep med tjejerna medan grabbarna spelade boll.

I högstadiet köpte han en cykel med bockstyre samtidigt som klasskompisarna skaffade moped. Han hade två mil till skolan men cyklade i ur och skur. I 15-årspresent fick han ett exklusivt regnställ som han än i dag minns som en av de finaste presenter han någonsin fått.

Jonas gick ut med 4,8 i gymnasiet och var klart störd över detta, men tvåan i gympa var orubblig.

Från början tänkte han läsa till ingenjör på Chalmers men alkoholkulturen avskräckte honom.

Efter ett par trevande försök med det motsatta könet gifte han sig vid 27 års ålder och blev av med oskulden på smekmånaden, en fjällvandring i Norge.

Idrott ligger honom så klart varmt om hjärtat, liksom att sprida det kristna budskapet. Ibland råkar han dra till med en svordom men då skäms han en aning och ler förläget.

Hans stora fritidsintressen är att binda flugor till sitt flugfiske. Där gör han i en källare i Karlstad under en stark lampas sken. Längst ner i byrålådan har han gömt undan några herrmagasin men det skulle han aldrig erkänna.

På valdagen röstar han på Kristdemokraterna och fällde en tår i smyg när Alf Svensson avgick efter 31 år.

På TV:n rullar program som Fiskedrag och Sommartorpet samt all sport han kommer över, förutom fotboll och hockey då…det där har Jonas aldrig riktigt förstått sig på.

I julas var han på bio och såg Göta Kanal 3 och tyckte det var det bästa han sett sedan Göta Kanal 2.

I takt med att pengarna tickat in har vanorna blivit dyrare. Han äger en båt i femmiljonklassen och kör BMW:s senaste stadsjeep. Tomas Ledin på hög volym är ett måste när han cruisar Karlstad runt. I den vinterbonade sommarstugan har han precis gjort rum för de kaniner han aldrig fick som liten. Till hösten ska de på sin första tävling, husdjursmässan i Sollentuna. Det blir en stor dag i Jonas liv"
Källa: http://blogg.aftonbladet.se/laul/2010/02/tid-for-replik
Senast redigerad av Catania 2010-03-03 kl. 21:35.
Citera
2010-03-03, 22:21
Medlem
dullbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catania
TjockRobban är en ganska ointressant pajas enligt mig. Men Robban verkar ha lite svenssonskomplex eller vad säger ni?

det där var ju faktiskt inte ett dugg roligt. Han är nog avundsjuk på Karlsson. Karlsson äger TjockRobban, ingen tvekan.
Citera
2010-03-04, 11:59
Medlem
joe_ss avatar
Citat:
Robert Laul är fet och dum i huvudet. Jag hoppas han blir våldtagen av en lika fet neger när han är i Sydafrika.
Idiotjävel.
Citera
2010-03-04, 12:54
Medlem
nero1s avatar
Citat:

Haha, stämmer verkligen på min uppfattning om tråkmånsen Jonas Karlsson.. Han måste vara den mest lillgamla individen i Sverige, jämte Stefan Holm..
Citera
2010-03-04, 13:14
Medlem
Citat:

hahah jag måste säga att jag tyckte det var grymt kul
Citera
2010-03-04, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Separoth
hahah jag måste säga att jag tyckte det var grymt kul
Svenssons kan vara pinsamt brorduktiga? Ja men att attackera JK i detta fallet utifrån egna spekulationer som Robban gör och mer eller mindre försöka trycka ner JK(på ett JÄVLIGT osakligt sett, JK angrips utifrån hur han EVENTUELLT agerar in the private zone INTE hur han är som SVT Sports krönikör) och sedan använda skämtkortet är INTE speciellt intellegent enligt mig. Om JK är en Holmklon(duktig, alltid laglydig, minimal porrkonsumtion, Ledin i steron och lite FÖR vanlig) räcker det inte att göra TVÄRTOM vara konstig, fylletratt, porrkonsumerande och snortande då? Varför lägga tid och energi på att snickra ihop ett blogginlägg som lika gärna skulle kunna komma från en dryg, pubertal och kaxig 12-åring? Robban försöker sedan hävda att det var ett skämt, SER NÅGON glimten i ögat i inlägget?

Jag avskyr svenssons själv men inte fan går jag ut offentligt och angriper svenssons för de! Man har väl lite hyfs och fason i varje fall. Robban jag vet att du läser denna tråd: du skäms antagligen lite nu jag hoppas det i varje fall och du kommer säkert "städa undan"=läs radera inlägget om JK igen snart och störs säkert av att det nu finns på FB men det är FÖR ATT DU ROBBAN ska skämmas och inse att detta vara återigen ett misslyckat försök från din sida att vara rolig. Du är roligast på att vara dig själv. Se på dig själv känner du dig verkligen nöjd med sågningen av JK?

DM:s artikel om Lauls inlägg: http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article130502.ece
Senast redigerad av Catania 2010-03-04 kl. 14:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in