2000-07-01, 01:54
Medlem
Ni knarkare är patetiska...

Till Gua:
Enligt ditt resonemang så är alla i sverige utom icke-rökande/snusande nykterister patetiska. Varför? Jo, därför tobak och brännvin är droger som sitter djupt i den svenska folksjälen. Om nu jag inte vill göra det och jag vill _bruka_ en annan drog som _inte_ är beroendeframkallande eller neurotoxologisk som t.ex. cannabis, svamp och LSD, varför får jag då inte det?

Det är just denna dubbelmoral som gör mig förbannad. Svenska staten för ett krig mot helt godtyckligt narkotikaklassade substanser som inte leder någonvart!
Citera
2000-07-01, 01:56
Medlem

"Druggs are for niggers"

... inte bara patetiskt, till och med naivt pubertalt. *suck*
Citera
2000-07-01, 02:31
Medlem

och felstavat..
Citera
2000-07-01, 02:52
Medlem

Dra åt helvete jävla alkohol-förespråkare.
Citera
2000-07-01, 15:44
Medlem

Nomountain...
läs vad jag skrivit istället.
Jag säger att det är mänskligt att droga för att ingen annan art än människan skulle stoppa i sig gifter...
Jag säger att de som inte kan leva utan droger är patetiska... inte att de som brukar droger är det.. Det är skillnad ..
Citera
2000-07-01, 16:15
Medlem

Till guA:
I så fall är vi överens.

Fast det är intressant att det är just människan som ägnar sig åt droger.

Ett långt citat:
"Animal experiments reveal little about the mental alterations caused by LSD because psychic effects are scarcely determinable in lower animals, and even in the more highly developed, they can be established only to a limited extent. LSD produces its effects above all in the sphere of the higher and highest psychic and intellectual functions. It is therefore understandable that speciflc reactions to LSD can be expected only in higher animals. Subtle psychic changes cannot be established in animals because, even if they should be occurring, the animal could not give them expression. Thus, only relatively heavy psychic disturbances, expressing themselves in the altered behavior of research animals, become discernible. Quantities that are substantially higher than the effective dose of LSD in human beings are therefore necessary, even in higher animals like cats, dogs, and apes. "

Hoffman, Albert. LSD - my problem child, chapter 2
Citera
2000-07-01, 18:26
Medlem

Det är ett jävligt lågt påhopp att kalla folk för knarkare bara för att de tycker det är okej att röka på ibland.

Med ett sånt resonemang skulle de flesta svenskar vara alkoholister, spelberoende eller på annat sätt missbrukare.

Hjälp dem som behöver hjälp och låt oss andra må bra på det sätt var och en föredrar.

W.W.
Citera
2000-07-01, 21:02
Medlem

guA, så te.x psykedeliska svampar är gift? det är du och RNS som tycker kanske..

Psilocybe Cubensis = "food of the gods" (som det kallats nu i årtusenden) :)

Mer mänsklig..? tja, jo det blir man nog, man känner mer av allt... Mer kärlek, mer förståelse (och dessa känslor kallar du för "gift"?! Jaja, it's your call..)

Jag tycker du är ett fördomsfullt jävla as.

Citera
2000-07-01, 23:03
Medlem

Brap...
okej.. då är jag väl det.. och du är en knarkare...
Citera
2000-07-02, 20:30
Medlem

Patetisk? Knark är cash!
Citera
2000-07-02, 23:33
Medlem

Brap
Varför är det så svårt att ge mer kärlek och mer förståelse utan narkotikaklassade preparat?
Citera
2000-07-04, 01:04
äldre konto (old)
Ej medlem

Hey YO! Kärleken kommer från ORDET. ORDETS mening ger inte knarket rätt att ta npgåt på allvar. Att ge knark som ett substitut mot livet är att förneka sitt livs "helvetesfärd". Det är som att inte ge bort den kraft man alstrar, utan istället stänger in den bakom en mur av "gräs".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in