2007-10-28, 18:04
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
P.G? Knarkar du?

Så här skrev du:

Om du svara nja på din egen fråga så undrar jag vilka som var "värdiga" vinnare enligt dig? Du måste dessvärre ner till GF och Forum-Nostrum nivå för att fortsätta den här diskussionen med mig. Jag tvivlar inte på att du kommer att göra det.

*Hämtar chips och öl*

Vilka är värdiga vinnare P.G?

Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Säsongen börjar som den slutar - med en krampaktig 1-0-förlust mot BP. Spelet idag är jag besviken på, inte för att en vinst skulle ha spelat någon roll men ändå. Säsongen har väl varit helt OK, trodde själv att det skulle gå sämre än såhär innan säsongsstarten. Att KFF gick om i sista skiter jag i, den exakt placeringen när man inte vinner är det bara folk med förlorarmentalitet som bryr sig om. Är göteborg en värdig vinnare? Nja, som säsongen såg ut så skulle jag snarare vilja säga att de var de minst ovärdiga vinnarna. Tolka det som ni vill.
Det enda jag säger är att jag snarare skulle vilja kalla dem de minst ovärdiga vinnarna istället för värdiga vinnare. Vilket gör ifk till de värdigaste vinnarna relativt sett. Allt är inte bara svart eller vitt, du måste uppskatta de många nyanserna TD.
Citera
2007-10-28, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Allt är inte bara svart eller vitt, du måste uppskatta de många nyanserna TD.

Min värld är svart/vit P.G. Det borde du insett vid det här laget.
Citera
2007-10-28, 18:07
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Så du menar att IFK vann tack vare andra lag? det är så jag tolkar det du skriver. Dif kunde visst vinna idag, om dom vart tillräckligt bra och göra lite extra många mål, vilket dom inte klarade av, utan förlorar mot laget som åker ur alllsvenskan.

IFK Bäst i Sverige.
Var skrev jag att IFK vann tack vare andra lag? Djurgården kunde vinna Allsvenskan idag men de var direkt beroende utav resultatet i göteborgs match och hade således inte allt i egna händer.
Citera
2007-10-28, 18:09
Medlem
csts avatar
Grattis ifk.

Upp till kamp igen nästa år.
Citera
2007-10-28, 18:10
Medlem
paaalles avatar
I början av säsongen tog man medias snack om den osedvanligt låga nivån på Allsvenskan med en nypa salt men nu i efterhand kan man konstatera att de kanske inte var så fel ute ändå, i alla fall om man bara ser till toppen. Åtminstone två förväntade topplag har underpresterat rejält och det har väl inte direkt bjudits på någon bländade fotboll från IFK, Kalmar och DIF.

Hur som helst är IFK Göteborg värdiga vinnare och det ska bli intressant att följa silly season. Känns som att det är väldigt öppet inför nästa säsong.
Citera
2007-10-28, 18:10
Medlem
Grattis IFK, återigen visar vi (DIF) att vi bara kan spöa bra lag, sopgängen klarar vi inte att få hål på.

Nästa år är det en ny säsong, kanske vi hämtar hem guldet då istället.
Citera
2007-10-28, 18:19
Medlem
gorgons avatar
Inleder med att inte gratulera Ifk till slutsegern, det känns alldeles för magstarkt! Utan istället summerar jag den blårandiga säsongen som nu när sista slutsignalen löd får betecknas som en positiv överraskning, då jag själv trodde att vi skulle harva runt i mittenskiktet utav tabellen. Istället är vi bäst i stan och spelar i europa nästkommande höst och det får anses vara väl godkänt.
Något som är mindre godkänt är att förlora båda matcherna mot superettan laget BP och på det sätt som det skedde vid båda tillfällena. Ineffektivt samt uddlöst utan tanke eller finess är något som aldrig är acceptabelt mot en förening som harvar runt tjugotre poäng bakom oss!
Avslutar med en gammal Solna klyscha..nästa år!
Citera
2007-10-28, 18:22
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Vilka sjuka resultat idag, själv satt man på söderstadion som vanligt och såg en smällare som gick av precis i fejan på linjedomaren..bråk hela matchen på kortsidan mellan bajare och matchvärdar och gaisare men det lugnade ner sig när polisen kom dit, inga överraskningar på den fronten och matchen bröts som det ska vara på söderstadion, tradition. Sensationen var ju att Charlie som inte kan göra mål gjorde mål på precis allt..3 baljor

Det var upp och ner idag men dom enda man kände igen var aik som varken vann eller gjorde mål. Det är ett sånt lag som ska åka ur och inte bp..fast vi har ju bajen att tacka för att tff är kvar nu tyvärr. Den där 9-0 matchen är det något mysko med..hade Pelle Fosshaug det resultatet på matchen tro?
Citera
2007-10-28, 18:26
Medlem
Shuyins avatar
Det var ju fan att AIK inte kunde komma fyra och få spela Intertoto cupen nästa år, men men.

Femma får ses som en mellansäsong och kommer vi topp tre nästa år så känns det ändå bra, det är ju de här marginalerna som IFK hade på Råsunda som gör att man vinner guld tillslut så grattis till dem men jag tror att man får de svårt i Europa om man inte får in en ny Marcus Berg.

Skönaste är ändå att konstatera att BP är bättre än Dif .
Citera
2007-10-28, 18:27
Bannlyst
Stort grattis och all heder till fotbollslaget IFK Göteborg. Jättekul att det är så många egna produkter i laget och många svenskar. Sedan kommer vi till fansen, fan vilka medgångsfans det är, jävligt trista, korkade och rent ut sagt fega (har vi sett de senaste åren).

Än en gång, grattis fotbollslaget IFK.
Citera
2007-10-28, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
J.

Tycker Brommapojkarna kunde fått vara kvar i allsvenskan, Djurgården är inte ett lag som hör hemma i Sveriges högsta liga, det har dom bevisat idag, fy fan va pinsamt, vilket skitlag, vilken dålig klass, måste vara pinsamt att vara Djurgårdare.

Det är aldrig pinsamt att vara Djurgårdare. Vem fan är du liksom? Drar in och firar guldet på flashback forum. Patetiskt.
Citera
2007-10-28, 18:42
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Nu lär det väl poppa upp blåvittfans som svampar ur marken (som verkligen varit fans heeela livet) så det gäller att fokusera på de positiva sakerna. Det finns trots allt en del sympatiska gubbar i IFK, som Selakovic, stor-Alex och Bjärsmyr och dessutom är det ju alltid kul att en satsning på unga och mestadels svenska spelare lönar sig. Sen får man väl ta alla sturska Kungälv-mongon och trollhättebor med en klackspark.

Positivt också att överskattade Bengan kanske lägger av nu när han är 100 år och till slut fått sitt guld, tyvärr innebär ju det också att blåvitt blir ett starkare lag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in