2007-09-28, 10:32
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muskedunder
Ryktet går att Baraben-killarna inte har någon humor, är det något du kan verifiera?

Du förväntar dig också en plattmatch?
Tycker att dagens inte-fullt-så-fantastiska tillställning borde fungerat som plattmatchen och resten av säsongen kommer bara vara 100% kvalite

En gör så gôtt en kan

Jag vet inte vad jag förväntar mig, men jag hoppas att den obligatoriska plattmatchen var den igår och resten går som på räls.
Citera
2007-09-28, 12:14
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muskedunder
Realism. Det är det nya nu.
Löjligt att tro att man kommer hålla hela vägen in i kaklet när man har ett sådant schema som Blåvitt har.
Visst att hoppet är det sista som lämnar, men det ser inte enkelt ut på pappret.
Och sen är det rätt osexigt med sådan hybris som många verkar visa så fort deras lag leder serien. I de blåvita leden så har vi numera lärt oss att det kan vända riktigt fort

Det är fyra matcher som är kvar, har man formen så kan man vinna samtliga fyra.

Sedan så tycker jag att ordet hybris är så utdraget så att det inte är sant, får man inte vara glad över att laget vinner, eller? Och om man nu anser att laget spelar bäst i Allsvenskan så får man ha den åsikten utan att bli anklagad för att vara hög eller något.

IFK leder Allsvenskan och har absolut bäst guldläge, något annat är att ljuga.
Citera
2007-09-28, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Det är fyra matcher som är kvar, har man formen så kan man vinna samtliga fyra.

Sedan så tycker jag att ordet hybris är så utdraget så att det inte är sant, får man inte vara glad över att laget vinner, eller? Och om man nu anser att laget spelar bäst i Allsvenskan så får man ha den åsikten utan att bli anklagad för att vara hög eller något.

IFK leder Allsvenskan och har absolut bäst guldläge, något annat är att ljuga.

Klart att man ska vara glad att laget vinner, men med tanke på vårt spelschema som är kvar kontra några av de andra lagen så är det väl inte så konstigt att man är lite försiktig? Sen blir det ju bara fånigt också när vissa supportrar (jag tror nog att även du kan räkna upp ett par från era egna supporterled...) inte har någon som helst verklighetsförankring och höjer mediokra spelare och tränare till skyarna efter en halvtaskig vinst mot ett bottenlag? Har man varit med några år så inser man ju att laget tyvärr oftare missar guldet än tar det...
Citera
2007-09-28, 16:29
Medlem
erikbes avatar
http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=372169

All reklam är bra reklam
Citera
2007-09-28, 17:57
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=372169

All reklam är bra reklam
Blåvitare i ett nötskal.
Heh. Nä, men vilka sorts 'fans' anmäler sin egna klubb för något sådant sketet?
Citera
2007-09-28, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeerMeUpScotty
Blåvitare i ett nötskal.
Heh. Nä, men vilka sorts 'fans' anmäler sin egna klubb för något sådant sketet?

Vad är det som säger att det är supportrar till Blåvitt som gjort anmälan?

Anmälan är ju gjord i syfte som en känga åt feminismen snarare än åt Blåvitt och den som har gjort anmälan förväntar sig knappast en fällande dom.
Citera
2007-09-28, 18:08
Medlem
Tebos avatar
Det har varit en massa snack om det där erbjudandet på vårat svenskafansforum, så det skulle inte förvåna mig om det är en bajare som gjort anmälan.
Citera
2007-09-28, 18:16
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Vad är det som säger att det är supportrar till Blåvitt som gjort anmälan?

Anmälan är ju gjord i syfte som en känga åt feminismen snarare än åt Blåvitt och den som har gjort anmälan förväntar sig knappast en fällande dom.
Det känns ju lite som ett rop på uppmärksamhet ja, och det är ingenting som säger att dom är blåvitare. Jag ville bara göra mig rolig på er bekostnad.
Du vet, jag har ett år av bitterhet framöver, låt mig få ta några cheap shots.
Citera
2007-09-28, 19:19
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Klart att man ska vara glad att laget vinner, men med tanke på vårt spelschema som är kvar kontra några av de andra lagen så är det väl inte så konstigt att man är lite försiktig? Sen blir det ju bara fånigt också när vissa supportrar (jag tror nog att även du kan räkna upp ett par från era egna supporterled...) inte har någon som helst verklighetsförankring och höjer mediokra spelare och tränare till skyarna efter en halvtaskig vinst mot ett bottenlag? Har man varit med några år så inser man ju att laget tyvärr oftare missar guldet än tar det...

Försiktig kan man alltid vara, men jag förstår inte riktigt varför man som supporter skall vara det. Ni leder således är ni favoriter. Njut av det.

Och ang. höja spelare etc, ja, ibland blir de aningen löjligt i och med att man går på spelare X: s insats i match Y och då kanske denne gjorde sin bästa match någonsin. Men hybris väl ett aningen starkt och uttjatat enligt mig.
Citera
2007-09-29, 10:36
Bannlyst
Idag kommer det släppa lite för Djurgården, det är nu det gäller att stå upp. Långa anfall med mycket press på Örebro kommer ge resultat, vill gärna sen att Djurgården håller en hög backlinje. En sak som rent taktiskt kan vara bra är att rulla bollen mellan mittmält och backlinje för att sprida ut dom så mycket som möjligt idag. Det kommer skapas luckor och där vill jag se minst 3 Djugårdare springa vid varje chans.
Citera
2007-09-29, 15:01
Bannlyst
Idag börjar raset.
DIF torskar mot ÖSK, och i laget sprider sig frustrationen, som gör avtryck på spelet i slutstriden.

Nämnde jag att Jonson bryter benet?

Mot Superettan!
Citera
2007-09-29, 15:23
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolarKnife
Idag börjar raset.
DIF torskar mot ÖSK, och i laget sprider sig frustrationen, som gör avtryck på spelet i slutstriden.

Nämnde jag att Jonson bryter benet?

Mot Superettan!
"Inatt jag drömde något som jag ofta drömt förut.
Jag drömde vi tog SM-guld och Djurgårn åkte ut"

Heja Örebro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in