2007-08-20, 22:13
Medlem
Corduners avatar
Inkonsekvensen bland gnagarna håller rymdklass just nu!

Citat:
Ursprungligen postat av sverigescenen.com
Ny hemmamatch, den här gången mot Gefle IF. Ett Gefle som sannolikt spelar utan hustrumisshandlaren Yannick Bapupa. Det var synd tycker många AIK supportrar som hade lite saker att skrika till Bapupa.
Citera
2007-08-21, 00:20
Medlem
Superostens avatar
Walker får kicken....minst 3 år för sent om man gillar ÖSK, han har vel inte gjort något bra med den klubben.

Hoppas dom tar in nån riktig idiot som kan konka klubben så vi slipper skiten. Så mycket som ÖSK förstör för andra lag och idrotter i Örebro är helt sjukt.
Citera
2007-08-21, 00:39
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superosten
Walker får kicken....minst 3 år för sent om man gillar ÖSK, han har vel inte gjort något bra med den klubben.

Hoppas dom tar in nån riktig idiot som kan konka klubben så vi slipper skiten. Så mycket som ÖSK förstör för andra lag och idrotter i Örebro är helt sjukt.

Vad sägs om Peter Antoine?
http://mobil.svt.se/content/1/c6/38/42/48/assyriska7_500.jpg
Citera
2007-08-21, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conz
När det gäller fotboll och politik brukar jag oftast vilja hålla det isär, tror inte på bojkotter av exempelvis OS, men vad är det som är så kontroversiellt med att inte vilja ha hustrumisshandlare i landet om man skulle kunna bli av med problemet? Förstår heller inte varför det faktum att Dulee är dömd för misshandel skulle urskulda Bapupas gärningar. Som sagt, hade jag suttit i en klubbledning hade inte jag värvat en hustrumisshandlare. Men nu är inte så fallet, alltså finns det inga jämförelser att diskutera.

Jag håller absolut med dig, jag kan inte förstå hur en klubb kan ställa sig bakom en spelare som blivit dömd för hustrumisshandel, som spelare hade jag inte heller velat spela med honom. Men jag ställer mig lite frågande, precis som Mr.Durden, hur du kan undvika att ifrågasätt ditt eget lags ledning med tanke på Dulee, din dubbelmoral är påfallande.
Citera
2007-08-21, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Jag håller absolut med dig, jag kan inte förstå hur en klubb kan ställa sig bakom en spelare som blivit dömd för hustrumisshandel, som spelare hade jag inte heller velat spela med honom. Men jag ställer mig lite frågande, precis som Mr.Durden, hur du kan undvika att ifrågasätt ditt eget lags ledning med tanke på Dulee, din dubbelmoral är påfallande.
Ingen kan väl ha undgått rubrikerna kring Bapupa senaste tiden så det är ett dagsaktuellt samtalsämne. Har redan skrivit att jag inte värvat/behållt en spelare som nyligen blivit dömd för misshandel av flickvännen då det är svårt att vara försäkrad om att det inte händer igen efter bara ett femtiotal dagsböter och några timmar i samhällstjänst. Men detta är ju en personlig åsikt och självklart bär inte Gefle skulden mer än att de hade chansen att göra sig av med misshandlaren och samtidigt ge en känga till rättsväsendet och säga att detta är inte okej. Självfallet gäller även detta DJ och AIK liksom andra klubbar. Bara tanken att man är hustrumisshandlare för att man är gnagare är absurd. Men nu är läget som det är. Inget jag kan ändra på eller lägger större energi på. Tycker inte att det är dubbelmoral att uttala sig om enskilda fall då det knappast innebär att man håller en annan bakom ryggen.
Citera
2007-08-21, 14:48
Medlem
TrhYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
Risk för att du blandar ihop Bapupa med Makondele?
Ja....
Citera
2007-08-21, 17:43
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Vad som finns att diskutera är väl i så fall varför du vänder dig emot och ställer dig frågande till Gefles agerande men inte aiks?

Var någonstans i texten utesluter han AIK ur resonemanget??
Citera
2007-08-21, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Var någonstans i texten utesluter han AIK ur resonemanget??

Det gör han ju indirekt genom att dels ens yttra sig i frågan som aikare, då ni till och med värvade en spelare som pga detta blev sparkad från sin klubb, och sen så nämner han inte det faktum att han för tillfället bor i världens största glashus och AFA står utanför med halva Nörrebros gatsten uppsamlat överhuvudtaget utan ifrågasätter bara Gefles handlande i frågan då aiks handlande i sitt fall är fruktansvärt mycket mer anmärkningsvärt.

Hade han istället sagt att " jag vet att min klubb har gjort bort sig så fruktansvärt i ett liknande fall, till och med värre, så jag vill inte klaga på Gefle utan mer lyfta fram det faktum att alla klubbar skall sluta att hålla dessa idioter om ryggen", ja då hade det varit en helt annan sak.

Vad jag vill komma fram till är att man som aikare inte skall yppa ett ljud om hur andra klubbar tar hand om sina misshandlande negerimporter.
Citera
2007-08-21, 18:24
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Det gör han ju indirekt genom att dels ens yttra sig i frågan som aikare, då ni till och med värvade en spelare som pga detta blev sparkad från sin klubb, och sen så nämner han inte det faktum att han för tillfället bor i världens största glashus och AFA står utanför med halva Nörrebros gatsten uppsamlat överhuvudtaget utan ifrågasätter bara Gefles handlande i frågan då aiks handlande i sitt fall är fruktansvärt mycket mer anmärkningsvärt.

Hade han istället sagt att " jag vet att min klubb har gjort bort sig så fruktansvärt i ett liknande fall, till och med värre, så jag vill inte klaga på Gefle utan mer lyfta fram det faktum att alla klubbar skall sluta att hålla dessa idioter om ryggen", ja då hade det varit en helt annan sak.

Vad jag vill komma fram till är att man som aikare inte skall yppa ett ljud om hur andra klubbar tar hand om sina misshandlande negerimporter.

Bara för att man är gnagare betyder det inte att man står bakom allt klubben gör.
Ska man köra med din logik så får man snart inte prata om något.
Citera
2007-08-21, 18:25
Bannlyst
Citat:

Så Dulee Johnsons liv är till ända för att han dömts till samhällstjänst? Du är precis lika jävla dum i huvudet som du framstår i FB-forumet.

Vet du vad som hände? Var du där?

Negerimporter? Håll invandrarfrågan utanför fotbollsforumet är du snäll. Jesus vilka jävla idioter det huserar här numera.
Citera
2007-08-21, 18:30
Medlem
feldgraus avatar
OT raderat. Lugna ner er. /MOD

/feldgrau
Citera
2007-08-21, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Så Dulee Johnsons liv är till ända för att han dömts till samhällstjänst? Du är precis lika jävla dum i huvudet som du framstår i FB-forumet.

Vet du vad som hände? Var du där?

Negerimporter? Håll invandrarfrågan utanför fotbollsforumet är du snäll. Jesus vilka jävla idioter det huserar här numera.

Nej absolut inte, dock skall man inte ha åsikter om hur andra klubbar sköter sitt när man inte har rent kring sin egen dörr.

Ja faktum är att jag vet alldeles för mycket om den människan, saker som aldrig har och aldrig kommer att publiceras heller så i jämförelse med dig och många andra så sitter jag på trumf i det fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in