Citat:
Ursprungligen postat av Bombardir
Skönt med en ny trepoängare mot BP även om spelet sövde under andra halvlek. Det känns fortfarande som om att AIK spelar på halvfart och att de har 30-40% kvar att ge.
Vi kan notera att:
Arne och Nisse börjar bli mer och mer samspelta och var i stort sätt fläckfria idag.
Dulee har fått blodad tand efter att ha gjort mål två matcher i rad. Nu går han med i anfallen nästan hela tiden. Han känns dock ganska orutinerad i straffområdet...
Trots den manstarka klacken så var trycket ändå inte godkänt.
Östra hade en del sköna repliker på Norras gliringar.
Kharis brunkning, dribblingar och lobbar förbi motståndarna är härliga att beskåda.
Trots att Wilton blixtrar till då och då så verkar han ha svårt att få spelet att riktigt stämma.
Obolo är en mycket kompetent anfallare som med stor framgång spelar på en touch, hittar ytor och är ett ständigt orosmoment för motståndarlagets försvar.
Obolo är riktigt grym, en klassppelare som tar rättt beslut i varje situation och spelar med stort självförtroende.
Wilton är bra men för ego och passar inte riktigt in med resten av dom offensiva spelarna. Kanske läge för Valdemarin nästa match? Han går i djupet stenhårt som vi såg vid målet, och det är egenskap varken Obolo eller Wilton har.
Jag får ofta hjärtat i halsgropen när Arne spelar, han känns inte säker. Kanske Markus Jonsson kan gå in där? Han har ju gjort några bra matcher som mittback, är bollsäker och nicksäker och får svårt att ta plats på ytterbacken nu när både Tamandi och Karlsson spelar bra.
Sen gillar jag Nisse starkt, han spelar så enkelt och med stort självförtroende. Jag gillade Sandberg men Nisse är bättre.