2007-08-01, 22:06
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Men din jävla mazarinätare, ska man avbryta en match varje gång det slängs in saker från läktaren så blir det inte många färdigspelade matcher.

Självklart leder det till straff för det lag som kastade in mazarinerna. Hammarby bör tex få poängavdrag.

Klubbarna gnäller som fan om detta efter förra årets händelser men de måste vakna upp och inse att hårda straff hjälper.
Citera
2007-08-01, 22:15
Medlem
the head honchos avatar
Haha fyfan vad kul det måste vara att spela i Bajen när ens "fans" gör detta. Men alltså vad är det som stoppar en MFF:are ifrån att sätta på sig en grönvit tröja och bomba planen med en massa skit?
Citera
2007-08-01, 22:19
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
Haha fyfan vad kul det måste vara att spela i Bajen när ens "fans" gör detta. Men alltså vad är det som stoppar en MFF:are ifrån att sätta på sig en grönvit tröja och bomba planen med en massa skit?

Absolut ingenting, det är också därför det är aningen kontroversiellt att tilldöma motståndarlaget segern.
Citera
2007-08-01, 22:21
Medlem
Håller inte att straffa lagen allt för hårt på grund av vad en klick supportrar gör. Är trots allt tusentals på läktarna så det känns fel att hela laget skall få lida för det. Bara att kolla på hur hårt UEFA dömde Partizan senast och det där polska laget kan väl ändå inte hjälpa att deras bortafans startade kravaller.
Citera
2007-08-01, 22:23
Medlem
Whattabas avatar
En jävla öl är inget att gråta över. Det kommer alltid finnas idioter på läktaren som gör idiotiska impulsivhandlingar men det ska krävas något lite allvarligare en tre droppar öl för att bryta en match.
Citera
2007-08-01, 22:48
Medlem
Cygones avatar
Jag var ursprungligen för, men är numera mer och mer emot poängavdrag som straff, och tycker istället att man bör

1. tömma läktarna i pågående match
2. döma felande lag till spel utan publik i kommande matcher
Citera
2007-08-01, 22:49
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cygone
Jag var ursprungligen för, men är numera mer och mer emot poängavdrag som straff, och tycker istället att man bör

1. tömma läktarna i pågående match
2. döma felande lag till spel utan publik i kommande matcher
För en nästintill tom ölmugg?
Citera
2007-08-01, 22:57
Medlem
karlsbergs avatar
Citat:
För en nästintill tom ölmugg?

Öl kastar man inte, den dricker man upp!

Var det inte fler grejer som flög in efteråt? I så fall var det ju inte bara en incident utan "flera". Visst förstoras mycket upp i media men på något sätt måste man ju komma till rätta med kastandet. Det bästa vore väl gruppuppfostran, resten av klacken spöar skiten ur den/de som kastade.

Ärligt talat så tror jag det här kommer finnas kvar i många år framöver.
Citera
2007-08-01, 23:00
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsberg
Var det inte fler grejer som flög in efteråt? I så fall var det ju inte bara en incident utan "flera". Visst förstoras mycket upp i media men på något sätt måste man ju komma till rätta med kastandet. Det bästa vore väl gruppuppfostran, resten av klacken spöar skiten ur den/de som kastade.
Han åkte på en hel del stryk.

Som jag förstod det hela så slängde folk in grejer på Höiland, Sulan sa åt folk att sluta annars skulle matchen brytas och då hivar något mongo in en plastmugg.
Citera
2007-08-01, 23:06
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Han åkte på en hel del stryk.

Bra! Börjar ruttna riktigt tungt på AIK-packet på Norra. De har kostat oss 6 poäng redan plus feta böter. Inte en gång till tänkte jag idag när de började svina...och när vi leder till råga på allt.

Malmö fick nya krafter av hela avbrottet och hade lika gärna kunnat trycka dit en kvittering. Sista 20 gick inte en enda Hammarby-boll rätt... Strängt taget en oförtjänt seger med tanke på allt.

Men nu ser vi framåt och uppåt, uppåt, uppåt som Timbuktu säger. Bara fyra lag före, varav ett med en match mindre spelad.
Citera
2007-08-01, 23:10
Medlem
gorgons avatar
Visst skall inte saker och ting kastas in mot planen och jag förstår inte logiken i ett sådant handlande, speciellt när laget leder! Men just denna händelse ikväll är verkligen att göra en höna utav en fjäder, Höiland får några droppar öl i nacken och plötsligt utbryter det panik på planen där Fröjdfeldt får kalla fötter och överväger att blåsa av matchen. Känns väldigt uppförstorat när det vid varje omgång sker större övertramp som aldrig renderar i någon retroaktiv bestraffning, som jag antar att Hammarby kommer att få känna av. Givetvis inget positivt eller något som ursäktar fenomenet, men då ölkastaren verkade vara identifierad och bortförd, ser jag inte anledningen till en kollektiv bestraffning!
Citera
2007-08-01, 23:38
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsberg
Så när det gick bra för IFK och man var ute och mötte storlag i Europa, då var det kul att komma på matcherna, men inte nu längre när det går sämre och man inte får dessa storlag?

Nej, uppenbarligen har du inte förstått. Det var kul att komma på matcherna när IFK mötte storlag. Men göteborgaren är kräsen. Galatasaray hemma 1995 var t ex inte en tillräckligt "intressant" motståndare, för "bara" 26 000 kom till Ullevi, trots att vi hade spöat Barcelona med 2-1 i matchen innan och spelat bra mot Man Utd i öppningsmatchen. Året efter kom det däremot 42 000 för att se Milan, trots att vi fått pisk av både Rosenborg och Porto i de två inledande matcherna. Det handlar inte om medgång eller motgång, det handlar om intressant eller ointressant motstånd. Att vi inte spelar sådana stormatcher längre är ointressant, det är själva fenomenet som är intressant. Göteborgspubliken går gärna och ser de riktigt intressanta matcherna (oavsett om det är Milan, Man Utd, AIK eller GAIS), men stannar gärna hemma under de "ointressanta" matcherna (oavsett om det är Galatasaray, Porto, Örebro eller Trelleborg), oavsett tabelläge.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in