2007-02-28, 16:37
Medlem
erikbes avatar
Att man övertygat i superettan är väl ingen garant för att man ska lyckas i Allsvenskan. Vad betalade DIF?

Han har ju sagt typ -Om IFK betalat det häcken ville ha, så hade det blivit den snabbaste affären någonsin
Citera
2007-02-28, 16:41
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Made of stone
En fråga till er djurgårdare på forumet:

Ser ni Stefan Rehn som en ÄKTA djurgårdare? Jag har fått den uppfattningen iallafall.

Tyvärr finns det knappt några spelare med ett riktigt hjärta för laget längre..
Utom några undantag som t ex kung Mjällby, som t o m har tatuerat in AIK märket.

Klart som fan att Rehn är ÄKTA Djurgårdare. Varför skulle han inte vara det? Jag har fått känslan av att du ser honom som oäkta eller något annat. Dorsin och MP är två andra sentida exempel på ÄKTA Djurgårdare.

Vad jag tycker om tatueringar som "uttryck" för känslor tänker jag inte skriva här.
Citera
2007-02-28, 16:43
Medlem
East Clintwoods avatar
[quote=Mr Durden]
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe

Det var väl inte svårare än att dom inte hade ekonomin för att knyta Hysén till sig vid den tidpunkten?

Liksom att DIF inte hade pengar för att köpa hem Rehn när han gick till IFK Göteborg som då var inne i den mest framgångsrika perioden som en svensk fotbollsförening någonsin haft. Det var inte så att DIF kunde matcha något bud - på något plan.
Citera
2007-02-28, 16:46
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Det var väl inte svårare än att dom inte hade ekonomin för att knyta Hysén till sig vid den tidpunkten?

Jodå det fanns pengar och det fanns plats i truppen, men BoJo tyckte inte det var värt att satsa 3-3,5 miljoner på Hysén Jr som Häcken ville ha av oss.

Rehn hade kommit till IFK om Roger ringt två dagar tidigare och frågat, nu hann Djurgården före.
Citera
2007-02-28, 16:52
Medlem
Made of stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Klart som fan att Rehn är ÄKTA Djurgårdare. Varför skulle han inte vara det? Jag har fått känslan av att du ser honom som oäkta eller något annat. Dorsin och MP är två andra sentida exempel på ÄKTA Djurgårdare.

Vad jag tycker om tatueringar som "uttryck" för känslor tänker jag inte skriva här.

Jag har ingen åsikt överhuvudtaget hurvida Rehn är äkta djurgårdare eller inte..

Men ingen kan väl förneka att Mjällby ÄR AIK fullt ut. Han kämpade alltid 100% i Gnaget, och när han kom tillbaka till Sverige så blev det självklart AIK (vilket han alltid har sagt). Dessutom tycker jag att det talar sitt tydliga språk att tatuera in laget i sitt hjärtas klubbmärke. Hur många allsvenska spelare har tatuerat in sitt klubbmärke?
Citera
2007-02-28, 16:54
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Jag har ingen åsikt överhuvudtaget hurvida Rehn är äkta djurgårdare eller inte..

Men ingen kan väl förneka att Mjällby ÄR AIK fullt ut. Han kämpade alltid 100% i Gnaget, och när han kom tillbaka till Sverige så blev det självklart AIK (vilket han alltid har sagt). Dessutom tycker jag att det talar sitt tydliga språk att tatuera in laget i sitt hjärtas klubbmärke. Hur många allsvenska spelare har tatuerat in sitt klubbmärke?

Ja det var ju en rejäl dragkamp om Mjällby när han kom tillbaka
Citera
2007-02-28, 16:59
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Hur många allsvenska spelare har tatuerat in sitt klubbmärke?

Borken - snubben som spelat i varenda jävla stockholmsklubb.

Citat:
Ja det var ju en rejäl dragkamp om Mjällby när han kom tillbaka

Citera
2007-02-28, 17:00
Medlem
Made of stones avatar
Det är inte relavant, även om DIF eller någon annan skulle ha gett honom ett guldkantat bud så hade han ändå inte tagit det. Punkt slut.
Citera
2007-02-28, 17:27
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Det är inte relavant, även om DIF eller någon annan skulle ha gett honom ett guldkantat bud så hade han ändå inte tagit det. Punkt slut.

Inte särskilt troligt att DIF eller någon annan såg meningen med att erbjuda ett "guldkantat bud" till en 34-årig halvinvalid.

Johan hade nog inte så mycket att välja på, tatuering eller inte.
Citera
2007-02-28, 18:00
Medlem
[quote=Made of stone]
Citat:

Men han var väl minst sagt lovande..

Dåvarande tränaren tyckte inte han var värd pengarna.
Så här i efterhand var det minst sagt dumt..
Citera
2007-02-28, 18:02
Medlem
Citat:
Hur många allsvenska spelare har tatuerat in sitt klubbmärke?

Jag kanske är ute och cyklar men visst har limpar en liten råtta tatuerad på armen men avslutade sin karriär (på ett oerhört lyckat sätt) i Dif? han försökte förklara bort tatuering på ett riktigt uselt sätt om jag inte minns fel.
Citera
2007-02-28, 18:04
Avslutad
När Rehn skulle hem till allsvenskan inför -02 så sökte han sig till göteborg som dock tackade nej vilket gjorde att han senare hamnade i Dif.

Bevis finns på aftonbladet.se för den som orkar leta.

Så mycket för hans sk "Dif hjärta"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in