2007-05-21, 21:29
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Edit: Såg att HBK, mfl inte räknades så jag fortsätter mitt index med förra säsongen:
Artiklar om Malmö: 0 st
Artiklar om Kalmar: 0 st
Artiklar om Djurgården: 1 st
Artiklar om Helsingborg: 1 st
Artiklar om GAIS: 2 st
Artiklar om Hammarby: 0 st
Artiklar om ÖIS: 0 st

Sen orkar jag inte mer, känns som min tes är ganska bevisad ändå.

För att inte totaldöda servern så plockar Baraben bort en hel del artiklar när dom passerat "bästföredatum" så att säga. Fanns en hel del artiklar mot både Mff och Öis ifjol.

Och Gais har visst medgångare, utan dom är dom inte många, som när dom spelade i div 2 och superettan.
Citera
2007-05-21, 21:33
Medlem
Treehorns avatar
Kalmar i ledning, Pinsamt... Vad är vi på väg mot

Ett nytt hypat "Elfsborg"?
Citera
2007-05-21, 21:33
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
För att inte totaldöda servern så plockar Baraben bort en hel del artiklar när dom passerat "bästföredatum" så att säga. Fanns en hel del artiklar mot både Mff och Öis ifjol.

Och Gais har visst medgångare, utan dom är dom inte många, som när dom spelade i div 2 och superettan.
Bra, jag tror du just bevisade att ni blåvita inte bryr er om traktor-ellos.

eller inte, fåntrattar.
Citera
2007-05-21, 21:37
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS-bögen
GAIS hara bara supportrar, andra lag har supportrar och medgångare.
Det är skillnaden.

GAIS är ett Åsa Nisse-gäng. Det är skillnaden.
Citera
2007-05-21, 22:10
Medlem
Vagabondens avatar
http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=171787

Mycket välkommet.
Citera
2007-05-21, 22:28
Medlem
Satyricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Däng av Kalmar.
Känns ju inte helt 100.

Däng av serieledarna är väl inte mycket att stöna över.
Citera
2007-05-21, 22:29
Medlem
Hoho, här kommer jag hem efter en match som var OKEJ, men inte mer. Och det första jag läser när jag lyckats slår på burken med hjälp av ilska är att NEJ har signat på för AIK för tre år. MUMMA!

Örat
Markus-NEJ-Sandberg-Tamandi/Bengtsson/Karlsson
Rubarth-Khari-Dulee-Özkan
Wilton-X (=kommande förvärv)

ÅH, vad jag längtar till den första juli, det är väl då NEJ får debutera eller är det tillochmed tidigare? Nåja, kul kommer det bli iallafall.

Matchen idag, då? Ptja, finns egentligen inte mycket att skriva om. AIK är inte mycket utan Wilton, men det är synd att Gerndt inte får sätta bollen i den första minuten som träffar ribban. Mål där och det hade kunnat blivit en riktig trevlig afton. Därefter får Rubarth straff, som inte skall vara straff. utan en frispark. Den är några centimeter utanför, men domaren blåser straff och det finns inte mycket att säga om. Jag klagar inte. Markus sätter den iskallt. Domaren överlag var inte BRA. Ni som klagar på att vi fick straff, måste kolla igenom matchen en gång till. Framförallt i första halvlek där det är en hel del dueller som bara skall vara frispark för oss, men domaren väljer istället att fria. Det ges och tas.

Andra halvlek och Mendes lyckats komma förbi HBK-försvaret. Där blir han fälld och vad jag har sett är det DÄREMOT straff, men jag inte är 100 %. Så.. det jämnar ut sig och tur är väl det. En domare vågar dessutom aldrig blåsa två straffar, vilket är synd. Halmstad gör ett mål på en kontring där mittbackarna helt och håller glömmer bort Friborg (tror jag han heter) som kommer löpande på vänsterkanten och kan bara trycka dit bollen i öppet mål. Surt, men ack så sant.

Nu är det bara att glömma denna match. Innan, och än mer efter, kände/er jag bara att kommande vecka 21 skall gå snabbt. Snabbt som bara den! Det är om en vecka det gäller. Det är då det SMÄLLER! Det är då Sveriges största och mest prestigefyllda derby går av stapel. ÅH, vad jag längtar till att få vandra omkring Råsunda innan start och få ta del av den härliga atmosfären.

Hm, någon från Djurgården som kan berätta hur spelet ikväll var på Vångavallen? Imponerade? Ni vann ju trots allt med 0-3 borta mot TFF som slog Malmö på just samma plan med 2-1. Det är starkt. Men som folk brukar säga; ett derby är alltid ett derby och där kan ALLT hända, se bara på förra året.
Citera
2007-05-21, 22:29
Medlem
Thax21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=171787

Mycket välkommet.

Haha, vilket klockrent hatobjekt vi får nu.

Att NEJ:s hela familj är Djurgårdare, att hans far är säsongskortsinnehavare och att han själv har stått i klacken har han tydligen glömt.
Ett ord: Hora.
Citera
2007-05-21, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ery3

Hm, någon från Djurgården som kan berätta hur spelet ikväll var på Vångavallen? Imponerade? Ni vann ju trots allt med 0-3 borta mot TFF som slog Malmö på just samma plan. Det är starkt. Men som folk brukar säga; ett derby är alltid ett derby och där kan ALLT hända, se bara på förra året.

Nej, vi lirade kasst för det mesta.
Citera
2007-05-21, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thax21
Haha, vilket klockrent hatobjekt vi får nu.

Att NEJ:s hela familj är Djurgårdare, att hans far är säsongskortsinnehavare och att han själv har stått i klacken har han tydligen glömt.
Ett ord: Hora.
Det där var det mest korkade inlägget jag har läst på FB sedan jag började skriva här.
Citera
2007-05-21, 22:35
Medlem
Thax21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ery3
Det där var det mest korkade inlägget jag har läst på FB sedan jag började skriva här.

Varför det?
Citera
2007-05-21, 22:38
Medlem
vad va korkat med det? Det är ett faktum han har själv sagt att hela hans familja är Djurgårdare osv. hoppas hans familj stöterbort honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in