2007-05-10, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
Lär ju dock göra så hans värde stiger. Det är ofta efter extra snygga mål som spelare säljs tex Zlatan som drog fem försvarare och gjorde mål, Blomqvist som grundlura målvakten genom inte röra bollen osv

Att Blomqvist gick till Milan hade snarare att göra med att han höll på att sänka Milan på mer eller mindre egen hand i CL. Samma med Anita Andersson.
Citera
2007-05-10, 15:14
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Jag är inte så säker på att Ofere får chansen. Åkeby verkar inte ha något förtroende för honom, tyvärr. Det lutar åt Pode känns det som och sen köper dom någon ny anfallare i sommar

Om Åkeby sätter in Pode istället för Ofere i derbyt är det fan tjänstefel. I den senaste matchen fick man ju bevis på att Ofere och Jonatan passar bättre ihop, än Pode och Jonatan. Sen tycker jag också man ska ta ut Jocke och sätta ner Pode på mitten, som Åkeby gjorde i AIK-matchen.
Citera
2007-05-10, 15:19
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Om Åkeby sätter in Pode istället för Ofere i derbyt är det fan tjänstefel. I den senaste matchen fick man ju bevis på att Ofere och Jonatan passar bättre ihop, än Pode och Jonatan. Sen tycker jag också man ska ta ut Jocke och sätta ner Pode på mitten, som Åkeby gjorde i AIK-matchen.

Jo men tyvärr verkar ju inte Åkeby tycka det. För Ofere har gjort bra inhopp + att han gjorde 4 mål mot Stenungsund men fick ändå inte starta...
Citera
2007-05-10, 15:57
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Jo men tyvärr verkar ju inte Åkeby tycka det. För Ofere har gjort bra inhopp + att han gjorde 4 mål mot Stenungsund men fick ändå inte starta...

Men du förstod inte var det berodde på?
Åkeby vill förstöra Petter Anderssons kvaliteer genom att sätta in Jocke på mitten som är 10 ggr starkare än Pode defensivt. Nu gjorde Jocke så att Petter i princip inte fick någonting uträttat, men hans avsaknad av offensiva kvaliteer avspeglade sig tyvärr i andra halvlek.
Så att dra slutsatsen att Åkeby inte gillar Ofere efter en match är väl lite.... sådär ett Treehorn/Cruachon-syndrom.

Och så snackar du om att andra är dumma
Citera
2007-05-10, 16:16
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Vad har Spanien med det hela att göra?

Spanjacker = spics = hispanics = spansktalande = Peruaner m fl kulturfolk.

- F.G
Citera
2007-05-10, 16:24
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Men du förstod inte var det berodde på?
Åkeby vill förstöra Petter Anderssons kvaliteer genom att sätta in Jocke på mitten som är 10 ggr starkare än Pode defensivt. Nu gjorde Jocke så att Petter i princip inte fick någonting uträttat, men hans avsaknad av offensiva kvaliteer avspeglade sig tyvärr i andra halvlek.
Så att dra slutsatsen att Åkeby inte gillar Ofere efter en match är väl lite.... sådär ett Treehorn/Cruachon-syndrom.

Och så snackar du om att andra är dumma

Så då kunde inte Åkeby haft Pode, en mittfältare på bänken istället då?
Din analys håller liksom inte. Desutom var det hemmaplan och man borde vänta att försöka stänga matchen till efter att man leder. Hade det varit som du säger hade dom ju spelat 4-5-1 med Johansson ensam på topp, vilket dom inte gjorde.

"Så att dra slutsatsen att Åkeby inte gillar Ofere efter en match är väl lite.... sådär ett Treehorn/Cruachon-syndrom"

En match? Ofere har varit med hela tiden när Åkeby tränat klubben, och han har haft ett antal träningar och matcher på sig att se om han tycker Johansson och Ofere passar bättre ihop, vilket han tydligen inte tycker.
Citera
2007-05-10, 17:49
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Så då kunde inte Åkeby haft Pode, en mittfältare på bänken istället då?
Din analys håller liksom inte. Desutom var det hemmaplan och man borde vänta att försöka stänga matchen till efter att man leder. Hade det varit som du säger hade dom ju spelat 4-5-1 med Johansson ensam på topp, vilket dom inte gjorde.

"Så att dra slutsatsen att Åkeby inte gillar Ofere efter en match är väl lite.... sådär ett Treehorn/Cruachon-syndrom"

En match? Ofere har varit med hela tiden när Åkeby tränat klubben, och han har haft ett antal träningar och matcher på sig att se om han tycker Johansson och Ofere passar bättre ihop, vilket han tydligen inte tycker.

Min analys? 4-5-1?
Åkeby ställde upp med vår vanliga uppställning 4-3-1-2, och uttryckte sig själv om varför han ville ha Jocke på planen. Fattar du nu? Jocke spelade som en säkerhetsåtgärd då Pode väger lite för lätt mot ett starkt mittfält som Hammarby.

Pode spelade anfallare som han gjort många gånger förrut.

Ja en match? Du kan ju inte på fullaste allvar påstå att Ofere borde varit given ifjol. Det är först iår som han börjat blomma ut och då har han fått konkurera med allsvenskans två bästa anfallare.
Citera
2007-05-10, 18:11
Medlem
williamwallaces avatar
http://sydsvenskan.se/sport/article237677.ece

Efter att ha läst den här artikeln känns det inte som om Ofere kommit närmare startelvan.

Citat:
– I bedömningen av Oferes andra halvlek skall man komma ihåg att motståndarna började bli trötta. Då är det alltid lättare för en pigg spelare att lyckas.

Åkebys bedömning av Oferes spel. När jag läser det känns det inte som om Ofere är Sörens favoritspelare direkt.
Citera
2007-05-10, 18:38
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Min analys? 4-5-1?
Åkeby ställde upp med vår vanliga uppställning 4-3-1-2, och uttryckte sig själv om varför han ville ha Jocke på planen. Fattar du nu? Jocke spelade som en säkerhetsåtgärd då Pode väger lite för lätt mot ett starkt mittfält som Hammarby.

Pode spelade anfallare som han gjort många gånger förrut.

Ja en match? Du kan ju inte på fullaste allvar påstå att Ofere borde varit given ifjol. Det är först iår som han börjat blomma ut och då har han fått konkurera med allsvenskans två bästa anfallare.

Var står det att Ofere skulle varit given? Du är som vanligt ute och cyklar, inte helt förvånande...
Och att Pode skulle vara en forward visar ju bara en mer på hur inkompetent du är. Han är en yttermittfältare, dom gångerna han spelat som forward har det nästan aldrig fungerat och ändå väljer Åkeby honom före Ofere. Ofere är tänkt som fjärde/femte anfallare i MFF, efter Junior, Johansson, Skoog, Andersson och tydligen också Pode.
Citera
2007-05-10, 18:41
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
http://sydsvenskan.se/sport/article237677.ece

Efter att ha läst den här artikeln känns det inte som om Ofere kommit närmare startelvan.

Åkebys bedömning av Oferes spel. När jag läser det känns det inte som om Ofere är Sörens favoritspelare direkt.

Nej, han är inte det jag vet inte varför Nina tjatar om det. Ofere borde bli utlånad istället så han får speltid, kanske är han överskattad av fansen, vi ser trots allt inte honom på träningarna varje dag som tränarna gör... Men det känns som om att han borde få en riktig chans. Åkeby gör det ganska tydligt att om inte Skoog tillfrisknar så skulle han vilja ha en ny backup till Junior/Johansson...

Gais behöver ju en Forward, dom spelar väl med en ensam på topp då borde han ju passa in ganska bra han ä ju en stor target.
Citera
2007-05-10, 18:43
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Spanjacker = spics = hispanics = spansktalande = Peruaner m fl kulturfolk.

- F.G

Jo, jag förstår, men det är ju en jävla lång väg. Spanjack för mig är spanjor. Man kallar ju inte gärna en brasse för portugis...

Skärpning! Öppna en kartbok.
Citera
2007-05-10, 18:48
Medlem
Jag satt och slösurfade lite på Youtube och fick plötsligt se att det tydligen gjordes ett riktigt läckert mål i senaste omgången utav Allsvenskan.
Ni som redan har sett det kan gott titta på det igen och till nytilkomna tittare vill jag bara säga, njut

http://www.youtube.com/watch?v=pdrCd9QurBw

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in