2017-03-15, 07:55
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Råkarln
En spinoff där Tobbe o Mats utforskar Sverige med Epan vore en given succé, dom kunde ju börja med Västmanland och sen jobba sig utåt.
Typ en bättre version av Morgan o Ola-Conny.

Det hade varit en ny lägerelds-serie för svenska folket.

Gasa på då Mats!
Rulla fortare jävla epa-jävel!
Var ska vi nu nånstans då Mats!
LUGN TOBBE!!! LUUUUGN!
Ta det Lugnt!
Nu är vi framme Tobbe!

Gjutna repliker.

Bara dom utflykter dom gjort i Köping-serien var ju rent fantastiska, en hel sådan serie skulle göra att man satt klistrad. Ge dom en timme varje gång med.
Citera
2017-03-15, 08:04
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det hade varit en ny lägerelds-serie för svenska folket.

Gasa på då Mats!
Rulla fortare jävla epa-jävel!
Var ska vi nu nånstans då Mats!
LUGN TOBBE!!! LUUUUGN!
Ta det Lugnt!
Nu är vi framme Tobbe!

Gjutna repliker.

Bara dom utflykter dom gjort i Köping-serien var ju rent fantastiska, en hel sådan serie skulle göra att man satt klistrad. Ge dom en timme varje gång med.
Ruggigt bra idé! Dom kunde kört över öresundsbron och köpt röka på Christiania till exempel.

-Har du billigt hasch då gubbjävel?
-Förstår ju fan inte vad dom säger jävla danskar!
Citera
2017-03-15, 09:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Den där killen som Linda är ihop med verkar skum. Han är väl inte cp skadad utan bara fet. Att en sådan är ihop med en cp skadad är ju lite läskigt.

Varför är det läskigt? En CP-skada innebär ju inte att personen är ett barn.
Citera
2017-03-15, 20:09
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Varför är det läskigt? En CP-skada innebär ju inte att personen är ett barn.

Behöver inte vara så men är ofta så. Cp-skador kan vara väldigt olika och ger olika symtom i olika grad. Linda verkar ju vara den mest normala vad gäller hjärnfunktion. Hon är väl mest rörelseförhindrad eftersom hon går med rullator.

Jag tycker det är läskigt för jag känner då inget par där en är CP-skadad och den andra inte. Gick ju ett program för något år sedan som hette: De dejtbara. Fanns en kvinna där som enbart sökte icke CP-skadade, gick inte så bra. Annars så var det ju CP-skadade som dejtade varandra,

Jag är 40år och kommer nog dröja många år, hoppas jag... Innan jag börjar knulla kvinnor med rullatorer. Men ändå är jag inte så kräsen när det gäller tjejer. Knullade en negress utanför stadshuset för en vecka sedan. Utomhus.
Citera
2017-03-15, 22:03
Medlem
Silverkronans avatar
Någon som vet vad Tobbe har för funktionsnedsättning?
Citera
2017-03-15, 22:11
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Den där killen som Linda är ihop med verkar skum. Han är väl inte cp skadad utan bara fet. Att en sådan är ihop med en cp skadad är ju lite läskigt.

Cp betyder inte efterbliven utan är väl muskelskador. Tycker de verkar passa bra ihop
Citera
2017-03-15, 23:25
Bannlyst
Varför skrattar linda hela tiden?
Citera
2017-03-15, 23:46
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Cp betyder inte efterbliven utan är väl muskelskador. Tycker de verkar passa bra ihop

Är inte så svårt få reda på vad CP-skador beror på. Googla och du får svaret. Cerebral pares, som oftast kallas CP, är rörelseförmågan påverkad. CP beror på att hjärnan har fått en skada någon gång innan två års ålder, antingen innan födseln, under förlossningen eller senare.

Vad gäller efterblivenhet så innebär ju CP oftast att hjärnan inte fungerar som vanligt när det gäller tankeverksamheten och inlärning osv, hjärnan styr ju allt egentligen. Och därför är dom flesta även efterblivna. Linda är dock inte efterbliven, tvärtom så verkar hon mkt klok.

Och ja dom passar nog bra ihop eftersom dom vart ihop så länge. Tycker väl det inte är så fel som jag skrivit när jag tänkt efter lite. . Är dom lyckliga tillsammans så är det väl bra.

Tycker iaf det är ett riktigt bra program. Tobbe är nog den mest underhållande mannen som vart på tv någonsin.
Citera
2017-03-17, 17:47
Medlem
kanelipullas avatar
Man kollar nog mest på I en annan del utav Köping just för Tobbes skull. Såå rolig och underbar.
Citera
2017-03-17, 19:10
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Man kollar nog mest på I en annan del utav Köping just för Tobbes skull. Såå rolig och underbar.
- Applåder applåder.

Skön kommentar från Tobbe i början av boulen, då någon av de andra gjorde ett bra utkast. Inget ironiskt, entusiastiskt eller liknande. Mest ett konstaterande. En mer lat och bekväm variant av hejarklack.
Citera
2017-03-18, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverkronan

Skulle gissa på någon form av grav neuropsykiatrisk funktionsnedsättning plus lindrig utvecklingsstörning. Men det kan ju vara nåt helt annat också.
Citera
2017-03-19, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverkronan

I ett avsnitt från tidigare säsong (säkert den första) intervjuades hans föräldrar. Då sa mamman att Tobbe inte andades när han föddes och att det tog flera minuter innan han började skrika. Antar att det är till följd av det som Tobbe blev lite efter. Syrebrist i hjärnan, precis som med Linda tror jag.

Tycker det är ett så fint program. Folk borde lära sig av dessa människor som tar saker för vad dom är och är snälla och hjälpsamma. Tobbe kanske inte alltid är så jävla trevlig men han försöker la ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in