2007-01-07, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trill
Exakt, däremot var det olagligt att ta självmord i sovjet. Man bestraffades för självmordsförsök med dödsstraff

OnT : 33
haha så jävla bra!
Citera
2007-01-14, 02:53
Medlem
Blackcurrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
Så......hur många svaga människor tror ni, på ett ungefär, tog livet av sig under jul och nyårshelgerna i detta land?

Jag var på ut på Älvsborgsbron. Hade tittat på GP-fyrverkerierna och klarade inte av att åka hem. Så jävla lessen och överallt glada nyårsvackra människor.

En tjej hejdade mig i närheten av en busshållsplats och frågade om bussar och tider. Var avspänt trevlig och den enda som önskade mig en trevlig kväll och gott nytt år.

När hon gått gick jag vidare men stannade efter ett tag. Just då betydde den enkla konversationen att jag vände om.

Mådde inget vidare men gav mitt första nyårslöfte nånsinn.
Att jag inte ska begå självmord.
Citera
2007-01-14, 03:04
Medlem
En fruktpizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackcurrant
Jag var på ut på Älvsborgsbron. Hade tittat på GP-fyrverkerierna och klarade inte av att åka hem. Så jävla lessen och överallt glada nyårsvackra människor.

En tjej hejdade mig i närheten av en busshållsplats och frågade om bussar och tider. Var avspänt trevlig och den enda som önskade mig en trevlig kväll och gott nytt år.

När hon gått gick jag vidare men stannade efter ett tag. Just då betydde den enkla konversationen att jag vände om.

Mådde inget vidare men gav mitt första nyårslöfte nånsinn.
Att jag inte ska begå självmord.

Alla är inte sådär glada jämt, som dem du ser - tyvärr. Alltså, du är långt ifrån ensam om dina tankar. Försök att istället se de där små ljusglimtarna som den där tjejen vid busshållplatsen gav dig. Det är just sådana små saker i livet som ger det en mening att leva vidare. Att livet är svårt för dig just nu, betyder inte att det kommer att vara det för resten av ditt liv. Att bara gå en promenad, andas frisk nattluft, äta något gott, sova, duscha och så vidare.. Man måste inte alltid prestera!! Det kan vara en lycka i sig att ta avstånd från all den där skenbara lyckan som man ser många andra ha på ytan. Din lycka kommer när du minst anar det, det är i allafall min högst personliga erfarenhet!

Hoppas du inser att du faktiskt vill leva vidare, för ditt inlägg härinne bevisar ju detta i allra högsta grad! Ofta suger livet, men ibland kan det vara helt överjävla skithärligt också!!! (Ursäkta spåket..)

Det ordnar sig!

Kramar!!!
Citera
2007-03-26, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Det sista av dina två alternativ - tyvärr... Självmord står det nästan aldrig om på nätet eller i tidningarna, om det inte är av ett stort allmänintresse eller att suiciden var väldigt spektakulärt utförd. Förra året hoppade två stycken ungdomar från bron samtidigt, och det blev väldigt omskrivet. De hade tvärstannat mitt på bron så att övriga trafiken var tvungna att stanna bakom deras bil som stod mitt i vägbanan. Därefter rusade de ut från bilen på varsin sida, och sprang rätt ut i luften och hamnade stendöda 60 meter nedanför på en grusväg... Med en "publik" på säkert 30 personer... Ingen kul historia..

Har svårt att tro att dom kunde falla 60 meter då Angeredsbron bara är 47meter hög. Och detta på 45ans sida. Eftersom bron lutar är den lägre på E6ans sida.

Dock påminner det du skriver om, om två andra killar Jonas (23år) och Juan (21år) som hoppade i Januari 2004
Länk: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=149218
Eller det kanske är samma personer du sa fast du bara skrev fel år?
Eller så blev dessa två inspirerade av just Jonas och Juan sätt att göra det på.

EDIT: Här kan man se hur mycket Angeredsbron lutar. Till Vänster är anslutningen till Angered (vägen under: 45an) och till Höger är anslutningen till Hisingen (vägen under: E6an).

http://www.bostream.nu/jmc/angered1.jpg
Citera
2007-03-27, 00:38
Medlem
En fruktpizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JMC
Har svårt att tro att dom kunde falla 60 meter då Angeredsbron bara är 47meter hög. Och detta på 45ans sida. Eftersom bron lutar är den lägre på E6ans sida.

Dock påminner det du skriver om, om två andra killar Jonas (23år) och Juan (21år) som hoppade i Januari 2004
Länk: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=149218
Eller det kanske är samma personer du sa fast du bara skrev fel år?
Eller så blev dessa två inspirerade av just Jonas och Juan sätt att göra det på.

EDIT: Här kan man se hur mycket Angeredsbron lutar. Till Vänster är anslutningen till Angered (vägen under: 45an) och till Höger är anslutningen till Hisingen (vägen under: E6an).

http://www.bostream.nu/jmc/angered1.jpg

Jag har hört tidigare uppgifter om att Angeredsbron skulle vara 60 meter hög, men säger du att den är 47 meter hög så "köper" jag det. Inte heller årtalet som jag skrev stämde... Att det var tre år sedan detta skedde! Tänk vad tiden går fort.. Däremot så var det just denna dubbelsuiciden som jag tänkte på. Alltså samma två personer. Hade inga övriga fakta om vilka de båda hopparna var, inte mer än att det var två stycken yngre människor som valde att sluta sina dagar på ett så tragiskt sätt. Kände du till dem personligen? Vet du varför de båda tog sina liv på det spektakulära sättet? Det är extremt ovanligt att två stycken människor tar sina liv på detta sättet - alltså samtidigt. Jag kan tänka mig att det var en händelse som många talade om vid den tidpunkten uppe i de östra delarna av Göteborg. Usch.. Ingen trevlig historia.
Citera
2007-03-27, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Jag har hört tidigare uppgifter om att Angeredsbron skulle vara 60 meter hög, men säger du att den är 47 meter hög så "köper" jag det. Inte heller årtalet som jag skrev stämde... Att det var tre år sedan detta skedde! Tänk vad tiden går fort.. Däremot så var det just denna dubbelsuiciden som jag tänkte på. Alltså samma två personer. Hade inga övriga fakta om vilka de båda hopparna var, inte mer än att det var två stycken yngre människor som valde att sluta sina dagar på ett så tragiskt sätt. Kände du till dem personligen? Vet du varför de båda tog sina liv på det spektakulära sättet? Det är extremt ovanligt att två stycken människor tar sina liv på detta sättet - alltså samtidigt. Jag kan tänka mig att det var en händelse som många talade om vid den tidpunkten uppe i de östra delarna av Göteborg. Usch.. Ingen trevlig historia.

Ja enligt va det står både på GPs sida och på Wikipedia så är den 47 meter.

Ja det går fort det gör det. Känns som det va bara för ett halvår sedan som man läste om dom två killarna första gången.

Nej jag kände dom inte alls. Dock när jag väl fick läst om dom på GPs hemsida så sökte jag runt på nätet och fann då även namn och deras dödsannonser som någon hade lagt ut.
Sen minns jag att det gick ett rykte om att dom va ett par. Dock va det flera av deras vänner som senare sa att det va skitsnack. För att en av dom hade flickvän under tiden då dom hoppade. Men jag fick ingen förklaring varför dom gjorde det. Om dom va deprimerade eller va som egentligen låg bakom detta.

Dock efter detta så har jag fått upp ögonen för den bron. Jag besökte den även i förrgår och tog lite bilder. Det är något speciellt me den. Man får lite skumma vibbar då man passerar en del av bron. Inte överallt utan på en del punkter. Nästan som man känner att här har någon stått och sedan hoppat.

Ska troligen till den imon igen. Fått en förfrågan att ta bilder på lite speciella saker på bron. Sen är det så gött väder också så det är bara skönt att vara ute och gå.
Citera
2009-09-22, 22:22
Medlem
x-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Självmord är fegt, bara svaga personer begår självmord. punkt slut.

Gammal tråd,
Man skulle nästan kunna kalla det trotts-ålder argument.
Fast då skulle du väl se ut som om du blivit tagen på bar gärning med byxorna nere.
Citera
2009-09-26, 05:44
Medlem
x-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Självmord är fegt, bara svaga personer begår självmord. punkt slut.

Ta en titt 19min 40sek in i denna dokumentär:
http://www.liveleak.com/view?i=901_1226781871
Citera
2009-09-26, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joente
Omöjligt att säga då jag inte vet hur statistiken ser ut övriga året.

Men har inte Sverige och Japan mest självmord i hela världen?

Flest*

OnT: Är ren myt. Varför skulle Sverige med sina 9 miljoner invånare ha fler självmord än tex. Kina med sina drygt 1.33 Miljarder invånare?
Vilket betyder att kina har drygt 144 gånger fler invånare än Sverige.

Omöjligt att säga hur många som begick självmord under nyårshelgen då det är svårt att få fram statestik om detta.
Citera
2009-09-29, 17:43
Medlem
x-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-san
Ta en titt 19min 40sek in i denna dokumentär:
http://www.liveleak.com/view?i=901_1226781871

Fick ett pm-svar från Buffalo.

Att det inte gick att spola i filmklippet. Den funkar när den laddats klart på ca. 3-4min.
(Antingen ville han inte se det, eller också så var han bara ignorant)

Du jobbar möjligtvis inte i vården - du har alla förutsättningar att bli en bra vård-andställd.
Senast redigerad av x-san 2009-09-29 kl. 17:54.
Citera
2025-12-29, 16:30
Medlem
Självmordstankar är som den där mobbaren i grundskolan kombinerat med självskadebeteende

Vissa av oss lär oss att vara people pleaser, vilket lätt leder till ett nyårsjälvmord
https://www.youtube.com/watch?v=uuLirPtwEFc
Citera
2025-12-31, 00:26
Avstängd
Fan. Vem har sagt att folk inte har klass ändå?
Haha fatta va fint att fkng ta sitt självmord på en julafton.
Det är ändå kul asså. Man har 365 dagar i hela året att ta självmord på. Men man gör det på julafton. Otroligt kul. De vill förmodligen bli upphittade i Grand Hotel eller nåt. Haha bara extra kul ändå.
Jag undrar ärligt talat om vi lever med den roligaste skaran i att ta självmord. Man är så medveten om all specialiteter idag och så. Det blir liksom självmord på alla slags saker. Typ som att kasta tomater på en konsert eller evangemang men istället blir det att det blir folk som tar självmord i såna här högtider istället.
Ändå kul.
Family guy lade ju grunden för denna humor att folk sköt sig själva när någon sjöng dåligt eller något.
Tänk litegrann ändå. På vår julafton så tar jättemånga självmord. Ser ni inte den hysteriska ironin?
Vi borde döpa oss till legendariska julfirarna. Då blir det extra kul att rekordmånga tar självmord när de ser julen med oss.
Det är förmodligen den sämsta julfirarna av sitt slag i historien som vi är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in