Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Jag har hört tidigare uppgifter om att Angeredsbron skulle vara 60 meter hög, men säger du att den är 47 meter hög så "köper" jag det. Inte heller årtalet som jag skrev stämde...

Att det var tre år sedan detta skedde! Tänk vad tiden går fort.. Däremot så var det just denna dubbelsuiciden som jag tänkte på. Alltså samma två personer. Hade inga övriga fakta om vilka de båda hopparna var, inte mer än att det var två stycken yngre människor som valde att sluta sina dagar på ett så tragiskt sätt. Kände du till dem personligen? Vet du varför de båda tog sina liv på det spektakulära sättet? Det är extremt ovanligt att två stycken människor tar sina liv på detta sättet - alltså samtidigt. Jag kan tänka mig att det var en händelse som många talade om vid den tidpunkten uppe i de östra delarna av Göteborg. Usch.. Ingen trevlig historia.

Ja enligt va det står både på GPs sida och på Wikipedia så är den 47 meter.
Ja det går fort det gör det. Känns som det va bara för ett halvår sedan som man läste om dom två killarna första gången.
Nej jag kände dom inte alls. Dock när jag väl fick läst om dom på GPs hemsida så sökte jag runt på nätet och fann då även namn och deras dödsannonser som någon hade lagt ut.
Sen minns jag att det gick ett rykte om att dom va ett par. Dock va det flera av deras vänner som senare sa att det va skitsnack. För att en av dom hade flickvän under tiden då dom hoppade. Men jag fick ingen förklaring varför dom gjorde det. Om dom va deprimerade eller va som egentligen låg bakom detta.
Dock efter detta så har jag fått upp ögonen för den bron. Jag besökte den även i förrgår och tog lite bilder. Det är något speciellt me den. Man får lite skumma vibbar då man passerar en del av bron. Inte överallt utan på en del punkter. Nästan som man känner att här har någon stått och sedan hoppat.
Ska troligen till den imon igen. Fått en förfrågan att ta bilder på lite speciella saker på bron. Sen är det så gött väder också så det är bara skönt att vara ute och gå.