Flashback bygger pepparkakshus!
2006-12-31, 14:10
Medlem
Litet gult djurs avatar
Köpte ett paket köttbullar, "Guldgrytan", 1kg för 14:- spänn eller nåt, de reade väl ut överbliven julmat. Ett tanklöst impulsköp då jag bara har dåliga erfarenheter av köpta köttbullar.

Döm om min förvåning då det inte luktade fis när jag väl hemma öppnade paketet, utan typ... köttbullar (hör ni också Twilight Zone-musiken börja tona fram i bakgrunden?), när köttbullarna sedan var varma tog jag mycket försiktigt en tugga, av erfarenhet måste man ju vara försiktig när man tuggar köpta köttbullar för att inte bita av sig någon tand på någon "köttbiprodukt" - men köttbullarna var helt jämna i konsistensen, inte en ben- eller broskbit hur noga jag än tuggade. Man började kallsvettas - detta var inte normalt.

Sedan hände det mest förfärande. Normalt sväller magen upp som Hidenburg och man vaknar mitt i natten av fallet från taket när man i sömnen fiser ur sig all gas från löken (vad gör de egentligen med löken för att det ska bli så?) i köpta köttbullar och biffar brukar uppbringa.
Men - den här gången vaknade jag utsövd med alldeles platt mage morgonen efter.

Man blir ju nästan lite rädd.
Citera
2006-12-31, 14:15
Medlem
Squalos avatar
Jag tror det bara är för att Scans köttbullar håller så ruggigt dålig kvalité som du upplever att det är konstigt att Lidls är bra.
Citera
2006-12-31, 14:17
Medlem
Gromnas avatar
har köpt hemköps och eldorados köttbullar, samt lidls, och har aldrig haft problem med några biprodukter. okej att det kan lukta lite fis ibland, men smaken vid tillagning har aldrig varit något strul för mig.
Citera
2006-12-31, 14:37
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litet gult djur
Köpte ett paket köttbullar, "Guldgrytan", 1kg för 14:- spänn eller nåt, de reade väl ut överbliven julmat. Ett tanklöst impulsköp då jag bara har dåliga erfarenheter av köpta köttbullar.

Döm om min förvåning då det inte luktade fis när jag väl hemma öppnade paketet, utan typ... köttbullar (hör ni också Twilight Zone-musiken börja tona fram i bakgrunden?), när köttbullarna sedan var varma tog jag mycket försiktigt en tugga, av erfarenhet måste man ju vara försiktig när man tuggar köpta köttbullar för att inte bita av sig någon tand på någon "köttbiprodukt" - men köttbullarna var helt jämna i konsistensen, inte en ben- eller broskbit hur noga jag än tuggade. Man började kallsvettas - detta var inte normalt.

Sedan hände det mest förfärande. Normalt sväller magen upp som Hidenburg och man vaknar mitt i natten av fallet från taket när man i sömnen fiser ur sig all gas från löken (vad gör de egentligen med löken för att det ska bli så?) i köpta köttbullar och biffar brukar uppbringa.
Men - den här gången vaknade jag utsövd med alldeles platt mage morgonen efter.

Man blir ju nästan lite rädd.
Otäckt. Men andedräkten blev väl den härliga köpebullar-sura?
Citera
2006-12-31, 18:25
Medlem
Litet gult djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Otäckt. Men andedräkten blev väl den härliga köpebullar-sura?

Fick inga klagomål på den heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in