Citat:
Ursprungligen postat av milk
Jaa, det är faktist en funktion som gör att bildörrarna låser sig själva när man sätter bilen i rullning...En sjuk funktion som JAG inte funnit något positivt med...Någon annan som har det?
Läs instruktionsboken, lär stå hur du stänger av där!
Har för mig att du har haft eller har en Mercedes.. Förlåt mig om jag har fel. Men vet du kanske var det kan stå? Har en såndär intruktionsbok som är uppdelad i flera små böcker, "Under körning", "Exteriör" och "Interiör". Borde ju stå under Interiör, antar jag? Fast man vet ju aldrig, angående inställningen till ytterbackspeglarna står under "Exteriör"... :P
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzz
Är så på de flesta nyare bilar. Men Audis tror jag låser upp när du stannat.
Det är så för att ingen obehörig ska hoppa in och tvinga dig till någont.
På våran Vectra kan man stänga av den funktionen.
Har en Audi också, en 99:a, men den låser sig inte överhuvudtaget, om man nu inte låser på knappen.
Citat:
Ursprungligen postat av KG_
Snälla nån, det är en säkerhetsfunktion för att inte kreti och pleti ska kunna ta sig in i bilen när man står still vid rödljus o.s.v. Vid en olycka kommer dörrarna att låsas upp.
Man lär väl se om Kreti & Pleti kommer vid rödljuset och vill sno åt sig bilen, så man hinner trycka på knappen.. Eller? Aja, ganska onödigt. Känns osäkert vid eventuell olycka, man vet ju inte om elsystemet ballar ut eller nåt :P